  • 1. Data: 2018-07-02 08:37:25
    Temat: filtr na czerpni przed reku
    Od: uciu <a...@g...com>

    Chciałbym dać jakiś prefiltr przez rekuperatorem.
    http://allegro.pl/filtr-powietrza-kanalowy-fsb-160-z
    -wkladem-spiro-i6794561976.html

    Na czerpni przed reku mam ręczna przepustnice
    http://allegro.pl/przepustnica-z-obejsciem-trojnik-s
    zczelna-datv-160-i6766690274.html
    I albo ciągnę powietrze przez czerpnie w podbitce albo przez GWC (30m kanalizy 160).
    Podczas upałów powietrze przez GWC schładza się o 8-10 stopni dlatego chyba cały czas
    przepustnica będzie ustawiona na GWC.

    Jednocześnie nie chciałbym rozwalać rur przy reku bo są zrobione na sztywno,
    ocieplne, podwieszone itp W dodatku nie mam za bardzo miejsca....
    https://drive.google.com/open?id=1UIlk6cr0xqdCr0gr-b
    AqZjQfsTqsynnh
    https://drive.google.com/open?id=1IN5FP4THXt6mfyexyh
    KIwnZRd8rykqDA

    Prefiltr nie jest drogi i wymyśliłem, ze dałbym 2:
    - jeden na wlocie GWC (wlot będzie pod altanką wiec po filtrze nie będzie leciała
    woda)
    - drugi dałbym na sztychu - na rurze, która idzie z podbitki.

    Czy są jakieś przeciwwskazania by dać prefiltr na początku rury GWC?

    Inna sprawa:
    stosujecie filtry na anemostacie w kuchni?
    http://www.instalator.pl/wp-content/uploads/2016/05/
    ABCXventV16-2.jpg

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-07-03 12:59:56
    Temat: Re: filtr na czerpni przed reku
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.07.2018 08:37, uciu wrote:
    > Czy są jakieś przeciwwskazania by dać prefiltr na początku rury GWC?

    Filtry to opory i spadek efektywności wentylacji.
    Ja stosuję jedynie w reku

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2018-07-04 19:43:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 08:37:26 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Chciałbym dać jakiś prefiltr przez rekuperatorem.

    Też chciałem wziąć toto ale miałem plan kupić więcej tej stalowej siatki
    i zrobić filtr z maty żeby miał większą powierzchnię (harmonijka).
    Wtedy to może mieć sens, bo to co oni tam teraz dają to kaszana.
    Ale jak nie masz miejsca w kotłowni to taka puszka może dać radę,
    tylko jak mówię trzeba usprawnić wkład.
    Jest jeszcze taka fajna puszka

    https://allegro.pl/filtr-kanalowy-dn-200-dospel-z-wk
    laek-eu4-i6727194980.html

    to nie jest dospel, oni tylko tym handlują, da się znaleźć taniej
    zdaje się.

    > stosujecie filtry na anemostacie w kuchni?
    > http://www.instalator.pl/wp-content/uploads/2016/05/
    ABCXventV16-2.jpg

    Mam takich z 5, jeszcze nie udało mi się założyć :> Ale może w końcu
    trzeba by je zużyć...

    L.

  • 4. Data: 2018-07-05 05:52:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.07.2018 o 08:37, uciu pisze:
    > stosujecie filtry na anemostacie w kuchni?
    > http://www.instalator.pl/wp-content/uploads/2016/05/
    ABCXventV16-2.jpg

    Ja mam anemostat w kuchni ~2m w poziomie i 2m w pionie od płyty, a nad
    płytą okap. Nawet nie pomyślałem że tam coś w znaczącej ilości ma szansę
    dolecieć.

    Ale jeżeli anemostat u Ciebie zasysa "obiad" z garów, to z deszczu pod
    rynnę. Wybór między zwiększeniem oporów, a szybszym brudzeniem kanału w
    porównaniu do pozostałych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-07-05 15:42:07
    Od: uciu <a...@g...com>

    Filtr na czerpni na razie by ograniczyć wymianę filtrów w reku... 150zł.
    Chyba ze wykombinuje jakieś DIY... już oglądałem - ramka Z aluminium do tego kawałek
    siatki, kilka nitów, guma uszczelniająca... tylko musiałbym dokupić gdzieś taką
    plisowaną tkaninę...
    http://thesslagreen.com/product/filtry-powietrza-cle
    anpad/

    Co do filtrów na anemostatach...wole mieć większe opory niż potem czyścić kanały bo
    jakoś nie wyobrażam sobie czyszczenia kanałów pe-flex...

    Nad płytą będzie pochłaniacz a anemostat jest 1m w pozomie od płyty i 2m w pionie :-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 6. Data: 2018-07-07 18:02:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.07.2018 o 15:42, uciu pisze:
    > Co do filtrów na anemostatach...wole mieć większe opory niż potem czyścić kanały bo
    jakoś nie wyobrażam sobie czyszczenia kanałów pe-flex...

    Jak byś nie mył zębów, do dentysty i tak kiedyś trzeba się przejść ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz