  • 1. Data: 2019-11-12 23:21:32
    Temat: gaz płynny ze zbiornika do kuchni - wymagania
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Cześć grupo!

    Czy doprowadzenie do kuchni (do kuchenki gazowej) gazu płynnego ze
    zbiornika stojącego koło domu wymaga takich samych wygibasów jak do
    kotłowni? Mam na myśli całą papierologie, opinii
    kominiarzy/strażaków/księdza, pierdylion kratek wentylacyjnych itd.?

    Szukam po internetach, ale albo znajduje informacje o kotłowni, albo o
    kuchence w bloku z gazem ziemnym, albo butlach 11 kg. A kuchnia w domu
    jednorodzinnym, w którym gaz płynny jest doprowadzony do kotłowni?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2019-11-13 12:01:29
    Temat: Re: gaz płynny ze zbiornika do kuchni - wymagania
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-11-12 o 23:21, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > kotłowni? Mam na myśli całą papierologie, opinii
    > kominiarzy/strażaków/księdza, pierdylion kratek wentylacyjnych itd.?

    Yeep! i pozwolenie na budowę ;)

    Robak

  • 3. Data: 2019-11-13 12:05:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 listopada 2019 23:21:34 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > kuchence w bloku z gazem ziemnym, albo butlach 11 kg. A kuchnia w domu
    > jednorodzinnym, w którym gaz płynny jest doprowadzony do kotłowni?

    Projekt, pozwolenie na budowę i okoliczna papierologia.
    Kup indukcję i zapomnij o gazie w kuchni.

  • 4. Data: 2019-11-13 14:36:33
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > kuchence w bloku z gazem ziemnym, albo butlach 11 kg. A kuchnia w domu
    > jednorodzinnym, w którym gaz płynny jest doprowadzony do kotłowni?

    Nie sluchaj kolegow, bzdury Ci opowiadaja
    Gaz z butli do kuchni mozesz podlaczyc bez zadenego pozwolenia, tak ajk to
    wykonujesz z butli 11 czy 33kg.
    Jedynie co to musisz *zglosić posadownienie zbiornika* stojacego kolo domu.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2019-11-13 15:19:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 listopada 2019 14:37:11 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:

    > Jedynie co to musisz *zglosić posadownienie zbiornika* stojacego kolo domu.

    Wymagane załączniki do takiego zgłoszenia:
    -projekt techniczny wykonany przez uprawnionego projektanta, uzgodniony z
    rzeczoznawcą ds. ochrony ppoż.,
    -kopię uprawnień projektanta i kopię aktualnego zaświadczenia o przynależności
    projektanta do Izby Inżynierów Budownictwa,
    -oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością.
    No i potem zgłosić ten zbiornik do odbioru końcowego przez Urząd Dozoru Technicznego.

    Zakładam ze zbiornik już autor wątku ma więc i większość powyższych formalności
    załatwione ale nitka do kuchni tez powinna się na projekcie instalacji znaleźć.

  • 6. Data: 2019-11-13 15:23:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 listopada 2019 14:37:11 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:

    > Gaz z butli do kuchni mozesz podlaczyc bez zadenego pozwolenia, tak ajk to
    > wykonujesz z butli 11 czy 33kg.
    A ze butli 33kg nie wolno używać w pomieszczeniach a musza być na zewnątrz to wiesz
    zapewne

  • 7. Data: 2019-11-13 15:30:24
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > kotłowni? Mam na myśli całą papierologie, opinii
    > kominiarzy/strażaków/księdza, pierdylion kratek wentylacyjnych itd.?

    Przy gazie płynnym ze zbiornika chyba własnie o wentylację najbardziej się rozchodzi-
    kratka przy podłodze, brak progów itp

  • 8. Data: 2019-11-13 21:34:48
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 13.11.2019 o 15:19, Kris pisze:

    > Zakładam ze zbiornik już autor wątku ma więc i większość powyższych formalności
    załatwione ale nitka do kuchni tez powinna się na projekcie instalacji znaleźć.

    Zbiornika jeszcze nie ma, ale będzie jak przyjdzie czas na przebudowę
    kotłowni. Chciałem tylko wstępnie się rozeznać czy pociągnięcie nitki do
    kuchni spowoduje, że będę musiał pół domu przebudować.

    A jak to jest z okapami z wentylatorem elektrycznym jak jest kuchnia
    gazowa? Można taki podłączyć do nieużywanego przewodu kominowego?
    Pamiętam, że w blokach/kamienicach spółdzielnie robią z tym straszne
    problemy nawet jeśli są jakieś nieużywane przewody wentylacyjne/kominowe.

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2019-11-13 23:01:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-13 o 21:34, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > Pamiętam, że w blokach/kamienicach spółdzielnie robią z tym straszne
    > problemy nawet jeśli są jakieś nieużywane przewody wentylacyjne/kominowe.
    W swoim domu możesz, w blokach wysokich kominy były wspólne np co 2
    piętro było podpięte, jakbyś tam zaczął dmuchać to innym to wdmuchujesz
    do środka.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2019-11-13 23:32:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 13, 2019 at 11:01:32 PM UTC+1, Janusz wrote:

    > W swoim domu możesz, w blokach wysokich kominy były wspólne np co 2
    > piętro było podpięte, jakbyś tam zaczął dmuchać to innym to wdmuchujesz
    > do środka.

    To nie jest takie proste i lepiej uwazac z takimi radami :(
    Problemem sa np. gazowe termy do CWU z grawitacyjnym odprowadzaniem spalin. Kolega
    kiedys zrobil sobie w bloku wentylator wyciagowy w lazience i nie wdmuchiwal niczego
    sasiadom, za to okazalo sie, ze mieszkanie jest szczelne, wentylator wyciagal
    powietrze, wiec "brakujace" musialo jakas droga naplywac z zewnatrz (prozni toto nie
    zrobi)... i naplywalo kominem z termy do CWU... razem ze spalinami zawierajacymi
    CO... dziecko wyladowalo w szpitalu z objawami zatrucia...
    Jesli kuchenka jest jedynym urzadzeniem gazowym, to bym sie nie przejmowal, ale jesli
    sa inne to doglebna analiza przeplywu powietrza/spalin jest konieczna!