  • 1. Data: 2020-06-23 23:12:59
    Temat: fuga do kostki granitowej
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czym najlepiej zafugować kostkę granitową?
    Starałem się by fuga była jak najmniejsza.

    Chciałem czarny drobniutki bazalt - nigdzie na górnym ślasku nie umiem znaleźć..
    Potem miała być mączka granitowa/piasek granitowy - tego też w normalnej cenie nie
    znalazłem (jedynie 50km ode mnie za 500 za tone...)

    Tak myślę czy nadawałby się piasek stosowany do wylewek.
    Jest jasno szary, gruby 0-3...tani 40 zł/t

    Mam do zafugowania 160m2 Myślę, że może 2 tony bym potrzebował.

    Kostka układana na grysie dolomitowym 1-3, pod tym kliniec i tłuczeń.

    Co radzicie?

    uciu

  • 2. Data: 2020-06-23 23:31:56
    Temat: Re: fuga do kostki granitowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uciu pyta:

    > Czym najlepiej zafugować kostkę granitową?
    > Starałem się by fuga była jak najmniejsza.

    Archeolodzy mówia na to "warstwa kulturowa".
    Ja bym użył pierwocin tego zjawiska.

    Jarek

    --
    a my w miskach sprzed lat trzech tysięcy
    jak co rano jemy ryż na śniadanie,

  • 3. Data: 2020-06-24 00:24:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.06.2020 o 23:12, uciu pisze:

    > Czym najlepiej zafugować kostkę granitową?

    Czymkolwiek zafugujesz, po kilku latach będzie wyglądało
    tak samo, czyli ziemisto. Krótko mówiąc - jaka kostka, taki
    piasek. Mam tak zafugowany (nie przeze mnie) kawałek gumna.
    Głowy sobie tym nie zaprzątam (są ciekawsze sprawy w życiu,
    niż cyzelowanie szpary między kostkami) - przejadę raz około
    Wielkiej Nocy te kostki szczotką drucianą mocowaną do kosy
    spalinowej (polecam) i nie myślę o kostce granitowej i jej
    fudze do następnego roku. No, od wiosny do jesieni jest
    jeszcze w użyciu myjka ciśnieniowa w celach sanitarnych
    (jeden z psów lubi srać i szczać akurat na kostce, a nie
    na trawie i pod drzewem, jak to psy mają w zwyczaju),
    lecz dla fugi to bez znaczenia.

  • 4. Data: 2020-06-24 08:20:43
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 czerwca 2020 00:24:14 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Czymkolwiek zafugujesz, po kilku latach będzie wyglądało
    > tak samo, czyli ziemisto. Krótko mówiąc - jaka kostka, taki
    > piasek.

    czyli zwykły piasek do wylewek się powinien sprawdzić.
    Wczoraj oglądałem filmiki na yt - tam pisali by koniecznie dać piasek z cementem lub
    gotową fuge z wora. Opcka 2 odpada z racji ceny, opcja 1 ma sens ale wtedy robi się
    warstwa nieprzepuszczalna i bardzo kiepsko będzie coś poprawić...
    Podobno przy cemencie kostki nie wylatują....

    Chyba dam sam piasek

    uciu

  • 5. Data: 2020-06-24 09:46:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    https://zapodaj.net/e3a4e9ba4d6f1.jpg.html

  • 6. Data: 2020-06-24 10:10:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.06.2020 o 8:20, uciu pisze:

    > Chyba dam sam piasek

    I słusznie. Taka fuga specjalnie przepuszczalna nie będzie,
    ale jednak nie będzie to kamienne klepisko, na którym po
    każdym deszczu woda w nierównościach stać będzie aż ją
    słońce wypije. A nierówności będą zawsze, bo taka jest
    uroda kostki granitowej.

  • 7. Data: 2020-06-24 15:31:32
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-06-24 o 08:20, uciu pisze:

> [...]
    się warstwa nieprzepuszczalna i bardzo kiepsko będzie coś poprawić...
    > Podobno przy cemencie kostki nie wylatują....

    Są jeszcze fugi żywiczne przepuszczalne lecz drogie, plus taki że da się
    poprawiać w razie W. Jednak najlepsza opcja to drobne kruszywo łamane
    jak to mówią potocznie piasek łamany. Dopiero z tego nie wyleci kostka z
    cementowej zaprawy nie ma opcji zawsze pęknie i wyskoczy ;)

    Robak

  • 8. Data: 2020-06-24 20:41:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-06-24 o 00:24, collie pisze:

    > Czymkolwiek zafugujesz, po kilku latach będzie wyglądało
    > tak samo, czyli ziemisto. Krótko mówiąc - jaka kostka, taki
    > piasek. Mam tak zafugowany (nie przeze mnie) kawałek gumna.

    A czy jest rada na mech?

  • 9. Data: 2020-06-24 23:44:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.06.2020 o 20:41, t-1 pisze:

    > A czy jest rada na mech?

    Wspomniana szczotka druciana do kosy.

    https://allegro.pl/oferta/druciak-tarcza-szczotka-dr
    uciana-do-kosy-chwasty-8829333865

  • 10. Data: 2020-06-24 23:51:19
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 24 Jun 2020 20:41:23 +0200, t-1 wrote:

    > A czy jest rada na mech?

    Mech jest wtedy, gdy jest zbyt kwaśno, posyp wapnem i zniknie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka