  • 1. Data: 2021-03-16 21:44:14
    Temat: guzy na korze jabłoni
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Na jabłoni, siewce, zaszczepionej różnymi odmianami
    powstały takie narośla:

    https://photos.app.goo.gl/4znD5kGkrob8z2Rm7

    Czy są groźne dla drzewa i powinnam coś z tym zrobić?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2021-03-22 18:02:09
    Temat: Re: guzy na korze jabłoni
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.03.2021 o 21:44, Krycha pisze:
> [...]
    > powstały takie narośla:
    >
    > https://photos.app.goo.gl/4znD5kGkrob8z2Rm7
    >
    > Czy są groźne dla drzewa i powinnam coś z tym zrobić?

    U mnie są podobne na renecie i dodatkowo na owocach są czarne plamy.
    Poradzono mi, że to z powodu braku wapnia w glebie. Przez rok podlewałem
    jabłoń wodą z beczki, do której sypałem wapno. Zużyłem w sumie 20 kg
    wapna. Plamy na owocach się zredukowały wyraźnie. Narośli nowych nie widzę.
    Może to ten przypadek?
    Jacek

  • 3. Data: 2021-03-23 21:18:46
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2021 o 18:02, Jacek pisze:

> [...]
    > jabłoń wodą z beczki, do której sypałem wapno. Zużyłem w sumie 20 kg
    > wapna. Plamy na owocach się zredukowały wyraźnie. Narośli nowych nie widzę.

    Dziękuję za informację. :-)
    Skoro wapno pomogło, to oprócz podlewania będę zasilała wapnem, dolistnie.

    Krycha.