  • 1. Data: 2019-03-07 22:29:26
    Temat: jak madrze dochodzic odszkodowania po zalaniu?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam grupę,
    Zalano mi mieszkanie. Zniszczona jest powierzchnia ścian, widać zacieki, nie wiem co
    będzie z tynkiem/gipsem, oraz nie wiem, czy nie nasiąknęły wodą i nie "spuchną"
    szafki wiszące w kuchni. Zacieki są w łazience, kuchni, pokoju. Jest to blok. Zalał
    (wierzę, że niecelowo) sąsiad z góry.

    Co teraz robić, tzn. jak teraz mądrze/rozsądnie postępować, by nie zrobić sobie samej
    szkody? Jak rozmawiać z ubezpieczycielem by otrzymać odpowiednie odszkodowanie za
    stratę?
    Dokumentacja? - zrobiłam maksymalną liczbę zdjęć.
    Czy wyceniać jakoś szkodę?
    Ile teraz kosztuje metr kwadratowy pracy malarza? Np. samo malowanie oraz malowanie z
    wcześniejszym przygotowaniem jak szpachlowanie i gruntowanie?
    Jak podawać wielkość strat? - jeśli zalało mi jeden narożnik to liczyć za malowanie
    całej ściany i sufitu? Czy tylko wg powierzchni zacieku?
    Kiedy wyceniać: od razu teraz, czy poczekać aż ściany wyschną?

    Proszę podpowiedzcie mi co zrobić, by zrobić to dobrze i nie narobić sobie kłopotu,
    lub by nie dać wykiwać się przez ubezpieczyciela?

    Pozdrawiam,
    Majka

  • 2. Data: 2019-03-07 22:39:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zapros likwidatora na kolacje.

  • 3. Data: 2019-03-08 07:02:34
    Od: l...@g...com

    Wołaj likwidatora od razu, zanim przyjdzie też kilka dni minie. Nie każdy chce
    przychodzić do takiej drobnicy. Po oszacowaniu szkód, dostaniesz wycenę i jak nie
    będzie pasować to się odwołujesz. Możesz zrobić listę szkód, likwidator będzie miał
    mniej pracy.

  • 4. Data: 2019-03-10 12:45:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-08 o 07:02, l...@g...com pisze:
> [...]
    będzie pasować to się odwołujesz. Możesz zrobić listę szkód, likwidator będzie miał

    Co więcej: masz dwie opcje - wziąć gotówkę, albo rozliczyć się
    bezgotówkowo za naprawy. Podobnie jak po stłuczce samochodowej.

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-03-11 10:05:48
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co więcej: masz dwie opcje - wziąć gotówkę, albo rozliczyć się
    > bezgotówkowo za naprawy. Podobnie jak po stłuczce samochodowej.
    >
    > --
    > MN

    Chyba lepiej bezgotówkowo, bo wycene dostaniesz zrobiona na bazie KNR i
    Sekocenbudu. Jak bardzo oderwane sa to ceny od rzeczywistosci swiadczy ilosc
    uniewaznianych obecnie przetargow publicznych, gdzie kosztorysy inwestorskie
    wykonuje sie wlasnie na bazie KNR i Sekocenbudu. W przetargach remontowych
    koszorysy inwestorskie sa nizsze o 30-50% od skladanych ofert rynkowych.
    Przetargi sa powtarzane wiele razy w nadziei az znajdzie sie jelen ktory sie
    pomyli. Inna sprawa jest ze obecnie ceny uslug budowlanych sa szokujaco
    wysokie.

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-03-11 16:25:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 10:05:53 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba lepiej bezgotówkowo, bo wycene dostaniesz zrobiona na bazie KNR i
    > Sekocenbudu. Jak bardzo oderwane sa to ceny od rzeczywistosci

    Czy oderwane tak bardzo?
    Tydzień temu jak wiatry były i deszcz musiało się lekko opierzenie przy kominie
    uszkodzić bo w pomieszczeniu pojawiła się na ścianie mokra plama wielkości ok 30x30cm
    Zgłosiłem, przyjechała pani likwidator, pomierzyła porobiła fotki i na drugi dzień
    decyzja że odszkodowanie w kwocie ponad 1600zł. Za dwie godziny od meila z decyzją
    kasa na koncie
    Wyliczyli tylko koszt odmalowania pomieszczenie nie doliczyli naprawy opierzenia
    komina więc jeszcze o to się upomniałem. Odpisali że przeliczą ale jeszcze decyzji
    nie dostałem
    Koszt "naprawy" tej szkody wyjdzie mnie równowartość najmniejszej puszki białej farby
    do zamalowania plamy i pewnie tubka silikonu dekarskiego do uszczelnienia opierzenia.
    Ze dwa lata temu na innej nieruchomości podobnie dość dużo zapłacili za niewielką
    szkodę
    U Mamy w ubiegłym roku drobna szkoda tez bardzo przyzwoicie zapłacona.
    Więc ja z likwidacją szkód na nieruchomościach mam jak najbardziej pozytywne
    doświadczenia
    Składka roczna u mnie ok 250zł

  • 7. Data: 2019-03-12 08:37:49
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Pod warunkiem ze sam sobie to zrobisz. To wtedy rzeczywiscie jest
    supertanio. Jak wezmiesz firme remontowa to tak rozowo nie bedzie.
    Ostatnio rozmawialem z kolega z serwisu budowlanego. Tlumaczyl mi dlugo
    dlaczego pomalowanie 15m2 sufitu u klienta kosztuje 2700zl... :)

    Pzdr

  • 8. Data: 2019-03-12 08:44:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2019 08:38:01 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:
> [...]
    > Ostatnio rozmawialem z kolega z serwisu budowlanego. Tlumaczyl mi dlugo
    > dlaczego pomalowanie 15m2 sufitu u klienta kosztuje 2700zl... :)

    Trzeba było go zapytać czy trafił mu się klient który zapłacił mu 2700zł za
    pomalowanie 15m2 sufitu
    Podzwoń po lokalnych firmach i popytaj ile skasują za pomalowanie 15m2 sufitu
    Daj znać co odpowiedzieli.