  • 1. Data: 2011-01-29 15:42:53
    Temat: firany
    Od: "aneta" <a...@o...pl>

    Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

  • 2. Data: 2011-01-29 17:22:08
    Temat: Re: firany
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "aneta" <a...@o...pl> napisał(a):

    >Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

    Jesli niemodne, to 99% ludzi w blokach ma niemodny
    wystroj mieszkan.

  • 3. Data: 2011-01-30 01:16:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 18:22:08 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Jesli niemodne, to 99% ludzi w blokach ma niemodny
    > wystroj mieszkan.

    Zostaw, AP Słupsk uczy się usenetu. Na pbb też wyskoczyli.

    ATSD to firanki są beznadziejne. ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-01-30 07:54:19
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

    Podłączam się, gdyż mam podobne dylematy ale z zasłonami. W nowym mieszkaniu
    mamy rolety...
    I wygląda na to, że pomimo rolet będą i firany i zasłony, które nota bene
    będą spełniać funkcję raczej dekoracyjną. Ale nie jestem na bieżąco z tym
    tematem i też mam pytanie jakie są ostatnie trendy?

  • 5. Data: 2011-01-30 10:01:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    aneta wrote:
    > Jak sądzicie czy firanki są nadal modne cy nie?

    jeśli nie są modne teraz to może będą za rok i wtedy będziesz w awangardzie
    :)

    W modzie jest łączenie różnych stylistyk.

    zresztą gadanie o modzie ma sens jeśli tworzysz bardzo przemyślane wnętrze w
    konkretnej stylistyce.

    Trzeba też brać pod uwagę przyjemność z życia we wnętrzu. Bardzo surowe
    sterylne semi biurowe wnętrze nie będzie wnętrzem miłym do życia. Warto
    jest właśnie złamać konwencję i dodać coś co ociepli lub w druga stronę
    stonuje wnętrze.

    Ja mam dość minimalistyczne wnętrze ale dałem do niego zasłonki i firany,
    proste (surowe) jedno barwne lekko przeźroczyste, dopasowane kolorem do
    ścian i elementów z cegły klinkierowej, powieszone na prostych karniszach
    rurowych ze stali nierdzewnej.

    IMHO pytania o modę nie mają sensu. Polecam kształcić swoją wrażliwość
    estetyczną przeglądać dużo magazynów o wnętrzach i architekturze, ale lepiej
    zwracać na te magazyny które sa skierowane do architektów a nie do gawiedzi.

  • 6. Data: 2011-01-30 18:25:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 08:54:19 +0100, Maria napisał(a):

    > I wygląda na to, że pomimo rolet będą i firany i zasłony, które nota bene
    > będą spełniać funkcję raczej dekoracyjną.

    Kurzozbiorczą - to na pewno.

    Właśnie z powodu posiadania rolet można sobie pozwolić na delikatną
    tkaninę-mgiełkę w oknach - zamiast dawnych, gromadzących kurz, ciężkich
    zasłon. Zero tradycyjnych firanek. Coś w tym rodzaju mam sama, nie
    dysponuję zdjeciem w tej chwili:
    http://czterykaty.pl/czterykaty/5,58140,8247866,Ozdo
    bne_zaslony_i_firany.html?i=6

  • 7. Data: 2011-01-30 18:37:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 19:25:45 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > tkaninę-mgiełkę w oknach - zamiast dawnych, gromadzących kurz, ciężkich
    > zasłon. Zero tradycyjnych firanek. Coś w tym rodzaju mam sama, nie

    ...przy czym w pomieszczeniach, w których zależy Ci na wrażeniu
    przestrzeni, warto pokusić się o idealne dopasowanie owej "mgiełki" do
    koloru ścian. Zrobiłam tak u siebie, udało się idealnie, efekt jest super:
    coś wisi, ale się tego niemal nie zauważa, mgiełka w kolorze ścian nie
    zmniejsza optycznie pomieszczenia, nie konkuruje z resztą jego wystroju - w
    przeciwieństwie do tradycyjnych zasłon i firanek.

  • 8. Data: 2011-01-30 22:00:58
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-01-30 19:25, Ikselka pisze:

    > Kurzozbiorczą - to na pewno.

    Ta cecha akurat jest pożądana, bo jeśli kurz nie osiądzie na firankach
    to... gdzie?

    Ja nie mam firan i zamierzam sobie sprawić właśnie takie długie do samej
    podłogi i dość chropowate by wyłapywały kurz bo odkąd nie mam zasłon
    (fuj) i firan to kurz produkuje się ekspresowo wszędzie.

  • 9. Data: 2011-01-30 22:32:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 23:00:58 +0100, Osadnik napisał(a):

    > Ta cecha akurat jest pożądana,

    :-O

    > bo jeśli kurz nie osiądzie na firankach
    > to... gdzie?

    Na podłodze i meblach, gdzie jest dobrze widoczny i dzięki temu łatwo go NA
    BIEŻĄCO zetrzeć ściereczką lub zebrać wodnym odkurzaczem.
    Odkąd nie mam zasłon, kurz osiada właśnie tam, gdzie napisałam i ponieważ
    go widzę, mogę go na bieżąco usuwać. Obecnie go już prawie NIE MA.

    > Ja nie mam firan i zamierzam sobie sprawić łaśnie takie długie do samej
    > podłogi i dość chropowate by wyłapywały kurz

    Taktyka zaiste prometejska, jak dla mnie... :-/
    W szorstkich, grubych, chłonnych tkaninach na oknach kurz zbiera się
    długofalowo, istne masy, wznoszone ciągle od nowa przez manipulację
    tkaniną, przeciągi i ruchy konwekcyjne powietrza, krążace non stop w nim i
    wdychane tym łatwiej.
    Będziesz toto prał (i prasował) co tydzień, czy może częściej? Jeśli tak,
    to proszę bardzo.
    No i moze masz dwa okna - to też proszę bardzo, ja mam z 10 dużych. Jeśli
    wyobrazić sobie w nich chłonne tkaniny i te ilosci kurzu w nich
    przetrzymywane i unoszące się stale i niepostrzeżenie w powietrzu na skutek
    ww czynników... Horror.

    > bo odkąd nie mam zasłon
    > (fuj) i firan to kurz produkuje się ekspresowo wszędzie.

    Jak wyżej.

  • 10. Data: 2011-01-30 22:42:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 23:32:55 +0100, Ikselka napisał(a):

    > No i moze masz dwa okna - to też proszę bardzo, ja mam z 10 dużych.

    Upss - zły wynik: mam 15!