  • 1. Data: 2018-07-17 20:30:43
    Temat: gruszek nie będzie
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    Niby urodzaj w tym roku, jak nigdy, ale gruszki spadają sfrunknięte tak
    samo jak w poprzednie lata.
    https://photos.app.goo.gl/pMP9JB6Xskg12Rm5A
    Te z prawej to tegoroczne. :-(

    Krycha.

  • 2. Data: 2018-07-17 21:51:20
    Temat: Re: gruszek nie będzie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.07.2018 o 20:30, Krycha pisze:
    > Niby urodzaj w tym roku, jak nigdy, ale gruszki spadają sfrunknięte tak
> [...]
    U mnie podobnie, z tym że z 7 grusz, jakie miałem została tylko jedna (a
    w zasadzie tylko 1/3 drzewa, bo choruje). Sąsiedzi dookoła też
    powycinali i hodują głównie tuje, moja grusza nie ma się z czym zapylać
    i owoce od kilku lat są mizerne.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-07-17 23:10:39
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 17.07.2018 o 21:51, Jacek pisze:

> [...]
    > w zasadzie tylko 1/3 drzewa, bo choruje). Sąsiedzi dookoła też
    > powycinali i hodują głównie tuje, moja grusza nie ma się z czym zapylać

    U nas wokoło panuje rdza gruszy.
    Też zastanawiam się nad wycięciem.

    Krycha.

  • 4. Data: 2018-07-18 15:53:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.07.2018 21:51, Jacek pisze:

    > moja grusza nie ma się z czym zapylać i owoce od kilku lat są mizerne.

    Zbuduj domek dla pszczoły murarki. Przyniesie pyłek z dalsza.

  • 5. Data: 2018-07-21 18:51:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.07.2018 o 15:53, collie pisze:
    > Zbuduj domek dla pszczoły murarki. Przyniesie pyłek z dalsza.
    Po co mi murarki, jak za płotem sąsiad ma 5 uli, a po drugiej stronie
    ulicy (200 m w linii prostej) następny ma kilkanaście.
    Problem z tym, że skąd pszczoły mają przynieść ten pyłek, jak
    towarzystwo powycinało większość drzew owocowych. W promieniu 500 metrów
    może 3-4 ogrody mają coś spożywczego, a reszta tylko ozdobne.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-07-21 19:16:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > towarzystwo powycinało większość drzew owocowych. W promieniu
    > 500 metrów może 3-4 ogrody mają coś spożywczego, a reszta tylko

    Może chociaż wierzbę mają, taką co by się to tych gruszek nadała?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-07-21 21:16:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.07.2018 18:51, Jacek pisze:

    > Po co mi murarki, jak za płotem sąsiad ma 5 uli, a po drugiej stronie ulicy (200 m
    > w linii prostej) następny ma kilkanaście.

    Zrobisz dobry uczynek dla murarki. Od przybytku (pszczelego) głowa nie boli.

  • 8. Data: 2018-07-21 21:30:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Może chociaż wierzbę mają, taką co by się to tych gruszek nadała?

    Łysenkowska na podkładce miczurinowskiej.

  • 9. Data: 2018-07-22 16:47:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.07.2018 23:10, Krycha pisze:

    > U nas wokoło panuje rdza gruszy.
    > Też zastanawiam się nad wycięciem.

    Lepiej wytnij jałowce.

  • 10. Data: 2018-07-25 10:00:17
    Od: Krycha <k...@t...onet.pl>

    W dniu 22.07.2018 o 16:47, collie pisze:

    > Lepiej wytnij jałowce.

    A sąsiedzi też? Wątpię aby się zgodzili? Chociaż nie wiem czy mają.

    Krycha.