  • 11. Data: 2019-10-08 12:23:24
    Temat: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 09:34:11 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Kupuję ten ,rozmawiałem tel., zapewniają że to nie gówno.
    >
    > https://elektrozawory.pl/elektrozawor,21H8KE120-8W,w
    oda-para-wodna

    https://allegro.pl/oferta/zawor-230v-kulowy-1-2-dn15
    -elektrozawor-wody-8486369349
    tu jest zwykły za pół ceny

    b.

  • 12. Data: 2019-10-08 20:36:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.10.2019 10:14, collie wrote:
    > Organoleptycznie: jak kapie na głowę - znaczy jest wyciek.
    > Miałem tak u siebie kiedyś, ale na szczęście obeszło się
    > bez prucia ścian. A powodem był jakiś absurdalny pomysł
    > inżyniera budowlańca, połączenia dwóch rur na poddaszu
    > wężykiem przyłączeniowym od spłuczki.

    Absurdalny pomysł to sprawdzać instalować czujniki wycieku w każdym
    możliwym miejscu budynku - jak chcesz to rozwinąć do systemu który Ci
    wskaże w którym miejscu na telefonie, to ok warto bulić. W innym
    przypadku wystarczy obserwować magistralę wejściową / przepływ wody.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2019-10-08 20:49:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 20:36:52 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > wskaże w którym miejscu na telefonie, to ok warto bulić. W innym
    > przypadku wystarczy obserwować magistralę wejściową / przepływ wody.

    a co ci da przepływ? jak odróżnisz wyciek od poboru?

    b.

  • 14. Data: 2019-10-08 21:12:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.10.2019 o 20:49, Budyń pisze:

    > a co ci da przepływ? jak odróżnisz wyciek od poboru?

    ja wymyśliłem układ złożony z diody nadawczej, odbiorczej i arduino.
    całość nasuwana jako nakładka na standardowy wodomierz. jest przepływ?
    a czy czujnik ruchu "widzi" kogoś w kuchni albo w łazience (ew. pralka
    pierze)? Jeśli nie - odcina wodę. jeśli tak, to mam nadzieje że usłyszę
    że coś ciurka. (poza tym, jednak zdecydowaną większość czasu nie
    przebywam przy zlewie, umywalce czy prysznicu. wystarczy więc że będę w
    mieszkaniu, pojawi się wyciek a zawór zostanie zamknięty)

    ToMasz

  • 15. Data: 2019-10-08 21:25:20
    Od: Mateusz Viste <mateusz@localhost>

    On 8 Oct 2019 21:12:40 +0200 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

> [...]
    > całość nasuwana jako nakładka na standardowy wodomierz. jest
    > przepływ? a czy czujnik ruchu "widzi" kogoś w kuchni albo w łazience

    Brzmi skomplikowanie. Czy nie dałoby się tego uprościć do logiki
    "patrzę na wodomierz, i jeśli nie zatrzymał się ani na moment przez
    ostatnią godzinę to wołam o pomoc"?

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-10-08 21:36:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 października 2019 21:25:21 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Brzmi skomplikowanie. Czy nie dałoby się tego uprościć do logiki
    > "patrzę na wodomierz, i jeśli nie zatrzymał się ani na moment przez
    > ostatnią godzinę to wołam o pomoc"?

    a jak pusci podlewanie ogrodu? zresztą za godzinę to i tak wszystko zniszczone bedzie

    ciekawiej byłoby zrobic statystyczne badanie ile dom bierze wody, pobadac przez
    miesiac czy dwa a potem reagować na anomalie.

    a rurki z woda dac równolegle z drutem i mierzyć opornosc, wyciek na złączkach dłaby
    sie tak wykryć, ale odkręcony kran juz nie bardzo.

    w efekcie -nalezy przewidziec miejsce dla elektrozaworu, ale go nie montować bez
    opracowania teorii wykrywania wyciekow

    b.

  • 17. Data: 2019-10-09 00:38:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.10.2019 20:49, Budyń wrote:
    > a co ci da przepływ? jak odróżnisz wyciek od poboru?

    Czy chodzi pralka, zmywarka, kibel się napełnia czy bierzesz prysznic,
    to chyba woda nie leci bez przerwy dajmy na to 30min? Jak leci, to
    odcinamy. Ktoś tu napisał o podlewaniu ogrodu. Skoro podlewa to pewnie
    ma oddzielny zawór na ogród. A jak nie ma, to może dezaktywować
    "czujnik" na czas podlewania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2019-10-09 00:42:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.10.2019 21:36, Budyń wrote:
    > zresztą za godzinę to i tak wszystko zniszczone bedzie

    A Ty oczekujesz systemu, który będzie tani i jednocześnie zareaguje na
    rozlaną szklankę wody? W domu robi się płytki, meble mocowane na
    ścianach lub nóżkach. Po godzinie woda nie powinna dojść jeszcze do
    paneli w sypialniach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2019-10-09 02:00:10
    Temat: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co Ci takie kombinacje. Pralka, zmywarka maja wlasne zawory na okolicznosc
    pęknięcia węża. Poza tym węże do pralki czy zmywarki wcale nie takie chętne do
    pękania. W przemysłowej zmywarce mam węże które fabryka założyła 40 lat temu. Zaden
    cymes, z takiego samego weza zrobione jak do owczesnego polara. Elastyczne wężyki do
    kranów jeśli są prawidłowo zamontowane maja raczej nieograniczona zywotnosc. Część
    elastycznych wezykow można zastąpić wezykami z karbowanej rurki kwasoodpornej. Jedyna
    kombinacja jaka warto zrobić to założenie reduktora który będzie stabilizowal
    ciśnienie w instalacji. Sieć wodociągowa potrafi być czasami malo przewidywalna jeśli
    idzie o ciśnienie. Niby cały osprzęt powinien wytrzymac ale jak będa stabilne trzy
    atmosfery to wytrzyma jeszcze lepiej. Idac tokiem rozumowania ze cos sie moze
    spierdolic to w takim dziesiecio klatkowym jedenasto piętrowym bloku ze dwa razy
    dziennie powinno się cos spierdolic zeby woda się lala. A jakoś się nie słyszy o
    masowych pekaniach rur i zalaniach całych pionów. Poza tym z życia znam sytuacje że
    jak ktoś chce sobie jakiś wynalazek zrobić to jak ma pomysł w wieku 25 lat to do
    śmierci nie zrobi.

  • 20. Data: 2019-10-09 08:05:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2019 00:42:13 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A Ty oczekujesz systemu, który będzie tani i jednocześnie zareaguje na
    > rozlaną szklankę wody?

    napisalem ze to nieproste, wiec sie spodziewam ze bedzie albo drogie albo
    nieskuteczne albo upierdliwe

    W domu robi się płytki, meble mocowane na
    > ścianach lub nóżkach. Po godzinie woda nie powinna dojść jeszcze do
    > paneli w sypialniach.

    wyobraź sobie wylanie w kuchni ilosci wody odpowiadającej prysznicowi - i opisz dokąd
    ta woda dopłynęła.

    b.