  • 1. Data: 2017-05-19 17:52:23
    Temat: ile lampek
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    http://allegro.pl/najmocniejsza-zarowka-led-e27-15w-
    1550-lm-jakosc-i6724380923.html

    czy jak dam 4 takie żarówy do salonu
    3 do sypialni
    3 do łązienki
    2 do holu

    to nie będzie za dużo/za mało? proszę o opinie!

  • 2. Data: 2017-05-19 18:06:39
    Temat: Re: ile lampek
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.05.2017 o 17:52, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > http://allegro.pl/najmocniejsza-zarowka-led-e27-15w-
> [...]

    Niedawno kupiłem LED-owe "odpowiedniki" klasycznych świetlówek
    liniowych. Wbrew temu, co sprzedawca podaje dają one ledwo 45% tej
    ilości światła, co zwykłe świetlówki. Pomiar był robiony aplikacją
    LuxMeter, ale gołym okiem widać, że świecą słabo.
    To raz.
    Widmo światła LED-ów (przynajmniej tych tańszych, a takie widzę
    preferujesz) mocno odbiega od widma liniowego, a do tego jeszcze
    niektóre migają z częstotliwością 100 Hz (prostownik pełnookresowy).
    Co kto lubi, ale IMO tego typu światło w salonie to nieporozumienie.
    W piwnicy, holu, w garażu, czy na podjeździe proszę bardzo, ale do
    przyjemnego spędzania wieczoru? Nie polecam.
    To dwa.
    Co do trwałości, to u mnie na razie padły dwie "żarówki" LED (czyli 20%
    wszystkich) z takiego właśnie typu E27, a używałem ich nie dłużej, niż
    pół roku.
    To trzy.
    Podsumowując:
    nie musisz wierzyć na słowo. Kup jedną, zainstaluj aplikację pomiaru
    oświetlenia, sprawdź sam, jak świeci i czy wizualnie światło jest
    akceptowalne i sam zdecyduj. ALbo dokupisz więcej, albo będziesz miał
    LEDa do piwnicy.
    Jacek

  • 3. Data: 2017-05-19 18:20:01
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dzięki, tak też zrobię, kupię ze 3 i potestuję, nie majątek

    nie ogarniam za bardzo o co chodzi z tą barwą,

    znaczy jakich lepiej szukać? może Ktoś coś ma z tych z allegro?

  • 4. Data: 2017-05-19 18:30:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > nie ogarniam za bardzo o co chodzi z tą barwą,

    No barwa żółta, biała, niebieska, fioletowa co potrzebujesz :-)

    Jak chcesz "ciepłą" (żółtą), to bierz te oznaczone <= 2700K.
    Do 3000K jeszcze ujdzie jako taka biała, powyżej będziesz się czuł jak w
    jakimś laboratorium albo kostnicy (zimne światło, wieczorem raczej
    drażni nić daje odpocząć).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-05-19 18:31:12
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dz, ma Ktos jakieś sprawdzone - chodzi o barwę, nie muszą być mocne,
    kupie sobie żyrandol z 4 gwintami

  • 6. Data: 2017-05-19 22:48:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > 3 do łązienki
    > 2 do holu
    >
    > to nie będzie za dużo/za mało? proszę o opinie!

    dużo zależy od typu diody. 1500lumenów z 15w jest możliwe do
    osiągnięcia, ale w takim przypadku, jako sprzedawca, chwalibym się
    bardzo jakością diód, napisałbym że to klasa premium, itp. tyle że przy
    takiej mocy, ważne też jest ile tych diód jest, jakie chłodzenie i jakie
    zasilanie. a patrząc na tą żarówkę i cenę - wątpię... mocno wątpię.
    są diody które mają naprawdę fajny kolor. znaczy sztucznie dostosowany
    kolor do tego co się ludziom podoba. ale to drogie diody. w "żarówkach"
    raczej nie uświadczysz. więc jeśli możesz, to zamontuj w parach żarówki
    zimne i ciepłe. jeśli naprawdę chcesz mieć oswietlenie diodowe, pomyśl o
    taśmach z diodami wszędzie gdzie możesz je dać. uzyskasz ciekawe, trwałe
    i (możliwe) bezcieniowe oświetlenie.
    ToMasz
    20m2 - 20w
    40m2 40 wat - takie pi razy oko mam oświetlenie ledowe, ale jest to
    postrzegane raczej jako bardzo jasne. Najczęściej działa na połowie mocy

  • 7. Data: 2017-05-21 00:17:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 17:52, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > 3 do łązienki
    > 2 do holu
    >
    > to nie będzie za dużo/za mało? proszę o opinie!

    Choć byś nawet ich dał tysiąc to i tak cie nie oświecą.

  • 8. Data: 2017-05-21 00:18:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 18:20, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > dzięki, tak też zrobię, kupię ze 3 i potestuję, nie majątek
    >
    > nie ogarniam za bardzo o co chodzi z tą barwą,
    >
    > znaczy jakich lepiej szukać? może Ktoś coś ma z tych z allegro?

    Najlepiej świecących na czarno bo wszystkie inne kolory, zwłaszcza te z
    tęczy to kolory unii pedalskiej.

  • 9. Data: 2017-05-21 00:20:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 18:31, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > dz, ma Ktos jakieś sprawdzone - chodzi o barwę, nie muszą być mocne,
    > kupie sobie żyrandol z 4 gwintami

    Idź na całość i kup sobie żyrandol ze świeczkami. LED-y są pedalskie.

  • 10. Data: 2017-05-21 19:34:49
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Choć byś nawet ich dał tysiąc to i tak cie nie oświecą.

    no tak, za to te wasze europejskie żarty...