  • 1. Data: 2020-04-04 20:51:16
    Temat: filtr do wody 10 cali. pękła obudowa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    pękła mi obudowa filtra 10 cali. na szczęście kapało tak wolno ze nie
    doszło do innych strat. co zrobić żeby więcej nie pękało? Czy jakiś
    producent obudów filtrów gwarantuje większą wytrzymałość? jakiś reduktor
    ciśnienia? inne pomysły?
    Dzięki
    ToMasz

  • 2. Data: 2020-04-04 21:33:51
    Temat: Re: filtr do wody 10 cali. pękła obudowa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.04.2020 o 20:51, ToMasz pisze:
> [...]
    > doszło do innych strat. co zrobić żeby więcej nie pękało? Czy jakiś
    > producent obudów filtrów gwarantuje większą wytrzymałość? jakiś reduktor
    Napisz łaskawie, jaki producent tego pękniętego filtra i jakie miałeś
    ciśnienie, to się będzie można wypowiedzieć.
    Jacek

  • 3. Data: 2020-04-04 22:10:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 20:51, ToMasz pisze:
> [...]
    > doszło do innych strat. co zrobić żeby więcej nie pękało? Czy jakiś
    > producent obudów filtrów gwarantuje większą wytrzymałość? jakiś reduktor

    hmm. Aquafilter nie robi mi problemów.
    Możesz kupić filtr w całości polipropylenowy (nieprzeźroczysty tylko też
    niebieski).

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-04-04 22:12:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 22:10, Irokez pisze:

    > hmm. Aquafilter nie robi mi problemów.
    > Możesz kupić filtr w całości polipropylenowy (nieprzeźroczysty tylko też
    > niebieski).

    no i zapomniałem cały z nierdzewki jeszcze jest na większe ciśnienie

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-04-04 22:58:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.04.2020 o 22:12, Irokez pisze:

    > no i zapomniałem cały z nierdzewki jeszcze jest na większe ciśnienie

    żona mówi że aquafilter. żył 5 lat. o gwarancje mi nie chodzi, bo
    obudowa kosztuje jakieś 30-50zł, ale o zalaną podłogę. czy obudowa
    niebieska, będzie bardziej odporna na... pękanie? Jakie mam ciśnienie -
    nie wiem. ale jeśli to sie przekłada na "wydajność" kranu, to nalanie
    wiadra wody trwa długo. (ostatnie piętro) dużo dłużej niż w pracy czy u
    mojej mamy.

    ToMasz

  • 6. Data: 2020-04-04 23:20:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 22:58, ToMasz pisze:

> [...]
    > nie wiem. ale jeśli to sie przekłada na "wydajność" kranu, to nalanie
    > wiadra wody trwa długo. (ostatnie piętro) dużo dłużej niż w pracy czy u

    W robocie przy maszynie mamy filtry do wody na wejściu wymiennika
    ciepła. Strzelało jak wściekłe do momentu, gdy założyliśmy tłumik
    uderzeń (taki soft-start). Maszyna ma elektrozawór który włączał obieg
    jak olej hydrauliczny osiągnął pewną temperaturę i strzał na calowej
    rurze wody lodowej o ciśnieniu 4 bar nie był dla przezroczystej obudowy
    filtra łaskawy ;)

    Polipropylen wytrzymalszy, z niego masz zrobiony górny korpus do którego
    wkręcasz rury.

    a może trafiłeś na jakiś wadliwy i strzeliło. Od ponad 10 lat odpukać u
    mnie w domu jest cały.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-04-09 22:03:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.04.2020 23:20, Irokez wrote:
    > Od ponad 10 lat odpukać u mnie w domu jest cały.

    A co ile zmieniacie filtry? Też tylko sznurkowe 5um czy inne używacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2020-04-09 22:20:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A co ile zmieniacie filtry? Też tylko sznurkowe 5um czy inne używacie?

    FCCA-STO, co 3-4 miesiące. Tylko zimna woda w kuchni.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-04-09 22:25:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-09 o 22:20, Irokez pisze:

    > FCCA-STO, co 3-4 miesiące. Tylko zimna woda w kuchni.

    aha, na głównym filtr osadnikowy mechaniczny 100um ze spustem do
    przepłukiwania filtra (cały z niklowanego mosiądzu).

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-04-10 20:39:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.04.2020 22:20, Irokez wrote:
    > FCCA-STO, co 3-4 miesiące. Tylko zimna woda w kuchni.

    Jak tylko w kuchni, to pewnie raptem kilka metrów przez taki filtr przeleci?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz