  • 1. Data: 2017-07-25 11:26:30
    Temat: filtr miedzy pompe a zbiornik?
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Chcialbym zapytac Szanowne Grono czy między pompe wody, ktora jest w studni
    kopanej a poziomy zbiornik hydroforowy 300L moge wstawic filtr wody? A jesli
    tak to jaki filtr?
    Teraz , na starym zbiorniku , pionowym, ktory ma ponad 20 lat jest filtr
    sznurkowy, umieszczony za zbiornikiem. Czyli miedzy zbiornikiem a domem
    (kranem). Szybko ten filtr sie brudzi wiec w zbiorniku pewnie jest ogromna
    ilosc syfu.
    Chcac wstawic filtr przed zbiornik, chce wlasnie ochronic ten zbiornik przed
    syfem no ale nie wiem czy nie obciaze pompy bo bedzie musiala przepchnac
    wode przez filtr. Cisnienie w domu bedzie w takim ukladzie raczej dobre bo
    da je sam zbiornik.

  • 2. Data: 2017-07-25 11:39:21
    Temat: Re: filtr miedzy pompe a zbiornik?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 11:26:33 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
> [...]
    > tak to jaki filtr?
    > Teraz , na starym zbiorniku , pionowym, ktory ma ponad 20 lat jest filtr

    A masz na tyle dobrą wodę, że nie potrzebujesz napowietrzania (odżelazianie,
    odmanganianie) i ewentualna filtracja innych syfków?
    U mnie z wodociągu leci glinka, którą filtruję na dwóch filtrach
    piankowych, 5 i 1 mikron. Sznurkowy jak dla mnie jest do chrzanu
    bo wszystko puszcza.

    L.

  • 3. Data: 2017-07-25 12:08:00
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    tak, woda jest OK. Robilem badania jonu amonowego, azotanow, azotynow,
    zelaza, zanieczyszczenie biologiczne i twardosc.
    jest dobrze, w normach.
    twardosc wyszla 150 mg/l CaCO3 co wg norm laboru jest woda miekka i nie
    powiniem używac rur miedzianych , co mnie martwi.
    Ale nie potrzebuje napowietrzac, odzelezniac, odmanganiac. Smak wody jest
    ok, natomiast na herbacie jest brazowy kożuch. No ale to pewnie syf ogolny,
    ktory bym wlasnie chcial odfiltrowac mechanicznie jakims prostym filtrem.

  • 4. Data: 2017-07-25 13:30:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 12:08:03 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > twardosc wyszla 150 mg/l CaCO3 co wg norm laboru jest woda miekka i nie
    > powiniem używac rur miedzianych , co mnie martwi.

    Ja mam taką twardość, że z węglanu wapnia odłupanego z garnków
    już chlewik powoli pobudowałem.

    > No ale to pewnie syf ogolny,
    > ktory bym wlasnie chcial odfiltrowac mechanicznie jakims prostym filtrem.

    To możesz spróbować kupić różne filtry typu 1 mikron, 5, 10 czy co tam mają,
    tanie toto jak barszcz (znaczy o wkładach mówię, obudowa kosztuje
    ze 70 zeta chyba). U mnie ten 5-mikronowy przepuszcza trochę brązowego,
    ale ten gęstszy 1 mikron chyba już wyłapuje.
    Tylko że ja się nie przejmuję spadkiem
    ciśnienia, bo tym się męczy pompa w wodociągach. Nie mam pojęcia jak
    z tym będzie działać hydrofor domowy.

    L.

  • 5. Data: 2017-07-28 21:58:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 13:30, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Tylko że ja się nie przejmuję spadkiem
    > ciśnienia, bo tym się męczy pompa w wodociągach. Nie mam pojęcia jak

    Jako, że nie mam filtrów w instalacji, to się wypowiem ;)

    Biorąc pod uwagę to, co pisze Liściasty, to takie filtry można dać
    "punktowo" - czyli tylko tam, gdzie potrzebne - np. w kuchni.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-07-29 10:18:03
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > twardosc wyszla 150 mg/l CaCO3 co wg norm laboru jest woda miekka i nie
    > powiniem używac rur miedzianych , co mnie martwi.
    co to ma do rur miedzianych?

    JA filrtuję wodę opadową z rynny. mam spad ( w gorszym momencie) jakiś 1
    metr (sto centymetrów) i przy tej namiastce ciśnienia, woda spokojnie
    przepływa przez filtr 10 mikronów. Tak więc, na Twoim miejscu dałbym
    wstępne filtrowanie najwcześniej jak się da. potem dofiltrowywał do
    jakości użytkowej

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-07-29 12:41:54
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    tak, tez tak myslalem i dziekuje, ze potwierdziles moje pomysly.

  • 8. Data: 2017-08-08 13:52:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jeszcze w temacie wody, trzeba uważać na to co piszą
    i kierować się raczej własnym osądem i tzw. zdrowym rozsądkiem.
    Przykład z życia, a konkretnie z wioski obok, stacja PKP:

    http://lisciasty.firehost.pl/woda_zdatna.jpg

    L.

  • 9. Data: 2017-08-08 14:14:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Jeszcze w temacie wody, trzeba uważać na to co piszą
    > i kierować się raczej własnym osądem i tzw. zdrowym rozsądkiem.
    > Przykład z życia, a konkretnie z wioski obok, stacja PKP:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/woda_zdatna.jpg

    Wszystko kurna wypili, do spodu! Nawet rury nie zostawili.
    Dobra być musiała. I zdrowa.

    Jarek

    --
    W dworcowej poczekalni, na stacji PKP
    Lubię posiedzieć czasem, bo gdzie lepiej czekać jest.