  • 21. Data: 2019-01-10 17:11:56
    Temat: Re: fundament punktowy pod altanę drewnianą
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 10 Jan 2019 08:01:15 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

    > Jak chcesz zeby fundamenty byly tanie to ich nie rob. Wiekszosc domow
    > drewniakow, tak je w lodzi nazywano, jakie widzialem nie mialy
    > fundamentow. Co najwyzej mialy podmurowki. W lodzi jest sporo ponad
    > stuletnich domow postawionych bez fundamentow. Stoja do dzisiaj.

    No ale taka podmurówka raczej drożej wyjdzie aniżeli kilka dziur w ziemi
    z wlanym betonem. No chyba że całkiem bez niczego sugerujesz, ale w takim
    wariancie pale w (lub na) ziemi zgniją po kilku- lub może kilkunastu
    latach.

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-01-10 18:15:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I co dalej z dziurami zalanymi betonem? Podmurowka to bardzo starty wynalazek. Po
    zrobieniu oddziela czesc zewnetrzna od wewnetrznej. Co do gnicia drewna. Nie ma kogo
    spytac jak robili sto lat temu ze im nie gnilo przez 5 lat tylko przez sto.

  • 23. Data: 2019-01-10 18:39:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 10 Jan 2019 09:15:46 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > I co dalej z dziurami zalanymi betonem?

    Kotwy. A do nich belki, podłoga, itd.

    > Podmurowka to bardzo starty
    > wynalazek. Po zrobieniu oddziela czesc zewnetrzna od wewnetrznej.

    Wszystko git, ale tu chodziło o zrobienie najtańszym kosztem, przy
    zachowaniu rozsądnej jakości. Podmurówka to nie jest najtańszy koszt.

    > Co do
    > gnicia drewna. Nie ma kogo spytac jak robili sto lat temu ze im nie
    > gnilo przez 5 lat tylko przez sto.

    Daj jakieś przykłady stuletniego drewna które zostało postawione
    bezpośrednio na lub w ziemi i nie zgniło.

    Mateusz

  • 24. Data: 2019-01-10 19:35:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lodz, Wschodnia 66. Kilka lat temu rozbierali drewniany domek zbudowany w
    dziewietnastym wieku. Domek byl postawiony na ziemi bez fundamentow. Za podmurowke
    robily drewniane bale. Domek nie byl zamieszkany jakies dwadziescia lat albo i wiecej
    i sam sie zaczal zawalac. W balach robiacych za podmurowke zostalo jeszcze sporo
    drewna. Jak rozrywali je koparka to sie lamaly i w srodku bylo jeszcze drewno. Kazde
    drewno wytrzyma dziesiatki i setki lat w ziemi jak bedzie odpowiednio zakonserwowane.
    W Polsce zachowalo sie kilka odcinkow drog budowanych przez Rzymian. Zbudowane byly
    z bali debowych. Drewno przetrwalo do dzisiaj w takim stanie ze wiadomo ze bylo to
    drewno. Dwa tysiace lat moga te odcinki drog miec.

  • 25. Data: 2019-01-10 20:19:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 10 Jan 2019 10:35:45 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Lodz, Wschodnia 66. Kilka lat temu rozbierali drewniany domek zbudowany
    > w dziewietnastym wieku. Domek byl postawiony na ziemi bez fundamentow.
    > Za podmurowke robily drewniane bale.

    Nie chcę się tu w żaden sposób kłócić, tym bardziej że temat mnie jakoś
    szczególnie nie pasjonuje, ale mam wrażenie że zmyślasz...

    Łódź, ul. Wschodnia 66. Maj 2013:
    https://bit.ly/2QALZY0

    Ten "drewniany domek" wygląda na dwupiętrowy gmach wymurowany czerwoną
    cegłą. Fundamentów nie widać, ale mam poważne wątpliwości jakoby były z
    drewna.

    Mateusz

  • 26. Data: 2019-01-10 20:44:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo to nie ten. Tamten stal troche wczesniej. Teraz tam jest brama i budka ze
    skarpetkami. Do centymetra nie wiem gdzie ten drewniak stal. Widac ze cos bylo
    robione z kostka wiec moze stal na prawo od bramy. Do dentysty niedaleko tego miejsca
    chodzilem i jak szedlem to akurat wyrywali. Fotki rzymskiej drogi robionej kilku
    warstw bali debowych nie znalazles?

  • 27. Data: 2019-01-10 21:48:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 20:19:40 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Nie chcę się tu w żaden sposób kłócić, tym bardziej że temat mnie jakoś
    > szczególnie nie pasjonuje, ale mam wrażenie że zmyślasz...
    >
    > Łódź, ul. Wschodnia 66. Maj 2013:
    > https://bit.ly/2QALZY0

    az se pojeździłem po mieście Uć - i nie zazdoszczę :)
    Ale obejrzalem u siebie i cos wam pokażę:
    https://www.google.com/maps/@51.2055468,17.3834298,3
    a,30y,156.37h,71.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssoyF_ZS_tue
    oB_waxrQWTQ!2e0!7i13312!8i6656

    to ja :)

    b.

  • 28. Data: 2019-01-10 22:18:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 14:48:45 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > https://www.google.com/maps/@51.2055468,17.3834298,3
    a,30y,156.37h,71.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssoyF_ZS_tue

    Wygladasz jak podejrzany, aresztowany w dzienniku :)

  • 29. Data: 2019-01-10 23:08:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 10 Jan 2019 11:44:09 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > Fotki rzymskiej drogi robionej kilku warstw bali debowych nie znalazles?

    Niestety, Google Street View tak daleko nie sięga.

    Mateusz

  • 30. Data: 2019-01-11 07:02:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 21:48 Budyń <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > https://www.google.com/maps/@51.2055468,17.3834298,3
    a,30y,156.37h,71.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssoyF_ZS_tue

    Eee, ale kolor torebki mógłbyś lepiej dobierać... :-)

    TG