  • 1. Data: 2018-05-23 06:32:06
    Temat: eev blog - fotowoltaika
    Od: s...@g...com

    https://youtu.be/aQQE8V9NBXw?t=398

    No comment...

  • 2. Data: 2018-05-23 08:23:45
    Temat: Re: eev blog - fotowoltaika
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 06:32:08 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > https://youtu.be/aQQE8V9NBXw?t=398
    >
    > No comment...

    No właśnie comment by się przydał bo nie wiem do czego się odnosisz,
    a koleś tam sporo opowiada :>

    L.

  • 3. Data: 2018-05-23 18:54:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 06:32:08 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > https://youtu.be/aQQE8V9NBXw?t=398
    >
    > No comment...

    Wychodzi na to że mają gorzej niż w Polsce, trudno w to uwierzyć
    ale jednak ;) Kupują 1 kWh po 77 groszy na nasze a sprzedają za
    16 groszy, lipa. No ale mają 1300kWh rocznie z 1kWp i więcej
    zarabiają, więc niech sobie mają ;)

    L.

  • 4. Data: 2018-05-23 19:14:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > ale jednak ;) Kupują 1 kWh po 77 groszy na nasze a sprzedają za
    > 16 groszy, lipa. No ale mają 1300kWh rocznie z 1kWp i więcej

    mając zwrot po 5 latach nie zastanawiałbym się ani chwili.

  • 5. Data: 2018-05-23 21:35:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.05.2018 o 18:54, Lisciasty pisze:
> [...]
    > ale jednak;) Kupują 1 kWh po 77 groszy na nasze a sprzedają za
    > 16 groszy, lipa. No ale mają 1300kWh rocznie z 1kWp i więcej

    Bo solary mają dłużej niż My w Polsce. Zobacz co się stało z zachętami w
    Norwegi albo Holandii dla aut elektrycznych. W Australii na solary mieli
    kiedyś duże dopłaty. W Polsce na razie mamy etap początkowy. Technologia
    tanieje, ale razem z nią warunki użytkowania też będą sobie odbijać -
    rząd, energetyka...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-05-24 01:53:36
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 maja 2018 01:23:47 UTC-5 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No właśnie comment by się przydał bo nie wiem do czego się odnosisz,
    > a koleś tam sporo opowiada :>
    >
    > L.

    No i opowiada z realiów a nie farmazoni.
    Nie mam co komentowac.
    Kazdy wyjmie sobie co go interesuje.

    No, moze jeden komentarz:
    Ja tu i na grupie o samochodach wczesniej pisalem ze cale to filozofowanie i liczenie
    co sie jak oplaca i kiedy i po co jest psu na bude w sytuacji kiedy rząd wsadzi palce
    i zacznie gmyrać. A to 20% vatu odejmie, a to 15% odsetek bankowi dołoży a to pozwoli
    vat odliczyc od suva z kratka (taka dodatkowa uwaga), a to ustali cene odsprzedaży
    energii, a to doda albo odejmie akcyze od zielonego prądu a to upaństwowi taka
    instalacje (a co? slupy na moim gruncie upaństwowil, paneli na dachu nie moze?).

    W efekcie cala kalkulacja moze sie zmienic o dobre +-100%.
    A jak czlowiek liczy taka instalacje na 25lat wprzód to szanse na takie zamotanie sa
    ogromne.

    I tyle. Bo dzis solary to nie problem techniczny.

    Ale to nie na temat grupowy...

  • 7. Data: 2018-05-24 01:57:23
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 maja 2018 11:54:14 UTC-5 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > ale jednak ;) Kupują 1 kWh po 77 groszy na nasze a sprzedają za
    > 16 groszy, lipa. No ale mają 1300kWh rocznie z 1kWp i więcej

    Fajnie jak Dave powiedzial: 5 centow doplacaja za zielona energie a 6 centow dostaja
    za nia.
    Tyle ze nie! Trza by liczyc inaczej!
    bo te 5 centow to dodatkowo do tych 24 (czy 19 bo nie pamietam).

    Czyli on jako zielony napierdala 1kWh w siec i dostaje 6 centow.
    A ktos tam ten jego urobek sprzeda i dostaje 24 (albo 29 - nie chce mi sie
    sprawdzac).

    Trza sie wyleczyc z kompleksów, nie tylko u nas jest popierdolizna...

  • 8. Data: 2018-05-24 06:55:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 01:53:38 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W efekcie cala kalkulacja moze sie zmienic o dobre +-100%.
    > A jak czlowiek liczy taka instalacje na 25lat wprzód to szanse
    > na takie zamotanie sa ogromne.

    No oczywiście, urzędasy i prywatni krętacze (zwani z europejska lobbystami)
    są nieprzewidywalni i nie da się przewidzieć w którą stronę i kiedy skręcą.
    Pół biedy jak ktoś ma jakąś bieda-fotowoltaikę jak ja, przestanie się
    opłacać to z głodu nie umrę. A jak ktoś sobie nastawiał wiatraków za
    2 miliony od sztuki na kredyt i nagle mu zmieniają stawki, zabierają zielone
    certyfikaty czy co tam jeszcze, to się można załamać...

    L.

  • 9. Data: 2018-05-24 06:57:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 01:57:24 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Trza sie wyleczyc z kompleksów, nie tylko u nas jest popierdolizna...

    Dokładnie tak, co więcej, mamy nie tylko lepiej od Australijczyków,
    a nawet od Amerykańców, zacząłem sobie czytać to forum eevblog
    i tam strasznie marudzą na stawki, oczywiście nie w każdym stanie
    ale ogólnie rzecz biorąc u nas nie jest źle :]

    L.

  • 10. Data: 2018-05-25 00:06:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > opłacać to z głodu nie umrę. A jak ktoś sobie nastawiał wiatraków za
    > 2 miliony od sztuki na kredyt i nagle mu zmieniają stawki, zabierają zielone
    > certyfikaty czy co tam jeszcze, to się można załamać...

    ale wiesz, nikt poważny nie robi tak ryzykownych operacji licząc głównie
    na niezmienność prawa. To tak, jakby ludzie dostający pincet+ liczyli
    ile dostaną do osiemnastki pociechy :))))))))