  • 1. Data: 2015-08-27 08:29:24
    Temat: fuga w kostce brukowej
    Od: quent <x...@x...com>

    Myłem wczoraj myjką ciśnieniową kostkę ponieważ mam zamiar ją
    zaimpregnować. Niestety podczas mycia wypłukałem fugę tak mniej więcej
    do połowy wysokości kostki.

    Kostka jest taka (po umyciu):
    http://pokazywarka.pl/erytfo/

    Nie jest płaska - ma małe dystanse powodujące lekki odstęp między
    poszczególnymi kostkami po ułożeniu.
    Czy koniecznie powinienem tę fugę teraz uzupełnić?
    Co się stanie jeśli tego nie zrobię?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2015-08-27 09:17:49
    Temat: Re: fuga w kostce brukowej
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 08:27:49 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Myłem wczoraj myjką ciśnieniową kostkę ponieważ mam zamiar ją
    > zaimpregnować. Niestety podczas mycia wypłukałem fugę tak mniej więcej
> [...]

    Jestes pewien, ze wyplukales az polowe wysokosci kostki? Moze na zdjeciu
    nie widac ale dla mnie to wyplukales moze centymetr, a kostka chyba dwoch
    cm. nie ma :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-08-27 09:35:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Nie jest płaska - ma małe dystanse powodujące lekki odstęp między
    > poszczególnymi kostkami po ułożeniu.
    > Czy koniecznie powinienem tę fugę teraz uzupełnić?

    Nie teraz a dopiero po impregnacji - po co sobie utrudniać życie :-)

    > Co się stanie jeśli tego nie zrobię?

    Za jakiś czas wiatr tam nawieje kurz, albo ktoś naniesie błota na butach i
    będziesz maił bardziej szczelną powierzchnię (piasek lepiej przepuszcza
    wodę) więc więcej wody z deszczy będzie stać/spływać na bok niż wsiąkać w
    fugi - jak Ci to nie przeszkadza to pozostaje kwestia estetyki - szary
    kurz/czarna ziemia wyglądają gorzej niż jasny piasek - ale w praktyce to tam
    i tak mech wyrośnie :-)

    A technicznie to problem byłby dopiero gdybyś rzeczywiście wypłukał do
    połowy wysokości - wtedy kostki mogłyby się o siebie ocierać i naciskać
    punktowo co może powodować odpryski, ale przy nacisku samochodu osobowego
    szanse niewielkie.

    Pozdrawiam
    Ergie