  • 1. Data: 2020-02-23 14:07:06
    Temat: fuga sopro df10 - co robię nie tak
    Od: marios <d...@f...gd>

    DF10 Sopro "piaskowo-szary". I mam z tym jazdę ..

    https://ibb.co/rQ66Nms
    Fuga ma być taka jak ta wymyta warstewka/naskórek, rozumiem że uszkadzam
    to pocierając fugę gąbką (mocno wyciśniętą).

    Dotknę fugę zmywając i .. wychodzi jasnoszara (pod tym naskórkiem jest
    jasnoszara - wgłąb też -sprawdzałem pap. ściernym)

    Płytka testowa, 3h od wysmarowania świeżą fugą, placek z lewej to błoto
    z miseczki do umycia, z fugą zalaną wodą.
    Kolor ,zaznaczony strzałką, fugi zgodny z oczekiwaniami żony.

    Flamastrem zaznaczone miejsca niedotykane, reszta pocierana, palcem ,
    gąbką, .. i o różnej grubości.
    https://ibb.co/cTxTY7V

    Ostatni post: 26/12/2019, joks
    https://forum.budujemydom.pl/topic/9270-te-fugi-mnie
    -wykoncza3333/

  • 2. Data: 2020-02-25 00:58:34
    Temat: Re: fuga sopro df10 - co robię nie tak
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 23.02.2020 o 14:07, marios pisze:
> [...]
    > Kolor ,zaznaczony strzałką, fugi zgodny z oczekiwaniami żony.
    >
    > Flamastrem zaznaczone miejsca niedotykane, reszta pocierana, palcem ,

    Będę gadał sam do siebie, ale może komuś się przyda.

    Co zrobiłem nie tak? - kupiłem fugę SOPRO DF10 i to na terenie Polski.

    Rozmawiałem dzisiaj także z technikiem z Sopro (ze 20 minut). Nie był w
    stanie ustalić co jest tego przyczyną (widział zdjęcie).

    Jedyne co mi pozostało (wydedukowane) z możliwych błędów, to robienie
    tego 'zbyt sucho' - 3x mycie przed fugowaniem, ale samo fugowanie nie
    było robione na filmie wodnym (szorstka ceramika).

    Robiłem różne doświadczenia, dzisiaj także, i dzisiaj także kupiłem fugę
    Mapei UltraColor Plus (2-20mm) choć fugi mam i 1mm (coś tam:
    'piasek-wulkaniczny' - kolor 149).

    I .. na razie jestem zachwycony Mapei (no ziarnista jest bardziej od
    Sopro - jeden minus)
    Próby robiłem na testowo zbudowanych ciętych kawałkach płytek
    przyklejonych silikonem do GK).

    (mapei) Jest jednolita kolorem w całej masie (też takie doświadczenie na
    płytce), zmywałem po 45 minutach (zagadałem się z żoną) , a że
    nababrałem czarnawą fugą na ostrych, ruszających się na silikonie
    płytkach, to zmywałem pociągając gąbką chyba z 15 razy po spoinach i ..
    NIC(!) się nie stało, nie widzę przebarwień, nic nie wyblakło,
    identyczne z fugą na płytce, no CUDO. Choć na razie nie wyschło - z 8h
    dopiero minęło, ale już mi się wydaje, że będzie dobrze.

    Robiłem także doświadczenia z "hydrofobowością" (duża kropla
    demineralizowanej wody) i mapei !na fudze 6h od położenia) wyszło chyba
    lepiej od tego spapranego(?) fugowania Sopro.
    Dam zdjęcia robione kwadrans po kwadransie.

    Wrzucam wcześniejsze zdjęcia, które miałem zamieścić w swoim/tym wątku ,
    ale tak się rozpisałem, że wreszcie skróciłem do kilku zdań, jak znajdę
    chwilę - wtorek,środa dorzucę dzisiejsze - z opisem.

    https://ibb.co/rQ66Nms
    https://ibb.co/NNpCG2L
    https://ibb.co/YX53PzM
    https://ibb.co/NxzqkFB

    https://ibb.co/TtWDk0K
    https://ibb.co/pL7pBb1
    https://ibb.co/31rTVk1
    https://ibb.co/Yd9ny0C
    https://ibb.co/b2X2q9Z

    Płytka testowa z fugą po 3h (jasny placek to błoto/muł z miseczki, którą
    zalałem wodą do mycia.
    https://ibb.co/cTxTY7V
    https://ibb.co/0YZcYH3
    https://ibb.co/BKR4Kv9
    https://ibb.co/N9rdj0z

    To na drugi dzień, w innym świetle, nadcięte nożem ukazało beznadziejnie
    jasny środek z naskórkiem (jakieś setne milimetra) w kolorze
    przypominającym jako tako wzornik w sklepie.
    https://ibb.co/hLS94SB
    https://ibb.co/4dGcgC6