  • 1. Data: 2014-07-26 22:25:14
    Temat: gnojówki
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Hej.
    Robię gnojówki z liści pomidorów, ale dziś zaczęłam wątpić,
    czy jest z tego pożytek dla roślin, gdy je tym podlewam.
    Czy można taką, rozcieńczoną, podlewać pomidory, czy raczej
    sprzyja rozwojowi chorób na krzewach pomidorowych?
    A innym roślinom służy, nawozi, taka substancja?
    Zastanawiam się, czy ja przypadkiem nie robię sobie dodatkowej
    roboty, noszenie konewek, która nie przynosi (ta robota)
    pożytku podlewanym roślinom?

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-07-27 00:02:41
    Temat: Re: gnojówki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]

    > Czy można taką, rozcieńczoną, podlewać pomidory, czy raczej
    > sprzyja rozwojowi chorób na krzewach pomidorowych?

    Za to nijakiej gwarancji dać nie mogę, ale kajsi mi się obiło
    o uszy (a jeszcze pewniej o oczy), że taki pomidor, to wśród
    psiankowatych jest prymusem w przenoszeniu zarazy ziemniaczanej.

    > A innym roślinom służy, nawozi, taka substancja?
    > Zastanawiam się, czy ja przypadkiem nie robię sobie dodatkowej
    > roboty, noszenie konewek, która nie przynosi (ta robota) pożytku
    > podlewanym roślinom?

    Roślinom, to nie wiem. Ale musi mieć (ta robota) walory dietetyczne.

    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Niezmiernie się cieszę, że zostałem o tym poinformowany.

    Jarek

    --
    Na wysokiej cyrli
    Cosik mi się cyrni,

  • 3. Data: 2014-07-27 00:02:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    W dniu 2014-07-26 22:25, Krycha pisze:
> [...]
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Gnojówkę warto robić z pokrzyw. Pomidorowa gnojówka używana do pomidorów
    jest raczej siedliskiem i dystrybutorem chorób tychże pomidorów.

  • 4. Data: 2014-07-27 09:43:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.07.14 22:25, Krycha pisze:

    > Robię gnojówki z liści pomidorów, ale dziś zaczęłam wątpić,
    > czy jest z tego pożytek dla roślin, gdy je tym podlewam.

    Dobrze, że przynajmniej wątpisz, bo to nie jest gnojówka. Zapytaj Ikselki,
    a ona po sięgnięciu do swojej jedynej skarbnicy wiedzy pn. Wikipedia (bo SJP
    to ona nie posiada), wytłumaczy Ci, czym jest gnojówka. Może od tej pory i Ty,
    i ona nie będziecie posługiwać się zwrotem "robię gnojówkę z liści pomidorów".
    Wiem, wiem, zaraz Ikselkopodobny zalinkuje jakieś forum ogrodnicze, gdzie
    robią gnojówkę z wszystkiego, poza tym jedynym surowcem, z którym nierozłącznie
    związane jest pojęcie gnojówki. Ale fora ogrodnicze tyle znaczą w języku
    polskim, co Wikipedia.

    --
    collie

  • 5. Data: 2014-07-27 10:21:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie napisał:

    > Dobrze, że przynajmniej wątpisz, bo to nie jest gnojówka.

    Może i jest, ale -- że się tak wyrażę -- wegetariańska?

    Jarek (chyba lepsza by była sojowa)

    --
    Informacja może to dla pana nieistotna
    Ale jestem dziś od rana piekielnie samotna

  • 6. Data: 2014-07-27 10:37:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    > (chyba lepsza by była sojowa)

    Czemu nie, jeśli istnieje już (na półce w sklepie z tzw. zdrową żywnością) -
    "kotlet schabowy z soi".

    --
    collie

  • 7. Data: 2014-07-27 12:05:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    W dniu 2014-07-27 09:43, collie pisze:
> [...]
    > a ona po sięgnięciu do swojej jedynej skarbnicy wiedzy pn. Wikipedia (bo

    Chamstwem wojujesz? Czego się czepiasz? Mam wiedzę wielokrotnie
    przewyższajacą Twoją, i nie pochodzi ona z jakichś tam Wiki. Cytując
    Wiki czy inne zasoby - omijam konieczność ręcznego wstukiwania spraw,
    które są mi wiadome. Nie mam obowiązku robienia solowego opracowanoia
    autorskiego na każdy temat w byle forum.
    Żeby coś znaleźć w necie na zawołanie, trzeba NAJPIERW samemu coś
    wiedzieć, a nie odwrotnie. No ale Ty nie masz czego szukać, bo niczego
    nie wiesz - to widać. Dysponujesz jedynie swoim chamstwem, a to żałośnie
    słaba oferta w dyskusji.

  • 8. Data: 2014-07-27 12:10:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]
    > a ona po sięgnięciu do swojej jedynej skarbnicy wiedzy pn. Wikipedia (bo

    http://sjp.pl/gnoi%E6

    Masz, w SJP, co to jest gnojówka - w tym swoim jedynie znanym
    autorytecie, jedynych i w dodatku peryferyjnych zasobach Twego mózgu.
    Nigdzie nie jest tu napisane, że gnojówka ma pochodzić _jedynie_ od
    zwierząt - każdy zgniły materiał organiczny jest jej źródłem.
    A Ty jesteś jej źródłem na tej grupie.

  • 9. Data: 2014-07-27 12:10:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie napisał:

    > Czemu nie, jeśli istnieje już (na półce w sklepie
    > z tzw. zdrową żywnością) - "kotlet schabowy z soi".

    Gdyby tak się chwilę zastanowić, można to uznać za
    pominięcie jednego ogniwa łańcucha. Takiemu wieprzowi,
    to też często głównie soję dają na śniadanie, obiad
    i kolację.

    Jarek

    --
    No powiedz-cie mi, jak wiecie: ka moze być feler?
    Ludziska jeden rozum majóm, a kozdy rozumuje inacej.

  • 10. Data: 2014-07-27 12:19:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>