  • 11. Data: 2020-01-05 22:28:26
    Temat: Re: fotowoltanika - góźdź do trumny
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadales pytanie bez sensu. To pytanie w stylu czym się różni wróbelek. Tym że jedna
    nóżkę ma bardziej od drugiej. Wkleilem to co na jakims portalu napisali. Uwazasz ze
    nieprawda, twoja sprawa. Tam ktoś uważał że nie wolno bez podłączenia do sieci.

  • 12. Data: 2020-01-05 23:46:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 22:28:27 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    > napisali. Uwazasz ze nieprawda, twoja sprawa. Tam ktoś uważał że nie wolno bez

    A ja wyczytałem w wielu miejscach że Ziemia jest płaska.

    L.

  • 13. Data: 2020-01-06 00:07:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że czegoś nie wiesz nie znaczy że tego nie ma. Znaczy że nie wiesz. Nie chcę się
    przypierdalac bo mnie sprawa o której napisalem dotyczy mniej więcej tak jak kulawego
    ugryzienie psa w proteze. Kiedys spotkałem się necie z interpretacja skarbówki ze
    wykorzystywanie samemu wytworzonego przez siebie pradu jest legalne po opłaceniu
    akcyzy, co wiąże się z instalacją licznika. Na szybko znalazłem coś takiego
    "ak wynika z § 5 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku
    akcyzowego z dnia 8 lutego 2013 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 212), zwalnia się od
    akcyzy zużycie energii elektrycznej wyprodukowanej z generatorów o łącznej mocy
    nieprzekraczającej 1 MW, niedostarczanej do instalacji połączonych i współpracujących
    ze sobą, służących do przesyłania energii elektrycznej, pod warunkiem że od wyrobów
    energetycznych wykorzystywanych do produkcji tej energii elektrycznej została
    zapłacona akcyza w należnej wysokości.

    Dla uzyskania prawa do zwolnienia od akcyzy konieczne jest spełnienie wszystkich
    warunków określonych w przywołanym wyżej przepisie, co oznacza, że:

    łączna moc generatorów nie może przekroczyć 1 MW,
    produkowana energia elektryczna jest zużywana na potrzeby własne (nie jest
    dostarczana do instalacji połączonych i współpracujących ze sobą, służących do
    przesyłania energii elektrycznej),
    do produkcji energii elektrycznej wykorzystywane są wyroby energetyczne od których
    zapłacona została akcyza w należnej wysokości.
    Szczególnej uwagi wymaga ostatni warunek zwolnienia dotyczący zużycia do produkcji
    energii elektrycznej wyrobów energetycznych, od których zapłacona została akcyza w
    należnej wysokości. Zakres wyrobów akcyzowych traktowanych jako wyroby energetyczne
    wynika z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym. Wyrobem energetycznym
    wykorzystywanym do produkcji energii elektrycznej może być przykładowo olej napędowy.
    Jeżeli więc przedsiębiorca zużywa do produkcji energii elektrycznej w małym
    generatorze olej napędowy zakupiony na stacji paliw, a więc jest to olej napędowy z
    akcyzą zapłaconą, to wówczas produkowana w ten sposób energia elektryczna będzie
    objęta zwolnieniem od podatku akcyzowego.

    Powstaje pytanie czy przykładowo inwestycja w fotowoltaikę, czyli produkcję energii
    elektrycznej z wykorzystaniem światła słonecznego będzie objęta zwolnieniem na
    podstawie przywołanego § 5 rozporządzenia. Uznać należy, że produkcja energii
    elektrycznej z wykorzystaniem światła słonecznego nie daje prawa do omawianego
    zwolnienia od akcyzy, ponieważ do produkcji energii elektrycznej nie są w tym wypadku
    wykorzystywane wyroby energetyczne od których zapłacono podatek akcyzowy. Światło
    słoneczne nie jest bowiem wyrobem energetycznym, ani też nie jest od niego uiszczana
    akcyza.

    Podobnie będzie, w przypadku inwestycji w małą elektrownię wiatrową. Wiatr
    wykorzystywany do produkcji energii elektrycznej nie jest wyrobem energetycznym od
    którego zapłacono podatek akcyzowy, dlatego energia elektryczna produkowana z wiatru
    nie będzie objęta powyższym zwolnieniem.

    Okazuje się więc, że w przypadku produkcji energii elektrycznej z wykorzystaniem
    światła słonecznego lub siły wiatru nie jest możliwe skorzystanie ze zwolnienia od
    akcyzy dla energii elektrycznej zużywanej na potrzeby własne na podstawie
    przywołanego wyżej § 5 rozporządzenia z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od
    podatku akcyzowego."
    Teraz kolej na Ciebie zeby znalezc przepisy które odwołują to co znalazłem.

  • 14. Data: 2020-01-06 00:11:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2020 00:07:38 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

> [...]
    > od podatku akcyzowego."
    > Teraz kolej na Ciebie zeby znalezc przepisy które odwołują to co znalazłem.

    Akcyza nie dotyczy prosumentów tylko wytwórców energii mających DG.
    Szkoda bić pianę bo musieliby opodatkować ogniska i kominki :>

    L.

  • 15. Data: 2020-01-06 00:24:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli o mnie idzie to możesz wyciągać dowolne wnioski. Temat mnie nie interesuje,
    zasygnalizowalem jedynie że coś może być na rzeczy i może warto bylo by to sprawdzić.
    Chcacemu nie dzieje się krzywda.

