  • 1. Data: 2019-10-06 20:02:27
    Temat: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: marios <d...@f...gd>

    Cześć.
    Chciałbym zamontować zawór na zasilaniu - za licznikiem,
    nie mam centralki, ale z czasem (czyli z rok) chcę ją stworzyć z/na RPI.
    Na razie mam częściowo remontowe pobojowisko, jeszcze jest czas dodać tu
    i ówdzie jakiś kabel.
    Raczej wystarczy mi 1/2", to mały dom, jedna łazienka, pralka, zmywarka,
    zresztą obecna instalacja też ma 1/2" przykręcone.

    Tekst (prawdopodobnie reklamowy):
    https://www.montersi.pl/wsparcie/porada/elektrozawor
    y-w-instalacjach-alarmowych-porady-praktyczne/

    i chyba taki wg. art. zawór:
    (238 netto)
    https://www.chlodnictwo-sklep.pl/pl/ceme/5848-zawor-
    elektromagnetyczny-ceme-8615-nc-gwint-wew-3-4-nbr-ce
    wka-230v-50hz.html
    lub może jednak taki?
    (258 netto)
    https://www.chlodnictwo-sklep.pl/pl/ceme/5843-zawor-
    elektromagnetyczny-ceme-8414-nc-gwint-wew-1-2-nbr-ce
    wka-230v-50hz.html

    hmm NC, 1.5A przy 12V + straty zasilacza da mi z ~20W prądu w trybie
    ciągłym przy taryfie G12w. Czyli ~ 0,5kWh/doba, ~7.5zł/m-c, 90zł/rok.

    ale może coś tańszego?
    Jest tego od groma, tylko które warte kupna?

    Ten? Sądząc po jakości nalepki "CE" (ostatnie zdjęcie) to chyba
    "ostatnia chińszczyzna"?
    https://www.montersi.pl/zawor-kulowy-elektryczny-1-z
    e-wskaznikiem-zamkniecia-zaworu-oraz-przelacznikiem-
    sterowania-recznego#ref_1

    Czy ktoś ma? poleci? polecił mu hydraulik?

  • 2. Data: 2019-10-06 21:43:38
    Temat: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy ktoś ma? poleci? polecił mu hydraulik?

    właśnie pracuje nad podobnym patentem. znaczy nad odcinanmiem wody gdy
    licznik się "ruszy" a nikogo niema w domu. 300zł - drogo. 100zł z chin
    - boję sie ze sam będzie cieknął. ale trafiłem na urządzenie które jest
    nakładką na rurę z ramieniem które jest w stanie "zakręcić" zwykły
    zawór. niestety teraz walczę z remontami i nie mam czasu sprawdzać czy
    zakupiony mechanizm jest wystarczająco sprwany.
    Tu masz link do mechanizmu, może w Polsce znajdziesz podobny.

    https://www.aliexpress.com/item/32881353592.html?spm
    =a2g0s.9042311.0.0.27424c4dD7X45J
    ToMasz

    Ps ja to urządzenie zrobiłem z silnika do wycieraczek samochodowych, ale
    potrzebuje za dużo prądu do działania. PRzekładnie zębate, ślimakowe
    które sam buduje sa za duże

  • 3. Data: 2019-10-07 16:35:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 20:02:27 +0200, marios napisał(a):

> [...]
    > nie mam centralki, ale z czasem (czyli z rok) chcę ją stworzyć z/na RPI.
    > Na razie mam częściowo remontowe pobojowisko, jeszcze jest czas dodać tu

    To sprawdź ten:
    https://www.proxima.pl/produkt/zawor-kulowy-elektryc
    zny-ze-wskaznikiem-polozenia-i-sterowaniem-recznym/
    możliwe, że RPI uciągnie zasilanie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2019-10-08 08:52:50
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 07.10.2019 o 16:35, Borys Pogoreło pisze:

    > To sprawdź ten:
    > https://www.proxima.pl/produkt/zawor-kulowy-elektryc
    zny-ze-wskaznikiem-polozenia-i-sterowaniem-recznym/
    > możliwe, że RPI uciągnie zasilanie.

