  • 1. Data: 2021-04-01 14:38:39
    Temat: jak liczyć ilość obiektów na zgłoszenie...
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    np. budynki gospodarcze 2 sztuki na każde 500m kwadratowych.
    Załóżmy, że mam działkę 2400m kw.
    Mogę postawić 8 czy 10 obiektów? Niepełny "ogonek" przy rozmiarze
    działki zalicza się limitu? bo jak nie to na działce 230m nie
    postawilibyśmy nic na zgłoszenie...

    Patrząc na prawo budowlane nie potrafię zinterpretować jak to ma działać.

    Poza tym...
    limit budynków gospodarczych 2 na 500m
    a dalej mam "(nie wymaga pozwolenia i zgłoszenia budowa) wolno stojących
    altan o powierzchni zabudowy do 35 midx2, przy czym łączna liczba tych
    obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 midx2
    powierzchni działki;"
    Dla tych obiektów limit jest osobno?
    tzn mogę postawić na działce 501m 2 altany, 2 budynki gospodarcze do 35m
    i 2 tarasy?

    Ktoś to rozkminiał kiedyś? Albo wie gdzie szukać odpowiedzi na te
    wątpliwości?

  • 2. Data: 2021-04-01 15:45:38
    Temat: Re: jak liczyć ilość obiektów na zgłoszenie...
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2021 o 14:38 sirapacz <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > i 2 tarasy?
    >
    > Ktoś to rozkminiał kiedyś? Albo wie gdzie szukać odpowiedzi na te

    Dzwonisz do swojego powiatowego urzędu architektury i budownictwa i
    będziesz znał odpowiedź.

    TG

  • 3. Data: 2021-04-01 16:01:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dzwonisz do swojego powiatowego urzędu architektury i budownictwa
    > ibędziesz znał odpowiedź.

    znienawidzą mnie bo dzwonię tam co drugi dzień prawie ;)
    Poza tym szukam jakiejś wykładni bardziej wiarygodnej bo nie chcę się
    znaleźć w sytuacji:
    "-to bezprawne
    -Ale tamta Pani powiedziała że....
    -ona już nie tu nie pracuje. To bezprawne"

    Ponieważ podwyższego doświadczyłem empirycznie, to wolę mieć kilka
    podpórek w razie sytuacji spornej... :)

  • 4. Data: 2021-04-01 19:56:56
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 1 kwietnia 2021 o 14:44:03 UTC+2 sirapacz napisał(a):
> [...]
    > Mogę postawić 8 czy 10 obiektów? Niepełny "ogonek" przy rozmiarze
    > działki zalicza się limitu? bo jak nie to na działce 230m nie

    limity obowiazują dla pełnych 500metrowych kawałków, resztówka sie traci. Więc mozesz
    8.
    Ale - to jest sprawa na zgłoszenie.
    Jesli robisz na pozwolenie na budowe to mozesz i 50, byle inne przepisy zachować jak
    dla innych budynków

    b,

  • 5. Data: 2021-04-02 11:18:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Ale - to jest sprawa na zgłoszenie.
    > Jesli robisz na pozwolenie na budowe to mozesz i 50, byle inne przepisy zachować

    no wlasnie nie tak prosto :) zrob blaszany garaż 40m kw. :))))
    musisz mieć projekt. Firmy robiące garaże mają szkice techniczne (nie
    robione przez uprawnione osoby pod kątem wymagań do projektu arch.).