  • 1. Data: 2018-07-19 17:11:02
    Temat: droga
    Od: Budyń <b...@g...com>

    pomysł na drogę potrzebny

    mam ok 70m drogi dojazdowej do domu do zrobienia, teren mój.
    Za 2 do 20lat zacznie sie budowac za moim budynkiem następny. Jesli zrobię drogę
    nędzną dla samochodów osobowych wystarczy ale dla tej budowy mi ją ciężarowki
    skatują.
    Jesli zrobię juz teraz solidną to będzie drogo a być moze przez 20lat niepotrzebnie
    tak porządnie. A wolalbym wydac mniej niz wiecej, są inne wydatki.

    Być moze trzeba zrobić obecnie baaardzo tanio, a przy okazji następnej budowy
    wybudowac jeszcze raz. Czym sie da zrobic tanio a żeby choć troche wyglądało?

    b.

  • 2. Data: 2018-07-19 18:48:38
    Temat: Re: droga
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 19.07.2018 o 17:11, Budyń pisze:
> [...]
    wybudowac jeszcze raz. Czym sie da zrobic tanio a żeby choć troche wyglądało?

    70x3 to ok210m2
    płyta betonowa drogowa >50złza m2, tanio nie będzie

    jak za dwa lata to może nie robić chwilowo nic, jak za dwadzieścia lat
    to zrobić drogę dla osobówek a potem niech się dziec imartwią? ;D

  • 3. Data: 2018-07-19 19:06:32
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 19 lipca 2018 10:11:04 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    wybudowac jeszcze raz. Czym sie da zrobic tanio a żeby choć troche wyglądało?

    Nie robic.

    Jezdzij tym autem osobowym. Jak sie zrobi mokro/grzasko to zamow troche tlucznia i
    nasyp.
    Jak bedzie budowa to sie bedziesz martwic.

    Zobacz sobie foty wielu budow. Tam wokolo domu co chwila cos ciezkiego jezdzi i
    raczej nie ma tak aby sie utopilo jak na transsyberyjskiej drodze.

    Jak pogoda jest sucha to zadna ciezarowka ci nic nie rozjezdzi.
    Jak jest mokro to tylko solidna droga ci pomoze (solidny szuter tez se da rade).

    Moja rada:
    Nie generuj sobie problemow.
    Olej temat na teraz. Kup kosiarke do trawy i kos. I tyle.

  • 4. Data: 2018-07-19 19:18:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.07.2018 17:11, Budyń pisze:

    > pomysł na drogę potrzebny
    >
    > mam ok 70m drogi dojazdowej do domu do zrobienia, teren mój.

    Dla siebie, samochód osobowy: wyłożyć dwa pasy jezdne kratką
    ogrodowo-parkingową 50x50 cm po 9 zł za sztukę, czyli potrzebnych
    będzie 280 kratek za 2.520 zł. Dziurki zasypać ziemią, posiać
    stadionową trawę. Taniej się nie da, by nie było błota i dziur,
    a było zielono przed domem.

  • 5. Data: 2018-07-19 19:50:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2018 17:11:04 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    wybudowac jeszcze raz. Czym sie da zrobic tanio a żeby choć troche wyglądało?

    Mam dość podobną sytuację:
    -droga ok 200m, na gotowo na razie nie robimy(z zsąsiadem) bo za kilka, kikanaście
    lat może na ostaniej dzialce budowa ruszyć
    Załatwiłem 5 lat temu wanne drobno kruszonego gruzu, rozgarneliśmy to, zagęszczarką
    jedno popołudnie pojedziłem i jest bardzo przyzwoicie
    Zamiast gruzu mozesz zanabyć "stabi"- u nas tak się nazywa gruby żwir z mielonymi
    kamieniami, jak to zagęścisz to twarde jak asfalt. To w Twoim przypadku najtansza i
    optymalna opcja. Nie wiem jak tam teraz ceny bo to bardzo od lokalnych uwarunkowań
    zależy ale pewnie okolice kilkaset zł/25ton
    Ktoś tam nizej "meby" proponuje- 60x40cm w cenie ponizej 10zł/szt kupisz ale na
    dłuższa metę nie zda to rezultatu
    Jak tego od razu bardzo przyzwoicie nie położsz(wykorytowanie, zagęszczenie podsypka
    itp) to jeden przejazd ciężarowy i masz popekane
    No i z chwaściorami i trawą będziesz walczył non stop
    Zależy zreszta ile kasy chcesz wydąć- płyty drogowe(1,5x3m) z demontażu kupisz za
    100zł/szt, ale 50 szt min potrzebujesz, Do tego sprzet żeby drogę przygotować i płyty
    ulożyć. I z 7tysi wyjdzie

  • 6. Data: 2018-07-19 20:44:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > wybudowac jeszcze raz. Czym sie da zrobic tanio a żeby choć troche wyglądało?

