  • 1. Data: 2017-08-21 10:44:50
    Temat: jak wzmocnić strop nad garazem?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Hej,

    potrzebuje jakiegoś pomysłu jak wzmocnić strop nad garażem...
    O ile jest to w ogole potrzebne?

    Po kolei:
    Wczoraj dopatrzyłem się fuszerki firmy, która robił strop....
    Przy otworze gdzie mają być schody na strych ( w stropie nad garażem 6x6) po
    wyciągnięciu stempli pojawił się rysa długa na około 60cm.
    Rysa jest cieniutka i ciągnie się wzdłuż wieńca (który jest na ścianie nośnej obok
    garażu) -> jest głęboka na około 7cm (tyle widać w otworze na schody/strop ma 15cm).

    Przejrzałem fotki zbrojenia....w tym miejscu górne zbrojenie powinno być
    powiązane/spięte ze zbrojeniem belki klamrami (coś takiego ['''''''']).
    Niestety w tym miejscu ich nie ma....
    Patrząc po zdjęciach - klamry są przez około 1m potem ich nie ma (tutaj jest rysa)
    potem jest 2m otworu gdzie mają być schody i dalej juz klamry są.
    Rysa jest tylko tam gdzie ich nie dali - owszem jest tam zbrojenie górne ale nie jest
    niczym powiązane ze zbrojeniem belki/wieńca obok.

    https://zapodaj.net/3b5f08ec31c50.jpg.html

    Wczoraj mocno lało i w miejscu rysy od spodu stropu pojawiło się zawilgocenie....:-/

    Olać to czy to wzmacniać? Kierbud mówi, że trudno, że nic nie bedzie.

    uciu

  • 2. Data: 2017-08-21 11:22:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wylanego i zwiazanego betonu nie da sie w prosty sposob wzmocnic. Bedziesz musial
    nauczyc sie z tym zyc. Zaznacz olowkiem, szminka itp konce pekniecia i obserwuj czy
    sie nie powieksza. Jak by sie powiekszalo to mozna tak z centymetr za koncem wywiecic
    otwor na wylot. Jest szansa ze otwory na koncach zatrzymaja pekanie. Otwor po
    wywierceniu mozna zalac betonem,akrylem, pianka itp.

  • 3. Data: 2017-08-21 20:10:21
    Temat: Re: jak wzmocnić strop nad garazem?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-21 o 10:44, uciu pisze:

    > Olać to czy to wzmacniać? Kierbud mówi, że trudno, że nic nie bedzie.
    Na tak krótkim odcinku może nic nie być tym bardziej że nad garażem
    strop będzie raczej nieobciążony.
    Ale obserwuj ją czy się nie powiększa, bo być może będzie musiał tam
    dostawić słup albo stęplować strop.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-08-21 22:25:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 sierpnia 2017 10:44:52 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Olać to czy to wzmacniać? Kierbud mówi, że trudno, że nic nie bedzie.

    Olać. Ale obserwować, czy się nie będzie powiększać :) I nie wjeżdzać
    na ten strop czołgiem :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2017-08-22 11:03:17
    Od: papuga <g...@g...pl>

    On Mon, 21 Aug 2017 01:44:50 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

    > https://zapodaj.net/3b5f08ec31c50.jpg.html
    >
    > uciu
    Nie w temacie. Można zapytać jaki to projekt (link)?
    Chciałbym przeanalizować zbrojenie.

  • 6. Data: 2017-08-23 12:21:39
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 11:03:20 UTC+2 użytkownik papuga napisał:
    > Nie w temacie. Można zapytać jaki to projekt (link)?
    > Chciałbym przeanalizować zbrojenie.

    projekt indywidualny...

    czego dokładnie chcesz zbrojenie / której płyty?
    zapodam skany

    uciu

  • 7. Data: 2017-09-04 14:01:39
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-08-21 o 10:44, uciu pisze:

    > Olać to czy to wzmacniać? Kierbud mówi, że trudno, że nic nie bedzie.

    Może po prostu odprężyło i już nie będzie wędrować dalej
    Obserwacja naoczna, czy mazanie kredkami do najdokładniejszych nie należy.
    Mój kierbud polecił mi wyciąć wzdłuż pęknięcia kilka poprzecznych rowków
    i wkleić tam na gips szybki szklane. Jak szkło pęknie, to znaczy, że
    pracuje i się należy cos z tym robić, jak nie pęknie, to olac. U mnie
    szybki nie pękły i śpię spokojnie.

    A tę wodę to bym wyeliminował.

    --
    viktorius