  • 1. Data: 2019-04-09 23:30:23
    Temat: hydrozagadka, co to może być?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Dom z lat ~93.
    Z podłogi wystaje trochę, pionowo jakby rura szara fi 100 kanaliza
    zakończona "korkiem" mającym dwa pionowe, króciutkie wyjścia z
    nakręconymi na to dwoma kapturkami-korkami, mają one gwint i w środku
    nakrętki posiadają uszczelkę (=szczelne). W krótkich rurkach (jakieś
    fi35) siedzą jakieś czarne walce z otworem pośrodku.
    Znajduje się to w łazience, w rogu, niedaleko kibelka i rur kanal. fi 100.
    Zapomniałem zrobić zdjęcie, miejsce pasuje mi na nową, lepszą
    lokalizację dla kibelka, ale właśnie tam siedzi w podłodze to "coś".

    Odpowietrznik, zapowietrznik, rewizja, ..??

  • 2. Data: 2019-04-10 00:31:03
    Temat: Re: hydrozagadka, co to może być?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09.04.2019 o 23:30, marios pisze:
> [...]
    > lokalizację dla kibelka, ale właśnie tam siedzi w podłodze to "coś".
    >
    > Odpowietrznik, zapowietrznik, rewizja, ..??

    Rewizja? ;-)

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Z
    aw%C3%B3r+napowietrzaj%C4%85cy

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2019-04-10 08:10:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 23:30:25 UTC+2 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > lokalizację dla kibelka, ale właśnie tam siedzi w podłodze to "coś".
    >
    > Odpowietrznik, zapowietrznik, rewizja, ..??

    napowietrznik

    b.

  • 4. Data: 2019-04-10 10:10:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.04.2019 23:30, marios wrote:
> [...]
    > lokalizację dla kibelka, ale właśnie tam siedzi w podłodze to "coś".
    >
    > Odpowietrznik, zapowietrznik, rewizja, ..??

    Dałbyś fote... ale to zapewne, tak pisze Budyń, napowietrzenie pionu
    kanalizacji.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2019-04-11 12:57:08
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 10.04.2019 o 08:10, Budyń pisze:

    > napowietrznik
    >

    > b.

    TAK, okazało się (po usunięciu śmieci) że da się to otworzyć jak zwykły korek.
    np. coś podobnego:
    https://www.unisan.net.pl/spree/products/1105/large/
    nap_11020160331-27676-s0mw1o.jpg?1459389167

    Czy w domu parterowym, jedno wc, z rura o małym spadku, jakieś 10m do
    szamba, ma on praktyczne zastosowanie?

    Bo kibelek zostaje jednak na swoim miejscu, a chcę ocieplić podłogę w
    łazience (obecnie płytki na betonie) i bym to zaślepił (nie pasuje w tym
    miejscu).

    I BTW; Czy w takiej łazience ok. 5m2 ma sens kawałek podłogówki na
    styropianie gr. 8cm? , więcej grubości nie da rady, ogrzewanie - prąd w 2T +
    bufor 1500, więc .., boję się czy do ziemi za dużo nie ucieknie (takich
    miejsc mam więcej), cieplejsza podłoga kusi. W sumie pod wanną nie, pod
    pralką nie, itd, to chyba wyjdzie jej ze 2m2 środkiem łazienki, a i grzejnik
    duża drabinka 50x170 też będzie, to może podgrzewać w sposób minimalny - ~25*C ?

  • 6. Data: 2019-04-11 13:03:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 12:57:09 UTC+2 użytkownik marios napisał:
    > a i grzejnik
    > duża drabinka 50x170 też będzie, to może podgrzewać w sposób minimalny - ~25*C ?
    Zrób podłogówkę z pexa i daj tam wodę z powrotu grzejnika.

  • 7. Data: 2019-04-11 14:08:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 11, 2019 at 12:57:09 PM UTC+2, marios wrote:

    > Czy w domu parterowym, jedno wc, z rura o małym spadku, jakieś 10m do
    > szamba, ma on praktyczne zastosowanie?

    Ma, lepiej jest wyprowadzic rure wentylacyjna na dach, taki napowietrznik to lekka
    "atrapa". Bez napowietrzenia masz spora szanse, ze spuszczona woda wytworzy w rurze
    podcisnienie i np. wyssie wode z syfonu umywalki powodujac otwarcie przeplywu
    smierdzacego powietrza z szamba do WC...

    https://www.fachowyinstalator.pl/napowietrzanie-kana
    lizacji/

  • 8. Data: 2019-04-11 21:21:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 13:03, Kris pisze:
    > Zrób podłogówkę z pexa i daj tam wodę z powrotu grzejnika.

    Po to, żeby za rok czy dwa rzucać ch....mi na takie porady i kombinować
    jak tu wypłukać ten syf, który się zbierze w podłogówce.

    Po pierwsze jaka to instalacja jest?

    Jaki kocioł?

    Obawiam się, że jeżeli dom z ok. 93r to rury stalowe i jedno, jedynie
    słuszne źródło ciepła - wungiel.

    Zrobienie podłogówki tak jak piszesz w takiej instalacji to bezsens, bo
    ona szybko się zapcha syfem ze starej instalacji. O wiele lepiej jest
    zrobić podłogówkę elektryczną.

    Chyba, że dyskutujemy o instalacji z tworzyw sztucznych lub miedzi w
    układzie zamkniętym, zasilaną kotłami gazowymi.

  • 9. Data: 2019-04-11 21:57:48
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 11.04.2019 o 21:21, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Chyba, że dyskutujemy o instalacji z tworzyw sztucznych lub miedzi w
    > układzie zamkniętym, zasilaną kotłami gazowymi.

    Spokojnie, napisałem wyżej trochę: "ogrzewanie - prąd w 2T + bufor 1500, "

    Może pompę ciepłą dostanie - tymczasowo (pisałem już o tym) w: "pytanie o
    podstawy podłączenia PC PW" - 17.03.2019.

    Instalacja całkiem nowa, w 99-100%, to grubszy remont, ale nie rozwalam
    wszystkiego do cna - np kanalizy i części podłóg, bo się nie opłaci
    wszystkiego (masy mostków) poprawiać.

  • 10. Data: 2019-04-12 08:40:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 21:21:22 UTC+2 użytkownik Uzytkownik
    > Po to, żeby za rok czy dwa rzucać ch....mi na takie porady i kombinować
    > jak tu wypłukać ten syf, który się zbierze w podłogówce.

    Jakim wiec cudem mnóstwo podłogówek pędzonych kotłami na paliwo stałe w układach
    otwartych działa i nie chce się zapchać?
    No i u autora wątku do podgrzanie jest kilka m2 więc jedna niewielka pętla

    > Obawiam się, że jeżeli dom z ok. 93r to rury stalowe i jedno, jedynie
    > słuszne źródło ciepła - wungiel.

    Szklana kula czy inny Jackowski Ciebie w błąd wprowadził? Bo autor pisze o grzaniu
    prądem.