  • 1. Data: 2016-11-29 08:56:31
    Temat: elektroniczne zawory termostatyczne do grzejników
    Od: Bolko <s...@g...com>

    mieszkanie w bloku z kotłownią gazową sterowaną pogodowo

    czy zakup baterii termostatycznych sterowanych elektroniczne ma sens?

  • 2. Data: 2016-11-29 09:11:25
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 29.11.2016 08:56, Bolko wrote:
    > czy zakup baterii termostatycznych sterowanych elektroniczne ma sens?

    Tylko w tedy jeżeli jesteś jakoś mądrze rozliczany. Moi rodzice
    mieszkają w wielkiej płycie i u nich to rybka czy zakręcone czy
    odkręcone na MAXa. Ponieważ kwota którą płacą to koszt ocieplenia 4
    bloków podzielone na ilość mieszkań.

    Tam się nikt nie szczypie żeby przykręcić grzejnik jak otwarte okno
    jest. ;-)

    --
    GreDi

  • 3. Data: 2016-11-29 09:47:26
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 09:11:27 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

> [...]
    > bloków podzielone na ilość mieszkań.
    >
    > Tam się nikt nie szczypie żeby przykręcić grzejnik jak otwarte okno

    Są licznika ciepła tak że płacę za to co zużyje.
    Zakładam że ten kocioł gazowy ma jakiś sterownik.
    I jak ja założę swój sterownik na każdy grzejnik z osoba.
    To czy coś na tym zyskam?

    Bo te zawory też trochę kosztują.

  • 4. Data: 2016-11-29 10:28:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 29 listopada 2016 08:56:32 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > czy zakup baterii termostatycznych sterowanych elektroniczne ma sens?

    A grzejesz teraz czy zakręcone zawory? Ile płacisz rocznie za ogrzewanie?
    Ja zwykle w mieszkaniu odkręcam kalafiory koło lutego, bo wcześniej
    nie ma sensu, wewnątrz jest +20 najmniej. Rocznie gdzieś koło 2000
    kasują za grzanie, "podzielniki" ciepła mam na kalafiorach.

    L.

  • 5. Data: 2016-12-01 00:14:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.11.2016 08:56, Bolko wrote:
    > mieszkanie w bloku z kotłownią gazową sterowaną pogodowo
    >
    > czy zakup baterii termostatycznych sterowanych elektroniczne ma sens?

    Kiedyś miałem ich ze 30, syf. Po kilku latach i tak połowa się
    rozsypała. Czasem baterie wylały alkaliczne niby.

    Gdybyś miał sterowanie na rozdzielaczu to inna sprawa ale to zakładane
    na kaloryfery to syf.

  • 6. Data: 2016-12-01 10:41:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 00:14:38 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > rozsypała. Czasem baterie wylały alkaliczne niby.
    >
    > Gdybyś miał sterowanie na rozdzielaczu to inna sprawa ale to zakładane

    Dzieki

  • 7. Data: 2016-12-01 16:55:39
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Dzieki

    Dziękujesz za uzasadnienie "to syf"?

    KIKI to akurat ostatnia osoba, którą polecałbym słuchać. Mam od ponad
    dziesięciu lat kilkanaście honeywelli elektronicznych, chodzą bez problemu.

  • 8. Data: 2016-12-01 16:58:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Kiedyś miałem ich ze 30, syf. Po kilku latach i tak połowa się
    >rozsypała. Czasem baterie wylały alkaliczne niby.

    Ale chodzi ci o to, że wylane baterie to wina głowicy, czy o to, że zalanie
    głowicy kwasem z baterii spowodowało zniszczenie głowicy i dlatego uznajesz
    ją za syf?

    Wiem! Na pewno te głowice były francuskie!

  • 9. Data: 2016-12-01 17:43:53
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 01.12.2016 16:55, Ghost wrote:
    > Mam od ponad dziesięciu lat kilkanaście honeywelli elektronicznych,
    > chodzą bez problemu.

    Właściwie to po co instalować tego typu urządzenia?
    No chyba, że wspierają zdalne zarządzanie bezprzewodowe. Po jakimś
    protokole w miarę otwartym, żeby można było samemu dostać się
    wykorzystując Arduino/RPI.

    Ja mam mechaniczne honeywell'e i są wystarczająco dokładne aby
    utrzymywać równo temperaturę zgodnie z nastawem.
    --
    GreDi

  • 10. Data: 2016-12-01 18:20:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    >Właściwie to po co instalować tego typu urządzenia?

    W elektronicznym możesz zaprogramować jaką ma utrzymywać temperaturę w
    jakiej godzinie. Ponadto one wykrywają wietrzenie/otwarcie okna, i wtedy
    zakręcają kurek.

    >No chyba, że wspierają zdalne zarządzanie bezprzewodowe. Po jakimś
    >protokole w miarę otwartym, żeby można było samemu dostać się
    >wykorzystując Arduino/RPI.

    Optymalne byłoby bezprzewodowe i zintegrowane z inteligencją budynku. Tak
    się składa, że jest w sieci dostępny projekt z softem, rozszerzający moje
    honeywelle o wifi. Nie bawiłem się tym. Ale trochę słabiące jest, że żaden
    producent nie udostępnia takiego sterowania po wifi jakimś otwartym
    protokołem.