  • 1. Data: 2019-01-07 16:58:33
    Temat: drzwi zewnętrzne
    Od: Budyń <b...@g...com>

    co w dzisiejszych czasach uznaje sie za ciepłe drzwi?
    Przerabiał ktos coś? Przegladam neta a tam poza wygladem informacji jakos mało.
    Jaka oscieżnica? Mam zwykłą stalową to sie w termowizji swieci jak psu nabiał.

    Co wartko kupic, a za co nie warto przepłacac?

    b.

  • 2. Data: 2019-01-08 16:20:49
    Temat: Re: drzwi zewnętrzne
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 07.01.2019 16:58, Budyń wrote:
    > co w dzisiejszych czasach uznaje sie za ciepłe drzwi?

    http://www.nfosigw.gov.pl/gfx/ees/userfiles/files/in
    teligentne_sieci_energetyczne/wytyczne_do_programu_d
    omow_energooszczednych.pdf

    Strona 20 ;-) Tabela 9. Wymagana izolacyjność cieplna przegród
    zewnętrznych, rodzaj systemu wentylacji,
    szczelność powietrzna dla standardu NF15 budynki jednorodzinne

    4-ta pozycja dotyczy drzwi. ;-)

  • 3. Data: 2019-01-08 16:25:12
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 08.01.2019 16:20, GreDi wrote:

> [...]
    > zewnętrznych, rodzaj systemu wentylacji,
    > szczelność powietrzna dla standardu NF15 budynki jednorodzinne

    Errata: strona 17. Źle spojrzałem.

    Na stronie 15, jest tabelka dotycząca specyfikacji na NF40.
    Na moje "good enough".

  • 4. Data: 2019-01-08 21:15:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2019 16:25:13 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

> [...]
    omow_energooszczednych.pdf

    > Errata: strona 17. Źle spojrzałem.
    >
    > Na stronie 15, jest tabelka dotycząca specyfikacji na NF40.

    1,3 W/m2K , a to nawet lepszych szukam

    3700zł do 5000 ceny sie przwewijają, jest gdzie oszczedzic :)

    b.

  • 5. Data: 2019-01-09 08:45:09
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 08.01.2019 21:15, Budyń wrote:
    > 1,3 W/m2K , a to nawet lepszych szukam
    >
    > 3700zł do 5000 ceny sie przwewijają, jest gdzie oszczedzic

    Ja mam jakieś Gerdy drzwi 1.2 W/m?K kupiłem za ~2300zł kiedyś tam.
    Osobiście uważam że nie opłaca się za bardzo szaleć z drzwiami, ponieważ
    mało tutaj jest m? w drzwiach więc słaby mniżnik jest tego współczynnika
    U dla całej powierzchni drzwi.

    Te tabelki są bardzo dobrze zbalansowane. Nie ma sensu inwestować w
    super drzwi a później zwalić sprawię w izolacji dachu, ściany czy przy
    bramie garażowej (o ile garaż jest w bryle budynku).

    Chodzi mi o to, że jak chcesz kupić drzwi, które zgodnie z tym
    dokumentem spełniają wymagania NF15, to wszędzie trzymaj ten sam poziom
    bo IMHO inaczej się to nie kalkuluje.

    --
    GreDi

  • 6. Data: 2019-01-09 14:19:10
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > Jaka oscieżnica? Mam zwykłą stalową to sie w termowizji swieci jak psu nabiał.
    >
    > Co wartko kupic, a za co nie warto przepłacac?

    IMO warto zrobić drzwi z tego samego co robi się okna PCV.
    Tak właśnie zrobiłem i jest tanio, ciepło, nic złego się nie dzieje z
    czasem (6 lat póki co) i wygląda OK.
    http://pokazywarka.pl/0kpyfj/

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2019-01-09 16:28:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 14:19:12 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > IMO warto zrobić drzwi z tego samego co robi się okna PCV.
    > Tak właśnie zrobiłem i jest tanio, ciepło, nic złego się nie dzieje z
    > czasem (6 lat póki co) i wygląda OK.
    > http://pokazywarka.pl/0kpyfj/

    linke do producenta daj, lada dzien musze zamowic bo sie podobno sporo czeka

    b.

  • 8. Data: 2019-01-10 08:44:34
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.01.2019 16:28, Budyń wrote:

    > linke do producenta daj, lada dzien musze zamowic bo sie podobno sporo czeka

    https://www.framex.pl/produkty/drzwi-pcw/
    Z tym tanio to nie wiem jak jest na dziś. 6 lat temu takie drzwi były
    sporo tańsze.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2019-01-10 10:20:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 08:44:36 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > https://www.framex.pl/produkty/drzwi-pcw/
    > Z tym tanio to nie wiem jak jest na dziś. 6 lat temu takie drzwi były
    > sporo tańsze.

    poprosze opinie o tym, rodzinka mi takie znalazla i kazale sie doktoryzowac co
    niniejszym zrzucam na szersze grono

    https://allegro.pl/polskie-drzwi-zewnetrzne-pasywne-
    90mm-inox-4-zd3-i7703730745.html

    b.

  • 10. Data: 2019-01-10 12:59:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-10 o 10:20, Budyń pisze:

    > poprosze opinie o tym, rodzinka mi takie znalazla i kazale sie doktoryzowac co
    niniejszym zrzucam na szersze grono

    > https://allegro.pl/polskie-drzwi-zewnetrzne-pasywne-
    90mm-inox-4-zd3-i7703730745.html

    Ani na allegro ani na stronie nie ma informacji o wartości U (a
    producent nazywa je pasywne bo... ?)

    Chyba tylko ze względu na grubość tych drzwi.

    --
    Pete