  • 1. Data: 2016-05-27 06:45:49
    Temat: ds18b20 nie działa 1wire
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    mimo wszystko wydaje mi się że to odpowiednia grupa.
    Czujnik DS18B20 nie działa przy połączeniu 1WIRE z arduino, przy podaniu
    oddzielnie zasilania działa ok, jak zwieram nóżki zasilania to pokazuje
    0C. Czy w programie powinienem zadeklarować typ pinu do którego
    podłączam czujnik (pin mam podciągnięty przez rezystor do +5v), albo
    jest jeszcze jakiś myk?

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-05-27 07:55:44
    Temat: Re: ds18b20 nie działa 1wire
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 maja 2016 06:45:53 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:
> [...]
    > 0C. Czy w programie powinienem zadeklarować typ pinu do którego
    > podłączam czujnik (pin mam podciągnięty przez rezystor do +5v), albo

    jak to ardiuno robi to nie wiem - ale pasożytnicze zasilanie sprawdza sie na krótkie
    odległosci, mało rozgałłęzine sieci. Wszysto u siebie przerobilem na 3przewody i
    dziala stabilnie.

    b.

  • 3. Data: 2016-05-27 08:31:17
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 maja 2016 07:55:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    krótkie odległosci, mało rozgałłęzine sieci. Wszysto u siebie przerobilem na

    U mnie pasożytnicze dziala na 10 czujkach na ponad 70m druta.

  • 4. Data: 2016-05-27 08:33:41
    Od: s...@g...com

> [...]
    > 0C. Czy w programie powinienem zadeklarować typ pinu do którego
    > podłączam czujnik (pin mam podciągnięty przez rezystor do +5v), albo

    To nie jest odpowiednia grupa.
    pl.misc.elektronika jest odpowiednia i nie jest martwa.

    Upewnij się że masz dobrze podłączone i sama procedura w arduino jest odpowiednio
    napisana dla działania w trybie zasilania pasożytniczego.

  • 5. Data: 2016-05-27 10:47:49
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.05.2016 o 07:55, Budyń pisze:

    > jak to ardiuno robi to nie wiem - ale pasożytnicze zasilanie sprawdza sie na
    krótkie odległosci, mało rozgałłęzine sieci. Wszysto u siebie przerobilem na
    3przewody i dziala stabilnie.

    ja tam dwunastowoltowiec jestem - przy 5v nie pasożytniczym działa to na
    te kilkadziesiąt metrów?

    Łukasz

  • 6. Data: 2016-05-27 12:25:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 27 maja 2016 10:47:53 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:

> [...]
    3przewody i dziala stabilnie.

    > ja tam dwunastowoltowiec jestem - przy 5v nie pasożytniczym działa to na

    u producenta stoi ze na pasożytniczm do 200m a na osobnym do 500m.
    U mnie pasozytnicze sie wykrzaczało, moze topologia kabelkologii była nieprawidłowa.

    b.

  • 7. Data: 2016-05-27 14:23:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 maja 2016 12:25:16 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > u producenta stoi ze na pasożytniczm do 200m a na osobnym do 500m.
    > U mnie pasozytnicze sie wykrzaczało, moze topologia kabelkologii była
    nieprawidłowa.

    U mnie na pasozytniczym ~30 czujek, jakies lacznie 100m kabla (ale najdluzszy
    dystans od zrodla do czujki to tylko ~20m) dziala od 3 lat wszystko spoko :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-05-27 23:52:35
    Od: "papkin" <n...@s...die>

    > U mnie pasożytnicze dziala na 10 czujkach na ponad 70m druta.

    U mnie z 30m i tez na 2 zylach smiga, bledy odczytu "raz na ruski rok".

  • 9. Data: 2016-05-28 01:03:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 May 2016 22:55:44 -0700 (PDT), Budyń<b...@r...pl>
    wrote:
    > jak to ardiuno robi to nie wiem - ale pasożytnicze zasilanie
    sprawdza
    > sie na krótkie odległosci, mało rozgałłęzine
    > sieci. Wszysto u siebie przerobilem na 3przewody i dziala stabilnie.

    Pasożytnicze nie działa dlatego, bo w sieci pokutuje nieprawidłowy
    schemat jego implementacji. Zamiast prawidłowo implementować strong
    pullup podczas konwersji (tylko!) proponuje się zmniejszanie
    rezystora podciągającego z 4.7k do wartości około 1k tworząc
    permanentny pullup. Taki zabieg owszem powoduje, że układ "działa"
    ale później się okazuje, że nie do końca.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-05-29 15:38:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-27 06:45, ddddddddd wrote:
    > Czujnik DS18B20 nie działa przy połączeniu 1WIRE z arduino, przy podaniu
    > oddzielnie zasilania działa ok, jak zwieram nóżki zasilania to pokazuje
    > 0C.

    Pullupa masz?

    https://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.m
    vp/id/4255