  • 11. Data: 2019-01-10 15:01:25
    Temat: Re: fundament punktowy pod altanę drewnianą
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 10.01.2019 o 14:59, quent pisze:

    > Nie chcę tu roztrząsać kwestii związanych z przepisami.

    Mnie nie też zależy, to była tylko podpowiedź :)

  • 12. Data: 2019-01-10 15:07:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 14:09:52 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > W każdym z rogów kratownicy stropu? I nic się nie ugina w środku stropu?

    http://ladnydom.pl/czterykaty/56,104040,20315338,tar
    as-z-altana-na-dachu-bloku-ogrod-na-dachu.html
    Mam mniej więcej coś takiego
    4 słupy, na nich t poziome belki, krokwie, łaty, dachówka
    3 ściany osłonięte- deski ażurowo

  • 13. Data: 2019-01-10 15:14:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.01.2019 15:07, Kris wrote:

> [...]
    as-z-altana-na-dachu-bloku-ogrod-na-dachu.html
    > Mam mniej więcej coś takiego
    > 4 słupy, na nich t poziome belki, krokwie, łaty, dachówka

    OK, co innego sobie wyobraziłem :-)
    Ja chcę mieć strop (podłogę) z kratownicy opartej na punktowych
    fundamentach. Pod podłogą ma hulać wiatr :-)
    I tu się zastanawiam jak gęsto dać tych szalunków.
    Myślałem aby były co 1m więc wszystkich będzie aż 35szt.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2019-01-10 15:40:48
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 13:13, quent pisze:
    > Chcę zbudować sobie sam altanę szkieletową drewnianą, 35m2 (7x5m) wys.
    > ok.3m dach jednospadowy. Ma być ocieplana i ogrzewana klimą.
    > Mam zagwozdkę odnośnie do fundamentów - mają być możliwie tanie ale
    > zależy mi też na sztywności stropu na tym fundamencie.
    > Plan jest taki aby wywiercić świdrem 20cm otwory 1m w głąb i obsadzić je
    > kartonowym szalunkiem traconym.
    > Zastanawiam się jednak jakie powinny być rozstawy tych szalunków.
    > Macie może jakieś doświadczenia?
    > Jakie drewno na kratownicę stropu/przekroje?
    > Może znacie jakieś zasoby w necie z ww. informacjami?
> [...]
    ja mam podłogę z desek 28mm opartą na kantówkach 4x6 co 60cm. więc jeśli
    Twoje drewno na "kratownice" podłogową będzie... 10na 10cm, to podparcie
    co 1metr będzie za gęste. dałbym większe odstępy. Mam jednak jeszcze
    jedno spostrzeżenie. jeśli się mylę - poprawcie mnie. Twoje fundamenty
    będą słupami z betonu o średnicy 20cm. mnie się wydaje że na 20cm
    słupach to możesz wiadukt oprzeć, nie altankę. Dałbym cieńsze ale
    więcej. ale z drugiej strony... czemu 1m głębokie? zamierzasz
    wykorzystać rodzaj stopy pod strefą przemarzania czy rodzaj tarcia ziemi
    o betonowy walec 1m na 20cm średnicy?

    ToMasz

  • 15. Data: 2019-01-10 15:48:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 15:14:40 UTC+1 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > I tu się zastanawiam jak gęsto dać tych szalunków.
    > Myślałem aby były co 1m więc wszystkich będzie aż 35szt.
    A nie wystarczą bloczki betonowe ułożone na odpowiednio utardzonym gruncie?
    Oczywiście na rogach normalne "słupy" fundamentowe a pod "stropem" bloczki.
    Albo za energetycznymi słupami betonowymi z odzysku się rozejrzyj lub za betonowymi
    podkładami kolejowymi.U nas to można za całkiem nieduże pieniądze dostać
    Ale kombinujesz niepotrzebnie tą kratownica.
    Zrób wiatę z 4 słupów a posadzkę kostki betonowej czy co tam masz na podjeździe a nie
    piernicz się z kratownica drewnianą bo za kilka lat będziesz pytał czym to
    zeszlifować żeby zakonserwować.

  • 16. Data: 2019-01-10 16:02:56
    Od: s...@e...info

    Kris. Ja chcę to ogrzewać więc kostka na gruncie odpada

  • 17. Data: 2019-01-10 16:04:09
    Od: s...@e...info

    Mam Świder o takiej średnicy po prostu. Wiercić nim mogę max na metr.

  • 18. Data: 2019-01-10 16:11:01
    Od: sk <s...@g...com>

    https://www.krinner-dystrybucja.pl

  • 19. Data: 2019-01-10 16:14:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 16:02:58 UTC+1 użytkownik s...@e...info
    napisał:
    > Kris. Ja chcę to ogrzewać więc kostka na gruncie odpada

    A czemu nie można niby ogrzewać pomieszczenia z betonowa podłogą? Okazjonalnie
    zakładam ze chcesz grzać a nie cały czas.
    Ale nawet gdyby to bym po rogach dał słupy betonowe jak pisaliśmy wyżej, obrys
    altanki wyłożył płytami chodnikowymi(takie 50x50cm z odzysku można łatwo i tanio
    kupić) i na tych płytach zrobił delikatny ruszt i na nim podłogę czy co tam chcesz.

  • 20. Data: 2019-01-10 17:01:15
    Temat: fundament punktowy pod altanę drewnianą
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak chcesz zeby fundamenty byly tanie to ich nie rob. Wiekszosc domow drewniakow, tak
    je w lodzi nazywano, jakie widzialem nie mialy fundamentow. Co najwyzej mialy
    podmurowki. W lodzi jest sporo ponad stuletnich domow postawionych bez fundamentow.
    Stoja do dzisiaj.