    Grubość ścianki mi się nie podoba, może to tylko wrażenie, masz taki?

    wujek podrzucił też inny link:
    https://pl.aliexpress.com/item/32603419285.html?src=
    google&albslr=201078067&src=google&albch=shopping&ac
    nt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Goog
    le_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneM
    JZVf&&albagn=888888&albcp=6459808507&albag=768729208
    69&trgt=743612850874&crea=pl32603419285&netw=u&devic
    e=c&gclid=EAIaIQobChMI-pWm04aM5QIVkOJ3Ch1MRwUgEAQYAy
    ABEgI9v_D_BwE&gclsrc=aw.ds

    To chyba to samo, tylko na 1/2" i poniżej w rekomendacjach te cała
    litania takich.
    Boję się że układ zabezpieczający spowoduje awarię (z Murphy'ego).

  • 5. Data: 2019-10-08 09:05:53
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 08.10.2019 o 08:52, marios pisze:

    > To chyba to samo, tylko na 1/2" i poniżej w rekomendacjach te cała
    > litania takich.
    > Boję się że układ zabezpieczający spowoduje awarię (z Murphy'ego).

    hmm, a pod bardzo oczywistym linkiem, jest całkiem fajne menu do
    wybierania zaworu

    https://elektrozawory.pl/produkty,funkcja-dzialania_
    normalnie-zamkniety,srednica-przylacza_12,rodzaj-med
    ium_woda-do-60-stopni-celsjusza

    Nawet jest N/O - ale za coś 400+ zeta

    Chyba coś wybiorę - czas nagli - trzeba zaryzykować.

    (! oświadczam, że nie spamuję udając wątek)

  • 6. Data: 2019-10-08 09:16:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 8.10.2019 o 08:52, marios pisze:

> [...]
    > Boję się że układ zabezpieczający spowoduje awarię (z Murphy'ego).

    To kup u Chińczyka ten nakładkowy, który kręci oryginalną wajchą
    oryginalnego zaworu i nie zawracaj dupy, że ścianka, że Murphy,
    że chciałbym a boję się.

  • 7. Data: 2019-10-08 09:32:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 października 2019 20:02:29 UTC+2 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > Raczej wystarczy mi 1/2", to mały dom, jedna łazienka, pralka, zmywarka,
    > zresztą obecna instalacja też ma 1/2" przykręcone.

    kup kulowy z napędem, te z cewką potrafią działać w ten sposób ze cały czas biora
    prąd by pozostawiać przepływ.

    A po drugi - w jaki sposób zamierzasz zrealizować detekcje wycieku wody? To
    nietrywialna sprawa.

    b.

  • 8. Data: 2019-10-08 09:34:09
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 08.10.2019 o 09:05, marios pisze:
    > W dniu 08.10.2019 o 08:52, marios pisze:

    Kupuję ten ,rozmawiałem tel., zapewniają że to nie gówno.

    https://elektrozawory.pl/elektrozawor,21H8KE120-8W,w
    oda-para-wodna

    Są cewki do wyboru, ja biorę 230V i dodam mały przekaźnik na sterowanie

    Temat zamknięty (collie - zadowolony? dużo bajtów na twój modem produkuję?)

  • 9. Data: 2019-10-08 09:44:33
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 08.10.2019 o 09:32, Budyń pisze:

    > kup kulowy z napędem, te z cewką potrafią działać w ten sposób ze cały czas biora
    prąd by pozostawiać przepływ.
    Wiem że prąd trzeba, trudno, a NO są drogie.

    > A po drugi - w jaki sposób zamierzasz zrealizować detekcje wycieku wody? To
    nietrywialna sprawa.

    > b.

    Myślałem o sensorach (gotowcach lub robionych) przy podłodze - łazienka,
    kuchnia, bufor(?), pomieszczenie z bojlerem.

    Trochę elektroniki (pi zero? atmega?) i program na RPI.
    Kabli mam sporo pociągniętych po budynku, oby tylko pierun nie popalił.

  • 10. Data: 2019-10-08 10:14:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 8.10.2019 o 09:32, Budyń pisze:

    > A po drugi - w jaki sposób zamierzasz zrealizować detekcje wycieku wody?

    Organoleptycznie: jak kapie na głowę - znaczy jest wyciek.
    Miałem tak u siebie kiedyś, ale na szczęście obeszło się
    bez prucia ścian. A powodem był jakiś absurdalny pomysł
    inżyniera budowlańca, połączenia dwóch rur na poddaszu
    wężykiem przyłączeniowym od spłuczki.