  • 1. Data: 2022-05-22 17:01:40
    Temat: ile kosztuje licznik prądu?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    pytanie czysto teoretyczne, ale może jednak nie. mam dwa sąsiadujące
    mieszkania. płacę za dwa liczniki energii elektrycznej, oddalone od
    siebie o 30cm. Czy, ewentualnie ile taniej byłoby zrezygnować z jednego
    z liczników i dwa mieszkania podpiąć pod drugi licznik?
    Kiedyś zadałem sobie to pytanie i z (tamtej) faktury wynika ze opłata
    abonamentowa za licznik to mniej niż 2zł - wiec niema tematu. Ale
    dzisiaj czytam że "zużył prądu za 3.61 zapłacił 23zł". cholera, za stary
    jestem żeby zrozumieć o co kaman.
    Czy jest tu ktoś uprzejmy i (bez wyjaśnien) powie mi ile kosztuje
    licznik (na miesiąc) w tauronie przy zerowym zużyciu?

    ToMasz

  • 2. Data: 2022-05-22 18:47:44
    Temat: Re: ile kosztuje licznik prądu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 22 maja 2022 o 17:01:43 UTC+2 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > Czy jest tu ktoś uprzejmy i (bez wyjaśnien) powie mi ile kosztuje
    > licznik (na miesiąc) w tauronie przy zerowym zużyciu?

    A na infolinii taurona co odpowiedzieli?

  • 3. Data: 2022-05-22 19:27:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 22.05.2022 o 17:01, ToMasz pisze:

    > Czy jest tu ktoś uprzejmy i (bez wyjaśnien) powie mi ile kosztuje
    > licznik (na miesiąc) w tauronie przy zerowym zużyciu?

    https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawc
    Wybierz region, grupę taryfową i masz opłaty stałe.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-05-22 20:06:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.05.2022 o 17:01, ToMasz pisze:
    > witam
    > Czy jest tu ktoś uprzejmy i (bez wyjaśnien) powie mi ile kosztuje
    > licznik (na miesiąc) w tauronie przy zerowym zużyciu?
    Ja mam umowę z Tauronem i opłata miesięczna przy zerowym zużyciu to
    około 16 zł. Taka ciekawostka - po wymianie licznika na elektroniczny
    nie mam już zerowego zużycia. Nie jest tego dużo, jakieś kilka kWh
    miesięcznie, ale jest. Pod licznik jest włączony nieużywany garaż i nic
    więcej. Podejrzewam, że sam licznik pobiera jakąś energię.
    Przy 16 zł miesięcznie jak najbardziej opłaci się zrezygnować z jednego
    licznika i zastosowac podlicznik. Klasyczny podlicznik z tarczą można
    kupić już za 25 zł, a elektroniczny na ok. 40. W tym układzie wydatek
    zwraca się za 2-3 miesiące.

    Jacek

  • 5. Data: 2022-05-22 20:51:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 22 May 2022 at 20:06:15 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    >
    > Jacek
    --Przy 16 zł miesięcznie jak najbardziej opłaci się zrezygnować z jednego

    Co za belkot.
    Mieszkanie kosztuje 100.000zł - 1 m ln.
    i te 16 zł. miesięcznie to grosze.
    a bez wlasnego przyłącza mieszkania nie da się wynając, sprzedać, bo ma wade prawną i
    techniczną

    Ponowne przyłączenie, nowy licznik to pomiary, nowe normy i koszty i nie trwa to
    tydzień

    Będzie n owa norma na uziemienie, zerowanie i trzeba ścioany kuc, instalacje ciągnąc,
    aby spelniały nowe normy,
    a to już koszt nie 100zł a 1000zł i więcej bo przewody miedziane podrożały, robota
    podrożała,

    Podobnie jak z gazem, kto raz odłączy się to już przepadł bo nowa norma to nowy
    przewód kominowy, spalinowy, wentyulacyjny i norm nie spelnia i odłączenie trwałe, bo
    nikt nie będzie budował nopwego kanału spalinowego w kamienicy 5-pietrowej, bo to
    kosztuje 10.000zł i więcej.

    Zatem mieszkanie jest tylko wtedy mieszkaniem gdy ma przyłącza:
    wodne, energetycznego, gazowe (jak jest) c.o. ( jak jest)

    Kto żyje deluzjami i zaoszczędzi dzisiaj 100zł ten wyda 2000zł za rok