  • 1. Data: 2018-03-18 19:30:57
    Temat: grzybek na nowych tynkach???
    Od: uciu <a...@g...com>

    Dom w budowie.
    Tynki maszynowe robione październik/listopad.
    Nadal są mokre w kilku miejscach (tam gdzie jest żelbet).
    Zauważyłem, że w kilku miejscach są skupiska ciemnych kroperk.... przeważnie malutkie
    ale jest kilka wielkości małego paznokcia... Wiekszość idzie zetrzeć i nie ma śladu
    ale nie wszystkie.

    WTF wyhodowałem grzyba??? W nowym domu?

    Wietrzone było zawsze i dziennie (okna otwarte na maxa) jak tylko temperatura była na
    + i nie lało...

    W piecyku/kozie palone dziennie - grzybki wyrosły w najbardziej oddalonych miejscach
    od pieca....tam gdzie było najchłodniej.

    Od piatku ściągam wode osuszaczami. ( 2 dni i 60l się uzbierało)

    Co z tym dziadostwem zrobić? Bo troche się załamałem....
    W domu będzie wentylacja mechaniczna, którą odpale jak ocieple strop.
    Czy jak teraz zmyje te sciany, zapodam jakis ocet czy siarczan miedzi i potem już
    będzie sucho z racji WM mam się czymś przejmowac....

    Trzeba było robić tradycyjne tynki...dawno by woda już wyszła...

    uciu

  • 2. Data: 2018-03-18 20:07:38
    Temat: Re: grzybek na nowych tynkach???
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 marca 2018 19:30:58 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Co z tym dziadostwem zrobić? Bo troche się załamałem....

    Wysuszyć jak najszybciej tak jak planujesz - maszynowo. I wietrzyć nadal.
    I upewnić się, że na ściane nie leje się gdzieś z zewnątrz woda
    (z rynny etc). Po wyschnięciu przetarłbym gąbeczką z woda + ocet 50:50
    i jak wszystko solidnie wyschnie - grunt + farba. Normalny, żadnych
    cudów, nic się z tym nie będzie działo jeżeli to tylko powierzchowny
    grzybek :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-03-18 21:39:12
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Trzeba było robić tradycyjne tynki...dawno by woda już wyszła...
    Woda w tynku powstaje z kilku powodów:
    Technologiczna- pewno już sobie wyschła
    Chemiczna- tu gorzej.Powstaje gdy dwutlenek wapnia zmienia się w dwutlenek
    wapnia.Dlatego oprócz grzania warto dawać jeszcze coś z dwutlenkiem węgla.Kiedyś
    się dawało koksowniki, teraz może by piecyk gazowy pomógł.
    Albo koza- ale tylko żywa...
    Nie wspomnę o tym, że pewno mury zimne, to nawet z powietrza para się wykrapla.
    Generalnie warto dawać wentylator tam gdzie ta pleśń powstaje i tym się nie
    przejmować.Albo- nie robić nic w zimę Po wiosny samo by wyschło.
    Natomiast ocet na tynk wapienny to średnio dobry pomysł.Boraks lepszy.Ale i tak
    dopiero wiosną, bo woda...
    Ale gdy pobiałkujesz, samo zniknie.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2018-03-18 21:44:10
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Kurde, nie doczytałem, że nie masz wapiennych.
    Ale na gipsowych jest ten sam schemat.
    Tyle, że jeszcze bardziej nie ma się czym przejmować.Tyle, że ruch powietrza
    warto wymuszać.

  • 5. Data: 2018-03-18 21:50:14
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Chemiczna- tu gorzej.Powstaje gdy dwutlenek wapnia zmienia się w dwutlenek
    > wapnia.
    Akurat! Może jakby wodorotlenek wapnia się zmieniał w węglan, to może by
    jeszcze...Idę spać, głupot pisał nie będę.

  • 6. Data: 2018-03-18 22:08:46
    Od: uciu <a...@g...com>

    dzięki koledzy :-)

    W domu non stop pracują 3 wentylatory i obecnie 3 pochłaniacze wilgoci.
    Wode ściągają ładnie ale rachunek za prąd będzie masakryczny ( dziś zużyłem 114kWh).

    Profilaktycznie spsikałem ścane mgiełką octową :-)

    Czekam na ocieplenie :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-03-18 23:14:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 22:08, uciu pisze:
> [...]
    114kWh).

    > Profilaktycznie spsikałem ścane mgiełką octową :-)
    Ocet za słaby, alkoholem trzeba, środki pgrzybicze są na alkoholu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-03-18 23:43:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki alkohol, jaki ocet. Domestos.

  • 9. Data: 2018-03-19 08:01:14
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 marca 2018 23:44:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jaki alkohol, jaki ocet. Domestos.

    :-)

    rozcieńczony czy prosto z butli???

    uciu

  • 10. Data: 2018-03-19 09:58:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jaki alkohol, jaki ocet. Domestos.

    Ale domestos to chyba chlor, siebie będzie truł?

    --
    Pozdr
    Janusz