  • 1. Data: 2018-03-06 18:49:59
    Temat: jak przymocowalibyście takie coś
    Od: quent <x...@x...com>

    http://178.182.254.185/moments/mo/sharing/2APSHQBdv

    W środku tych otworów w połowie wysokości jest zwężenie aby mógł się
    oprzeć kołnierz śruby.

    Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę
    między kostkami.

    Macie jakiś lepszy pomysł?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2018-03-06 18:56:49
    Temat: Re: jak przymocowalibyście takie coś
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 06.03.2018 o 18:49, quent pisze:
> [...]
    > oprzeć kołnierz śruby.
    >
    > Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę

    przykleić ?

    a gdybym chciał przykręcać to chyba prędzej w kostkę niż w fugę

  • 3. Data: 2018-03-06 19:20:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-06 o 18:56, pilocik pisze:

    > przykleić ?
    >
    > a gdybym chciał przykręcać to chyba prędzej w kostkę niż w fugę

    Przykleić albo zacementować.

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-03-06 19:35:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2018 18:50:00 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > oprzeć kołnierz śruby.
    >
    > Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę

    a to zależy jak to ma sie trzymać - to bedzie ogranicznik dla samochodów?

    b.

  • 5. Data: 2018-03-06 20:23:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-06 o 18:49, quent pisze:
> [...]
    > oprzeć kołnierz śruby.
    >
    > Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę

    To prywatna inicjatywa czy chodnik z funduszy europejskich w centrum miasta?
    Jak to pierwsze, to na początek wziąłbym przynajmniej metrowe pręty o
    średnicy dobranej do otworów i wbił tak, żeby potem chwycić to wszystko
    nakrętkami. Pręt można zaostrzyć, choć bez tego też da się wbić.

  • 6. Data: 2018-03-06 20:46:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > oprzeć kołnierz śruby.
    >
    > Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę

    Jeżeli ma się tylko trzymać kostki, wystarczy zastosować zwykłe,
    najzwyklejsze kołki, osadzone w wywierconych otworach w kostce.

    Dla wzmocnienia, można pod tą kostką oraz kilkoma-kilkunastoma,
    sąsiadującymi kostkami wylać dodatkowo zaprawę cementową, tak, aby wraz
    z tymi kostkami utworzyć stabilne podłoże o większej powierzchni.

    Jeżeli ma być mocno osadzone to nie mocować tylko do kostki. Zastosować
    długie (np. 1m), gwintowane śruby tak, aby przeszły przez kostkę,
    warstwę podłoża w ziemię. Dokładnie tak samo jak się wbija uziomy.
    Oczywiście można też użyć uziomy, ale pręty gwintowane to groszowa sprawa.

    Aby nie rozklepać gwintowanego pręta, trzeba na jego górnym końcu
    nakręcić przedłużone nakrętki
    http://mixstor.pl/glowna/1239-np10x30-5904722420779.
    html - 3-4 sztuki na
    każdym pręcie, dobrze skontrowane.

    W kostce trzeba wywiercić otwory o średnicy większej od tych nakrętek.
    Po wbiciu pręta w ziemię, dwie nakrętki pozostaną w kostce. Można je
    zacementować, aby zabezpieczyć pręt przed obracaniem się w czasie
    nakręcania nakrętek. Przed nakręceniem ich w odpowiednie miejsce pręta,
    można gwint posmarować klejem anaerobowym, który zabezpieczy te nakrętki
    przed odkręcaniem się lub obracaniem się pręta podczas mocowania progu.
    Przykręcić próg, najlepiej przy użyciu nakrętek kołpakowych
    http://mixstor.pl/glowna/1233-nok8-5904722420762.htm

  • 7. Data: 2018-03-06 20:49:24
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > oprzeć kołnierz śruby.
    >
    > Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę

    A czemu w fuge?
    W kostce wierć i najzwyklejsze kolki daj.

  • 8. Data: 2018-03-06 21:31:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.03.2018 o 20:49, Kris pisze:
    > A czemu w fuge?
    > W kostce wierć i najzwyklejsze kolki daj.
    Jeszcze nie widziałem, żeby coś się długo utrzymało w kostce przy
    mocowaniu kołkami.
    Ja bym dał śruby na wylot przez kostkę, ewentualnie podobnie długie
    śruby w fudze i na dole duża podkładka z nakrętką ewentulanie, jak już
    ma być mega-solidnie, to płaskownik pod kilkoma kostkami.
    Jacek

  • 9. Data: 2018-03-06 21:55:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak tylko do ogladania to wytrzyma. Jak maja po tym jezdzic samochody to betonowy
    fundament z zalanymi dlugimi kotwami. Kotwa z preta fi 25.

  • 10. Data: 2018-03-06 21:57:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez chcesz takie cos przymocowac ze pytasz?