  • 1. Data: 2015-11-22 21:01:14
    Temat: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    Witam

    chce zamontowac na poddaszu pompe ciepla która mi ogrzeje cwu i zmniejszy temperature
    powietrza w pokojach na pietrze w lecie. Pompa bedzie bezposrednio podlaczana do
    zasobnika cieplej wody w kotlowni, interesuje mnie tylko konkret. Miotam sie miedy
    gametem i hewalexem ale widzialem tez chinczyki jakos bardzo podobne z wygladu. I nie
    wiem co kupić, cena do 5tys i wazne zeby była cicha.

    Moze ktos moze cos powiedziec i podpowiedziec na ten temat

    dzieki
    rt

  • 2. Data: 2015-11-23 08:34:38
    Temat: Re: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    a co bedzie dolnym zródłem ciepła?

    b.

  • 3. Data: 2015-11-23 10:37:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gorące powietrze na poddaszu.

  • 4. Data: 2015-11-23 11:14:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 10:37:03 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Gorące powietrze na poddaszu.

    ty mnie sie nie wtrancaj - przesuchuje delikwenta na okolicznosc slabego biznesplanu
    :)

    b.

  • 5. Data: 2015-11-23 11:49:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 22 Nov 2015 12:01:14 -0800 (PST), decore-meble.pl

    > chce zamontowac na poddaszu pompe ciepla która mi ogrzeje cwu i zmniejszy
    temperature powietrza w pokojach na pietrze w lecie.

    Musisz się zdecydować na priorytet. Chcesz mieć szybko i tanio wodę i
    znikome chłodzenie, czy w miarę szybko wodę i choć trochę chłodku?

    Jeśli to pierwsze, to montuj na poddaszu (rozumiem nieużytkowym zwanym
    graciarnią vel strychem). Zassiesz stamtąd gorące powietrze, będzie szybko
    woda, ale ledwo dmuchnie chłodem (o ile w ogóle dmuchnie, bo równie dobrze
    może lecieć ciepłe powietrze -- z tego co pamiętam na grupie doszliśmy z
    Januszem do wniosku, że podwyższona temperatura powietrza nie wpływa
    niestety na lepsze parametry, a w domyśle, może być szkodliwa dla samej
    pompy). Dokup do tego wiatraki do pokoi, lepiej zadziałają. ;)

    Jeśli opcja druga, to już lepiej, ale postaw ją w kotłowni w chłodzie i
    zaciągaj powietrze z pokoi jak i do nich wypluwaj powietrze. Wiem, zapewne
    będzie to bardziej skomplikowane. Względnie możesz postawić na strychu
    ("ocieplić"), ale nie zasysaj stamtąd powietrza, tylko z pomieszczeń.

    Ogólnie, niezależnie od tego jak wielki masz zbiornik CWU (200-400L?)
    szaleństwa z chłodzenia nie ma się co spodziewać. Jeśli priorytetem ma być
    chłodzenie, to jednak kup klimatyzator. Jeśli masz chociaż trochę smykałki
    do robótek ręcznych, to przed jednostką zewnętrzną możesz powiesić
    chłodnicę wpiętą w obieg CWU i wtedy ciepła woda będzie skutkiem ubocznym
    chłodzenia -- a nie odwrotnie.

    Na koniec za/przeciw napiszę, że mam klimę na poddaszu i w ostatnie lato
    chodziła po 6-8h dziennie ratując mi życie (jako że pracownie mam właśnie
    na podaszu), sprowadzajac powietrze do poziomu 23-25sC gdy na zewnątrz było
    39.

    Do meritum, do tej pory w przypadku pomp do CWU spotkałem się tylko z
    opiniami o Hewalexie -- i jeśli uwzględniać samą pompę, to sobie radzą (acz
    parametry jak i opinie użytkowników szału nie robią). Szczególnie zjechane
    zostały Hewalexy za kombajny ze zintegrowanym zbiornikiem, który się
    rozszczelniał. Producent umywał ręce i pompa była w zasadzie do wyrzucenia
    (ponieważ wężownica była w zbiorniku i koszt naprawy przewyższał koszt
    całej pompy).