  • 16. Data: 2020-01-06 09:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > A ja wyczytałem w wielu miejscach że Ziemia jest płaska.

    Zenek juz tak ma.
    Z jednej strony czujniki z airly pokazujace zanieczyszczenie powietrza to
    bzudra, wypowiedzi ministra o zanieczyszczeniu to bzdura, dane z
    czujników GIOSu to bzdura i pewnie dopiero jakby w biblii napisali to by
    uwierzył.
    Z drugiej strony znalazł w internecie COS wiec to musi byc prawda.
    Konsekwentny jest ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 17. Data: 2020-01-06 10:04:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    napisał:
> [...]
    elektrycznej nie są w tym wypadku wykorzystywane wyroby energetyczne od których

    mysle ze w przepisie tym chodzi o to zeby zapłacic akcyze od medium wykorzystywanym
    do produkcji energii w ilosci zgodej z jakąś tam tabelką.
    Sprawdzasz tabelkę, twoje medium tam nie występuje wiec nie placisz akcyzy.
    I w zaden sposób nie wyłącza cie to z tej procedury wytwarzania pradu na wlasne
    potrzeby.

    b.

  • 18. Data: 2020-01-06 19:36:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.01.2020 23:46, Lisciasty wrote:

    > A ja wyczytałem w wielu miejscach że Ziemia jest płaska.
    >
    > L.

    No ale samemu nie można produkować spirytusu nawet na własne potrzeby, a
    przecież całe Allegro sprzedaje zestawy do destylacji i nawet tutaj
    toczycie dyskusję o robieniu bimbru. Niby nie wolno, a wszyscy robicie i
    się stajecie alkoholikami :-)

  • 19. Data: 2020-01-06 19:46:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI zauważył:

> [...]
    > a przecież całe Allegro sprzedaje zestawy do destylacji i nawet tutaj
    > toczycie dyskusję o robieniu bimbru. Niby nie wolno, a wszyscy robicie

    W ogóle dużo jest na świecie takich rzeczy, których robić nie wolno,
    ale można. Najważniejsze to, żeby spróbować, czy zakazanej rzeczy
    zrobić nie można. Podczas cesarskich manewrów w okolicy Pisku
    przyszedł rozkaz, że nie wolno wiązać żołnierzy w kij. Ale nasz
    kapitan wymiarkował, że robić to można, bo taki rozkaz był strasznie
    śmieszny: każdy przecie mógł łatwo wymiarkować, że żołnierz związany
    w kij nie mógłby maszerować. Więc się nad tym befelem nie zastanawiał
    tak bardzo, żołnierzy związanych w kij kazał wrzucać na wóz taborowy
    i maszerowało się dalej aż miło. Albo weźmy taki przypadek, który
    zdarzył się u nas przed sześciu laty. Na naszej ulicy mieszkał niejaki
    pan Karlik na pierwszym piętrze, a na drugim piętrze mieszkał bardzo
    porządny człowiek, student konserwatorium, Mikesz. Ogromnie lubił
    kobiety, i między innymi zaczął się też zalecać do córki tego pana
    Karlika, który był właścicielem domu transportowego i cukierni,
    a gdzieś na Morawach miał podobno zakład introligatorski pod jakąś
    obcą firma. Otóż, gdy ten Karlik dowiedział się, że ten student zaleca
    się do jego córki, poszedł do niego do mieszkania i powiada: "Z córką
    moją żenić się panu nie wolno, mój panie łapserdaku, bo jej panu nie
    dam! "No dobrze -- odpowiedział pan Mikesz -- jeśli żenić mi się z nią
    nie wolno, to się przecież na kawałki nie rozszarpię." Po dwóch
    miesiącach pan Karlik przyszedł znowu do tego Mikesza, przyprowadził
    z sobą nawet swoją małżonkę i oboje rzekli jednogłośnie: "Pan, panie
    łapserdaku, pozbawił naszą córkę honoru." "Tak jest -- odpowiedział
    Mikesz -- pozwoliłem sobie zhańbić ją, szanowna pani". Ten pan Karlik
    zaczął na niego niepotrzebnie wrzeszczeć i przypominać mu, że przecie
    powiedział, że z jego córką żenić mu się nie wolno, bo mu jej nie da,
    ale mu tamten całkiem rzeczowo odpowiedział, że ani myśli się z nią
    żenić, skoro nie wolno. Wtedy zaś nie było mowy o tym, co wolno.
    A ponieważ o tym nie było mowy, więc on dotrzyma słowa i prosi, żeby
    się nie niepokoili, bo on jest człowiekiem charakteru, nie żadną
    chorągiewką, ba, zawsze dotrzymuje słowa, to co powie, to jest święte,
    więc córki państwa Karlików nie chce i nigdy chcieć nie będzie. A gdyby
    z tej racji miał być narażony na prześladowania, to także nie robi
    sobie z tego nic, bo sumienie ma czyste, a jego nieboszczka mamusia
    jeszcze na łożu śmiertelnym zaklinała go, żeby nigdy w życiu nie
    kłamał, on zaś przyrzekł jej to uroczyście, a takie przyrzeczenie
    obowiązuje. W jego rodzinie w ogóle nikt nie kłamał, on zaś miewał w
    szkole zawsze stopnie celujące z zachowania. Widzicie więc, że wielu
    rzeczy czynić nie wolno, ale ostatecznie można. Drogi ludzkie mogą
    być różne, byle cel był wzniosły.

    --
    Jarek