  • 1. Data: 2016-10-12 23:33:23
    Temat: jak uszczelnić zlewozmywak
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Jakiś czas temu (około dwóch lat)zamontowano w kuchni zlewozmywak
    wpuszczany w blat szafki kuchennej.
    Od jakiegoś czasu walczę z niemiłym zapachem.
    Myślałam, że dochodzi on z odpływów wody i tam skierowałam działania.
    Ale nie to.
    Podejrzewam, że bakterie gnilne powstały na styku blatu i zlewozmywaka.

    Czy jest jakiś środek chemiczny do zlikwidowania tych bakterii.

    Najlepszy byłby zlewozmywak nakładany na całą powierzchnie szafki, ale
    nie jest to możliwe, bez większych zmian, z powodu słupka z płytek,
    który opiera się na róg szafki.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-10-13 20:29:43
    Temat: Re: jak uszczelnić zlewozmywak
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2016-10-12 o 23:33, Krycha pisze:
> [...]
    >
    > Najlepszy byłby zlewozmywak nakładany na całą powierzchnie szafki, ale
    > nie jest to możliwe, bez większych zmian, z powodu słupka z płytek,

    Standardowo wpuszczane zlewozmywaki mają jako osprzęt instalacyjny
    gumową uszczelkę wokół krawędzi. Jeśli tego nie masz to połączenie
    szafki i zlewozmywaka uszczelnia się silikonem sanitarnym.
    Jak wyschnie, przestanie szafka gnić i zniknie nieprzyjemny zapach.
    Choć moim zdaniem nie tam występuje problem.

    Olo

  • 3. Data: 2016-10-13 21:37:33
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2016 o 20:29, Olo pisze:

> [...]
    > Jak wyschnie, przestanie szafka gnić i zniknie nieprzyjemny zapach.
    > Choć moim zdaniem nie tam występuje problem.

    Skoro nie ścierka czy gąbka do mycia, nie z kolanka odpływu
    i nie jest to zapach kanalizacji, tylko taki jak stara ścierka.
    To co?

    Przyjrzałam się dziś zlewozmywakowi na działce.
    Też wpuszczany, jeszcze z dawnych lat, żeliwny emaliowany.
    Szpara większa niż w domu i nic niepokojącego nie czuć.

    Zdawało mi się, że ten kto to montował uszczelnił silikonem, ale może
    niezbyt dokładnie.

    Przyjdzie mi to rozebrać i sprawdzić :-(

    Krycha.

  • 4. Data: 2016-10-13 21:46:25
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-13 o 21:37, Krycha pisze:

> [...]
    > niezbyt dokładnie.
    >
    > Przyjdzie mi to rozebrać i sprawdzić :-(

    Zmywarki nie masz przypadkiem podłączonej do tego syfonu?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2016-10-14 13:44:40
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Zdawało mi się, że ten kto to montował uszczelnił silikonem, ale może
    > niezbyt dokładnie.

    Gdyby tak było to blat już dawno by napuchł

  • 6. Data: 2016-10-14 21:46:10
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2016 o 21:46, wolim pisze:

    > Zmywarki nie masz przypadkiem podłączonej do tego syfonu?
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Nie posiadam zmywarki.

    Krycha.

  • 7. Data: 2016-10-18 12:03:18
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-10-14 o 13:44, tomek pisze:

    > Gdyby tak było to blat już dawno by napuchł

    Niekoniecznie, krawędź mogła zostać zaimpregnowana.