  • 1. Data: 2015-05-26 16:10:54
    Temat: ekogroszkowcy -jaki najlepszy ekogroszek na internecie
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    Witam

    jade na ekogroszku, ma to swoje plusy i minusy. Moj skład troche przesadza z cenami
    najlepszy eko kosztuje juz w tej chwili 900 /t - fakt jest na prawde dobry przy
    temperaturach 0 - +5 idzie worek na dzien na grzanie okolo 80m2. Niby to z kopalni
    Myslowice ale pewnosci nie mam. Piec 17kw Krzeczka 120 m2 dom + 200l cwu.

    przy tym drogim ekogroszu inne to smieci - te z okolicy wyprobowalem juz - moze jakas
    firma na necie sprzedaje cos wartego uwagi? macie jakies doswiadczenia z tym z
    zwiazane?

    dzieki

    zt

    http://decore-meble.pl
    Meble z drewna brzozowego

  • 2. Data: 2015-05-26 17:25:31
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2015-05-26 o 16:10, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    jakas firma na necie sprzedaje cos wartego uwagi? macie jakies doswiadczenia z tym z

    A ile to jest worek ?
    Bo jeśli 25 kg to chyba bardzo dużo

  • 3. Data: 2015-05-26 17:43:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-26 16:10, decore-meble.pl wrote:
    >fakt jest na prawde dobry przy temperaturach 0 - +5 idzie worek na dzien na grzanie
    okolo 80m2.

    Mi idzie worek dziennie przy -15 na prawie 200m2. Nie masz ocieplenia
    czy preferujesz 30+? Też płacę 900zł/tona.

  • 4. Data: 2015-05-26 18:48:46
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-26 o 16:10, decore-meble.pl pisze:

    > fakt jest na prawde dobry przy temperaturach 0 - +5 idzie worek na
    dzien na grzanie okolo 80m2.

    Hehe :)
    Mi przy takich temperaturach schodzi pół worka.

    Jeśli zaś chodzi o jakość, to ja preferuję węgiel z Wesołej. Do dostania
    za 850 zł z dowozem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2015-05-26 22:50:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    jakas firma na necie sprzedaje cos wartego uwagi? macie jakies doswiadczenia z tym z

    Jeżeli to jest standardowy worek 25kg dziennie to dla ogrzewanej
    powierzchni 80m2 masz duże spalanie, bo daje to ok. 750kg miesięcznie.
    Ja przy temperaturach od 0 do +5stC w kotle o mocy 35kW spalam niewiele
    więcej (niecałe 1000kg miesięcznie), ale mam dom 220m2 z czego utrzymuję
    temperaturę 21-22 stC w części o powierzchni 150m2 + dogrzewam drugi
    budynek (ok. 10stC) o powierzchni 200m2 Przy czym mam dość duże straty
    na przesyle, bo budynki są oddalone od siebie o ok. 20m i do domu
    mieszkalnego woda grzewcza dociera rurami znajdującymi się w ziemi.
    Budynki nie są zbyt dobrze ocieplone, a i sposób wykonania instalacji CO
    powoduje, że są duże straty ciepła (zasilanie rozprowadzone
    nieogrzewanym strychem, a powrót poniżej ocieplenia posadzki).
    Palę miałem, a w zasadzie jest to "niesort", czyli wymieszany miał z
    groszkiem, który w miejscowym składzie węgla kupuję po 600zł/tonę.
    Jest to węgiel lekko koksujący i spiekający. Nie każdy kocioł retortowy
    jest w stanie sobie z nim poradzić. W moim kotle z palnikiem żeliwnym
    firmy Ekoenergia, spala się bardzo dobrze. Jedynym mankamentem tego
    węgla jest konieczność częstszego czyszczenia kotła, bo w trybie
    podtrzymania generuje więcej sadzy i muszę raz na 2-3 tygodnie wyczyścić
    kocioł.
    Wcześniej paliłem najlepszym węglem jaki był w okolicznych składach w
    cenie 840zł/tonę. Z tego co zauważyłem to kaloryczność tego węgla była
    nieco niższa od obecnego węgla, a jego przewaga polegała na bardzo
    dobrym spalaniu. Pozostawało bardzo mało popiołu i praktycznie brak
    sadzy, dzięki czemu mogłem nie czyścić kotła nawet przez cały miesiąc
    czy nawet dwa.

    W moim przypadku moc grzewczą kotła dobierałem zakładając, że będę
    ogrzewał obydwa budynki. Ale z parametrów spalania jakie muszę ustawiać
    obecnie wynika, że w zupełności wystarczyłby mi na ogrzanie obydwu
    budynków kocioł o mocy 25kW. Przewymiarowany kocioł to dodatkowe straty,
    ponieważ kocioł zmuszany do grzania z małą mocą, spala węgiel z niską
    sprawnością.

  • 6. Data: 2015-05-26 23:18:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2015 16:10:55 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    jakas firma na necie sprzedaje cos wartego uwagi? macie jakies doswiadczenia z tym z

    Sprawdž tu
    http://ekogroszekprestige.pl/oferta/

  • 7. Data: 2015-05-27 08:26:40
    Od: "Edek" <e...@w...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]
    >
    > przy tym drogim ekogroszu inne to smieci - te z okolicy wyprobowalem juz -
    > moze jakas firma na necie sprzedaje cos wartego uwagi? macie jakies

    ---
    antywirusowe Avast.

    Nie produkujcie się gość przecież się reklamuje,

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 8. Data: 2015-05-27 09:37:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 maja 2015 08:26:41 UTC+2 użytkownik Edek napisał:
    > Nie produkujcie się gość przecież się reklamuje,
    E tam. gość od dość dawna na grupie jeśli dobrze kojarzę i nie pamiętam aby spamował-
    oprócz adresu swojej strony w podpisie.

  • 9. Data: 2015-05-28 13:43:38
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    czytam i troche mi sie nie chce wierzyc ze 200 m2 ogrzewacie dorzucajac 1kg węgla na
    godzine - worek 25kg dziennie - to tak ze dwie garście :)

    wyglada to jak perpetum mobile

    ja ten wynik 1 worek z najlepszego wegla uwazam za bardzo dobry bo znam inne
    przypadki gdzie na 200m idzie 2 worki takiego jak moj groszku

    do tej pory nie mialem gdzie trzymać eko, w kotlowni miescila mi sie raptem tona
    teraz moze bedzie jakas budowla gdzie bedzie mozna zrzucic troche wiecej i miec
    swiety spokoj, moze bym nawet wykonal kurs gdzies na kopalnie - tylko nie wiem na
    która :)

    testowalem bogdanke ale oprocz ceny reszta kiepska - popiolu duzo a temperatury
    wielkiej nie ma

    a teraz spam dla Edka:)

    dzieki

    zt

    http://decore-meble.pl
    Meble z drewna brzozowego

  • 10. Data: 2015-05-28 14:04:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:43:39 UTC+2 użytkownik decore-meble.pl napisał:
    > czytam i troche mi sie nie chce wierzyc ze 200 m2 ogrzewacie dorzucajac 1kg węgla
    na godzine - worek 25kg dziennie - to tak ze dwie garście :)

    > wyglada to jak perpetum mobile

    1kg wegla 28MJ przy sprawnosci pieca 60% daje ~7,7kW mocy. Ja tyle potrzebuje
    przy temperaturach rzedu -15stC na zewnatrz. Przy zerze potrzebuje ok 4kWh,
    czyli w przeliczeniu na wegiel gdzies polowe tego co Ty zuzywasz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.