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2015-11-23 12:39:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W szalenstwach jest metoda. Założenie jest dobre. Ja bym to zrobił tak. Wziął bym
    zwyczajny klimatyzator i zbiornik z wezownica. Wezownice wpial bym w obieg
    skraplacza. Wiecej czynnika trzeba w takiej sytuacji wpuścić. Pisalem jak mam
    zrobione. W przenośnym klimatyzatorze mam zrobiony zbiornik z cienkiej blachy
    miedzianej obudowijacy skraplacz. Kilku watowa pompka do oczka wodnego pcha przez to
    wodę do dwóch kaloryferow w czterdziesto metrowym pokoju. W tym roku pojawił się
    bufor pod postacią szesciesiecio litrowego plastikowego zbiornika. Wszystko pracuje
    przy ciśnieniu ok 2,5 metra słupa wody. Powietrze cigne ze strychu i mieszam z
    powietrzem z wentylacji. Działa i chwilowo żałuje ze nie mam wezownicy w bojlerze bo
    miał bym taniej ciepla wodę.w przyszłym roku zamierzam wyczyścić bojler z syfu to jak
    go zdejme to mi wspawaja mufę żebym mógł jakąś zaimprowizowana wezownice wysadzić.
    Oglądam telewizje i wychodzą sam z siebie. Chłopakowi gilotyna obcięła dwie dłonie.
    Znaczy się sam sobie odciął bo wszystkie gilotyny do blachy maja osłony które się
    ustawia żeby blacha weszła i nic więcej. No kurwa trzeba być kretynem żeby taka
    osłonę zdjąć. Inna sprawa ze na super inteligenta ten co sobie obciął ręce nie
    wygląda.

  • 7. Data: 2015-11-23 13:11:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 12:39:48 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > W szalenstwach jest metoda. Założenie jest dobre.

    no własnie założenia sa słabe :)
    On chce schłodzic strych i odzyskac to ciepło przekazujac je zbiornikowi CWU.
    Tylko ze w powietrzu na strychu jest znikoma ilosc ciepła.
    Zatem trzeba inaczej: strych trzeba zorganizowac tak aby ciepłe powietrze spod
    dachówej jak najłwiej tam trafiało i było jak najbardziej gorace (aby jak najlepszy
    COP był). Dopiero wtedy brac to ciepło.

    A nagrzewajace sie pokoje chłodzic klimatyzatorem - gdzie oddac ciepło to juz trzeba
    liczyc, bo chyba sie nie oplaci równiez oddawac do zbiornika CWU.

    wyjda dwie pompy ciepła... Jedna dla komfortu i tu cena ma mniejsze znaczenia, a
    druga dla wody CWU - a poniewaz ceny grzania cwu nie jest znow taka wysoka to ciezko
    uzyskac oplacalnosc.

    b.

  • 8. Data: 2015-11-23 14:56:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Latem albo jak święci na dach słońce to kilowatowa pompa ciepła o stopień nie obniży
    temperatury na strychu. Latem sąsiad wszedł na strych. Po pięciu minutach jak
    schodził to "kurwa jak gorąco" nie miał siły powiedzieć.

  • 9. Data: 2015-11-23 22:03:51
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    moj pomysl to pompa na strychu i pobieranie powietrza albo z gornych pokoi albo (jak
    sie troche oziebi) ze strychu - trzeba by bylo przepustnica cos kombinowac i zakrecac
    doplyw powietrza z pokoi

    pexem bym zjechal do kotlowni i tam do wezownicy pod ktora mam podpiety
    ekogroszkowiec - zbiornik cwu ma 200 l

    dodatkowo puszczalbym toto w 2 taryfie czyli 1-3 pm i w nocy (tylko w lecie)

    chcialbym uniknac takich temp jak w tym roku kiedy bylo 30 st w gornych pokojach i
    cos z tego miec, bo ciepla wode musze miec non stop i grzalka chodzi w zbiorniku 200l
    i troche kosztuje

    to co zostaje galmet i hewalex ? a jak z glosnoscia tego cuda ?

    juz mysle o tym 2 rok i czekam ze ktos mi powie ze ma to sens

    dzieki
    rt

  • 10. Data: 2015-11-24 08:37:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Nov 2015 05:56:36 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

> [...]
    > nie obniży temperatury na strychu. Latem sąsiad wszedł na strych. Po
    > pięciu minutach jak schodził to "kurwa jak gorąco" nie miał siły

    Zależy jaki strych i jaki dach. Jak miałem gont bezpośrednio na deskowaniu,
    to na strychu potrafiło być 60 stopni. 2 minuty i schodziłem mokry. Po
    remoncie dachu, dodaniu styropianu, łat pod blachę oraz poprawnej szczeliny
    wentylacyjnej, a także po zamontowaniu wyłazu uchylnego, rzadko kiedy
    temperatura jest wyższa niż na poddaszu użytkowym.

    --
    Pozdor Myjk