  • 1. Data: 2017-01-11 13:40:36
    Temat: garaz bez zezwolenie powierzchnia uzytkowa czy zabudowy
    Od: maniek <m...@o...eu>

    chce postawic garaz i pomieszczenie gospodarcze bez zezwolenia, tylko na
    zgłoszenie, podobno jest do 35 metrow, tylko to jest powierzchnia
    uzytkowa czy zabudowy?
    jakie kroki mam podjać ? isc najpierw do urzedu miasta i powiedziec ze
    bedzie budynek ?

  • 2. Data: 2017-01-12 15:36:00
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 stycznia 2017 13:40:39 UTC+1 użytkownik maniek napisał:
> [...]
    > uzytkowa czy zabudowy?
    > jakie kroki mam podjać ? isc najpierw do urzedu miasta i powiedziec ze

    To nie takie oczywiste jak Ci się wydaje...
    - garaż nie jest na zgłoszenie tylko na pozwolenie na budowę
    - budynek gospodarczy jest na zgłoszenie do pow. 35 m2, chodzi o pow. zabudowy
    - potrzebna będzie mapa z naniesionym budynkiem i wymiarami, również do granic
    działki. Oczywiście odległości zgodne z przepisami.

    ...to tak w wielkim skrócie.

  • 3. Data: 2017-01-12 16:03:31
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > - potrzebna będzie mapa z naniesionym budynkiem i wymiarami, również
    > do granic działki. Oczywiście odległości zgodne z przepisami.

    Tu masz caly zapis, uchwala z dnia 30.12.2016:
    http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/2255/1

    Uchwalona ustawa dokonuje nowelizacji ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo
    budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290, z późn. zm.), polegającej na przyjęciu
    regulacji mających uprościć postępowanie związane z realizacją obiektów
    budowlanych. Przyjęta ustawa wprowadza zwolnienie niektórych robót
    budowlanych z pozwolenia na budowę lub zgłoszenia - będzie to dotyczyło
    następujących inwestycji:
    1) budowy parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35
    m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m, oraz suszarni
    kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m? - dotychczas wymagało to
    zgłoszenia, po nowelizacji nie będzie wymagało ani pozwolenia na budowę, ani
    zgłoszenia;
    2) budowy wiat o powierzchni zabudowy do 35 m?, przy czym łączna liczba tych
    obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m? powierzchni
    działki - obecnie budowa takich wiat wymaga pozwolenia na budowę, natomiast
    po nowelizacji będzie wymagać zgłoszenia;
    3) budowy zjazdów z dróg krajowych oraz zatok parkingowych na tych drogach -
    obecnie wymagają pozwolenia na budowę, a po nowelizacji będą wymagać
    zgłoszenia;
    4) budowy zjazdów z dróg powiatowych i gminnych oraz zatok parkingowych na
    tych drogach - dotychczas wymagały zgłoszenia, a po nowelizacji nie będą
    wymagały ani pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;
    5) budowy przepustów o średnicy do 100 cm - obecnie wymagają pozwolenia na
    budowę, a po nowelizacji nie będą wymagały ani pozwolenia na budowę, ani
    zgłoszenia;
    6) budowy przydomowych basenów i oczek wodnych o powierzchni do 50 m?, i
    opasek brzegowych oraz innych sztucznych, powierzchniowych lub liniowych
    umocnień brzegów rzek i potoków górskich oraz brzegu morskiego, brzegu
    morskich wód wewnętrznych, niestanowiących konstrukcji oporowych -
    dotychczas wymagały zgłoszenia, po nowelizacji nie będą wymagały ani
    pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;
    7) instalacji klimatyzacyjnych - po nowelizacji nie będą wymagały ani
    pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;
    8) przebudowy budynków, których budowa wymaga pozwolenia na budowę - obecnie
    taka przebudowa, co do zasady, wymaga pozwolenia na budowę; nowelizacja
    przewiduje, iż wymóg uzyskania pozwolenia na budowę pozostanie dla
    przebudowy przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych;
    9) przebudowy budynków mieszkalnych jednorodzinnych - obecnie przebudowę
    taką można zrealizować na podstawie zgłoszenia, pod warunkiem że nie
    prowadzi do zwiększenia dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków.
    Natomiast w wyniku nowelizacji zgłoszenie będzie wymagane jedynie w zakresie
    przebudowy przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych budynków
    mieszkalnych jednorodzinnych, o ile nie prowadzi to do zwiększenia
    dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków, w pozostałym zakresie
    przebudowa nie będzie wymagała ani pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;
    10) remontu obiektów budowlanych, których budowa wymaga pozwolenia na
    budowę - obecnie taki remont wymaga zgłoszenia, nowelizacja przyjmuje, iż
    zgłoszenia będą wymagały takie remonty, które dotyczą obiektów budowlanych
    innych niż budynki, których budowa wymaga uzyskania pozwolenia na budowę,
    oraz przegród zewnętrznych albo elementów konstrukcyjnych budynków, których
    budowa wymaga uzyskania pozwolenia na budowę.
    Ponadto ustawa wprowadza zmiany polegające na zniesieniu obowiązku
    dokonania zgłoszenia także w odniesieniu do przebudowy:
    1) obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających
    zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej: parterowych
    budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości
    konstrukcji nie większej niż 4,80 m oraz suszarni kontenerowych o
    powierzchni zabudowy do 21 m2;
    2) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, garaży, altan oraz
    przydomowych ganków i oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do
    35 m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać
    dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki;
    3) wolno stojących parterowych budynków rekreacji indywidualnej, rozumianych
    jako budynki przeznaczone do okresowego wypoczynku, o powierzchni zabudowy
    do 35 m2, przy czym liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać
    jednego na każde 500 m2 powierzchni działki.
    Jednocześnie ustawa przyjmuje dopuszczenie budowy bez pozwolenia na budowę
    silosów na materiały sypkie (mieszanki paszowe, otręby itp.) do 7 m
    wysokości (obecnie 4,5 m).

