  • 1. Data: 2015-07-03 14:02:03
    Temat: Re: ej solarnicy
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > hop

    najtanszy sposob chyba to puszczac wode na skosny dach z blachy falistej.
    nie wiem gdzie czytalem - przecwiczone.
    wady ma - wiadomo. przed uzyciem trzeba by przeczyscic daszek, no i
    jakas drewutnia w rejonie basenu z dachem z blachy byc musi...
    manewr z chlodnica z auta tez dobry.
    aktualnie mozna cale auto kupic pod to. zaleta to po robocie mozna kawalek
    odjechac
    od basenu
    :-)

  • 2. Data: 2015-07-04 11:08:21
    Temat: ej solarnicy
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    pikne slonko i upal wiec grzeje slonecznie basen.
    W czasie napelniania woda ze studni moj srednio-wypasiony-home-made-mega-solar daje
    16kW (podgrzewa od 12 do 30 stopni) a gdy dogrzewam basen mam 9kW (od 27 do 47)
    Nich mi ktos podskoczy ;-)))

    No bo raz to mozna pogadac i o okolicach budowlanki a co :)

    b.

  • 3. Data: 2015-07-04 11:10:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 11:08, Budyń pisze:
> [...]
    16kW (podgrzewa od 12 do 30 stopni) a gdy dogrzewam basen mam 9kW (od 27 do 47)

    Wynik świetny.
    Pokaż schemat instalacji.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-07-04 11:34:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 4 lipca 2015 11:10:35 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    daje 16kW (podgrzewa od 12 do 30 stopni) a gdy dogrzewam basen mam 9kW (od 27 do 47)

    > Wynik świetny.
    > Pokaż schemat instalacji.

    nie w schemacie myk tylko w powierzchni - mam tego cos okolo 45m2. Koszt wykonania
    okolo 3500zł - zatem 1kw mocy teoretycznej (bo praktycznie tyle nie bedzie) kosztuje
    mnie ok. 220zł.
    Tak naprawde wydalem duzo wiecej bo praca trwala od kilku lat i sporo poszlo na
    proby, prototypy itp.
    Mowie wam - dach ma byc ustawiony na poludnie pod katem 45st - nie wiadomo jakie
    nowinki przyszlosc przyniesie.

    b.

  • 5. Data: 2015-07-04 12:53:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lipca 2015 11:34:15 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > nie w schemacie myk tylko w powierzchni - mam tego cos okolo 45m2. Koszt wykonania
    okolo 3500zł - zatem 1kw mocy teoretycznej (bo praktycznie tyle nie bedzie) kosztuje
    mnie ok. 220zł.

    To masz ten waz pod dachowka (blachodachowka?). Masz jakis wymiennik, czy
    puszczasz na zywca pompka ? ;)

    Wynik spoko. Tylko ze to jest tak, ze jak slonce swieci to ja wole zimna
    wode zeby sie schlodzic. A jak nie swieci to wole ciepla, a solar wtedy nie
    dziala ;) Nie dogodzisz...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-07-04 13:18:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 4 lipca 2015 12:53:26 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    kosztuje mnie ok. 220zł.

    > To masz ten waz pod dachowka (blachodachowka?). Masz jakis wymiennik, czy

    puszczam na zywce wode z basenu przez dach - tylko dlatego tak dobry wynik.
    Wymienniki zabijają system :-)

    > Wynik spoko. Tylko ze to jest tak, ze jak slonce swieci to ja wole zimna
    > wode zeby sie schlodzic. A jak nie swieci to wole ciepla, a solar wtedy nie
    > dziala ;) Nie dogodzisz...

    ja i tak tam nie wlaze, no moze z piwkiem i książką wieczorkiem na materacu :-) Ale
    dzieciaki nie wyłażą wcale :)

    b.

  • 7. Data: 2015-07-04 13:27:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 12:53, Adam Sz. pisze:
    > Wynik spoko. Tylko ze to jest tak, ze jak slonce swieci to ja wole zimna
    > wode zeby sie schlodzic. A jak nie swieci to wole ciepla, a solar wtedy nie
    > dziala;) Nie dogodzisz...

    E tam.
    Trzeba mieć zbiornik trzymający ciepło. Zbiornik kilka m3, pod ziemią,
    ocieplony styropianem.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-07-04 13:41:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-07-04 o 11:34, Budyń pisze:
> [...]
    > proby, prototypy itp.
    > Mowie wam - dach ma byc ustawiony na poludnie pod katem 45st - nie wiadomo jakie
    To chociaż jakieś fotki wrzuć.

  • 9. Data: 2015-07-04 13:44:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W dniu sobota, 4 lipca 2015 13:18:06 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    Wymienniki zabijają system :-)

    > ja i tak tam nie wlaze, no moze z piwkiem i książką wieczorkiem na materacu :-) Ale

    Budyń nie sikaj do basenu
    ale wszyscy sikają.
    Ale nie z trampoliny.

  • 10. Data: 2015-07-04 14:31:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-07-04 11:08, Budyń wrote:
    > Nich mi ktos podskoczy ;-)))

    Phi ;)

    Grzeje basen 3.5 średnicy piecem węglowym ;) 0.5 worka dziadowskiego
    węgla z hipermarketu w zupełności wystarczy. Solary nie zamortyzują się
    do emerytury ;)