    U nas tłuczeń dachówkowy przywieziony za "flaszkę", sprawuje się nad
    wyraz przyzwoicie.

    L.

  • 7. Data: 2018-07-19 20:58:28
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 20:44, Lisciasty pisze:
    > U nas tłuczeń dachówkowy przywieziony za "flaszkę", sprawuje się nad
    > wyraz przyzwoicie.
    Mam nadzieję, że z betonowej dachówki bo jak z ceramicznej (czerwonej)
    to zlasuje i będzie kurzyć aż miło... choć przy betonie też będzie w
    końcu. Dobrze by to drobnym kruszywem łamanym domknąć warstwą 2-5 cm.

    Robak

  • 8. Data: 2018-07-19 21:49:43
    Od: alberciq <n...@g...pl>

> [...]
    wybudowac jeszcze raz. Czym sie da zrobic tanio a żeby choć troche wyglądało?

    a skąd jesteś? zerknij na lokalne składy kruszyw, albo zobacz na olx czy
    jakieś kruszywa czy gruz tanie nie można dostać.

    na śląsku jest popularna 'berga' jest to kamień z kopalni, odpad -
    występuje w dwóch opcjach czarny i czerwony, ten czarny jest tani,
    czerwony nieco droższy ale znacznie lepszy ja z tego zrobiłem dojazd do
    swojej budowy, wykorytowałem na 20..30cm i wsypałem 2 'czteroośki'
    takiego kamienia, razem z koparką kosztowało mnie to jakieś 1400zł +100
    za zagęszczarkę. jest tego jakieś 40..50m drogi szerokości około 3m.

    ostatnio dowoziłem kamień pod dom - pełna czteroośka nie zostawiła
    żadnych śladów na tej drodze. Ja dałem dość dużą frakcje, o ile pamietam
    to chyba coś 60 do 100mm w praktyce były dużo większe kawałki, po
    przejściu zagęszczarki dało się po tym normalnie jeździć osobówką, ale
    drugi raz wziął bym frakcje o oczko mniejszą, albo układał warstwowo.

    Jeżeli zamierzasz w przyszłości robić coś więcej z tą drogą to teraz
    wykorytuj sobie więcej niż zamierzasz sypać, zrób tylko podkład, zostaw
    miejsce na warstwy wykończeniowe. Ten podkład się dobrze zagęści, jak
    sobie przypilnujesz żeby nie nawozić tam syfu, błota, to ładnych parę
    lat to wytrzyma w bdb stanie.

    tu masz przykładowy cennik kruszyw z Rybnika
    http://phuremix.pl/?i=1&najtansze-kruszywo

  • 9. Data: 2018-07-19 21:51:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Może i mebą betonową zrobić. Gdybym dał dwa paski po 60cm w rozstawie jak pod
    osobówkę to potem możnaby próbować ciężarówki puścić po pozostałym gruncie. Jak nie
    najedzie to nie zniszczy.
    Żeby trawa rosła w tej mebie można ją położyć bezposrednio na grunt? Tzn wykorytowac
    tylko te kilka centymetrów na grubość płyty. Niech sobie trawa ją przerośnie.

    Koszt meby 2000.

    b.

  • 10. Data: 2018-07-19 23:13:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.07.2018 20:44, Lisciasty pisze:

    > U nas tłuczeń dachówkowy przywieziony za "flaszkę", sprawuje się nad
    > wyraz przyzwoicie.

    Przyzwoicie jak na polską wieś na ścianie wschodniej -
    czyli syf i mogiła. Jeszcze mu zaproponuj, by sobie do
    kompletu elewację domu wyłożył potłuczonymi talerzami.