    Ustawa wprowadza także skrócenie terminu na wniesienie sprzeciwu do
    zgłoszeń budowy z 30 do 21 dni, co ma zapewnić przyspieszenie rozpoczęcia
    procesu inwestycyjnego w zakresie inwestycji na podstawie zgłoszenia.
    Ponadto ustawa wprowadza przepis umożliwiający wydawanie z urzędu
    zaświadczeń o niewnoszeniu sprzeciwu do zgłoszenia przed upływem terminu, co
    ma zapewnić możliwość wcześniejszego rozpoczęcia inwestycji przy formalnym
    zabezpieczeniu inwestora. Analogiczne zmiany są przewidziane odnośnie
    procedury rozpoczęcia użytkowania obiektu budowlanego oraz zmiany sposobu
    użytkowania obiektu budowlanego.
    Ustawa dokonuje doprecyzowania instytucji istotnego odstąpienia od
    zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na
    budowę. Zgodnie z przyjętymi zmianami, nie jest istotnym odstąpieniem od
    projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę zmiana
    wysokości, szerokości lub długości obiektu budowlanego niebędącego obiektem
    liniowym, jeżeli odstąpienie nie przekracza 2% wymiarów określonych w
    projekcie budowlanym i spełnia równocześnie inne warunki (m. in. nie
    zwiększa zakresu obszaru odziaływania obiektu, nie mieści się w zakresie
    wskazanych w ustawie odstępstw oraz nie narusza przepisów
    techniczno-budowlanych). Nieistotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu
    budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę nie wymaga uzyskania
    decyzji o zmianie pozwolenia na budowę.
    Ustawa wprowadza ponadto regulacje dotyczące doprecyzowania i ujednolicenia
    postępowania legalizacyjnego w przypadkach dokonania samowoli budowlanej

    Pzdr.
    Zyga

  • 4. Data: 2017-01-14 23:38:15
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 stycznia 2017 16:03:26 UTC+1 użytkownik Zyga napisał:

> [...]
    > postępowania legalizacyjnego w przypadkach dokonania samowoli budowlanej

    Był GIMB co prawnikiem był.
    Jest Minister(ka) Cyfryzacji co prawnikiem jest.
    Tego bałaganu stałego 100-nego już kolei, nie scyfryzujemy w tym wieku, ponieważ
    niektóre środowiska nie są tym zainteresowane.