  • 11. Data: 2020-02-14 11:17:09
    Temat: Re: jaka fuga
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 lutego 2020 17:00:15 UTC+1 użytkownik rjka napisał:
    > ktoś poleci jakąś fugę do łazienki przy ogrzewaniu podłogowym i odpływie
    > liniowym? hydroizolacja + gres/glazura

    ja dałem SIKAFLEX 11FC ale wybór kolorów marny

    uciu

  • 12. Data: 2020-02-16 04:20:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 lutego 2020 10:13:30 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > AFAIR Mapei elastyczny. Mam 5 lat i póki co żadnych spękań.

    A masz podłogówkę i grubo styro pod posadzką? Ja mam 10cm styro, 7cm wylewka
    miksokretowa. Nie ma możliwości żeby fuga, którą proponujesz nie
    rozszczelniła się na styku posadzki ze ścianą. Ona jest elastyczna ale
    w bardzo niewielkim zakresie. Milimetra, czy dwóch nie wytrzyma, powstanie
    rysa w którą woda będzie się spokojnie wlewać.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2020-02-16 09:14:53
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 04:20:28 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > w bardzo niewielkim zakresie. Milimetra, czy dwóch nie wytrzyma, powstanie
    > rysa w którą woda będzie się spokojnie wlewać.\

    jest i styro i wylewka i bardzo gęsto rurek pod prysznicem.
    Tam dałem praktycznie co 5cm.
    Pod opływ liniowy dałem XPSA.
    Widziałeś jak elastyczny jest SIKAFLEX? Chyba nie. Naciągniesz go na 200% i nic nie
    pęka.
    U mnie w Bricomanie był do kupienia i na pokazie były zafugowane 2 płytki i można
    było te płytki złożyć jak kartki w książce - fuga była tak elastyczna.
    Były ty 2 płytki od dołu posmarowane SIKABOND jako klej i fuga była z Sikaflex

    Sikaflex to fuga głównie na tarasy właśnie w połączenie z SIKABOND T8.

    Po kolei - mam tak.
    - płyta fundamentowa
    - styro/xps
    - wylewka
    - cała seria mapeia - kołnierze, narożniki, guma
    - klej elastyczny
    - płytki z sikaflex

    Następnym razem na wylewkę dałbym od razu SIKABOND zamiast uszczelnienia i kleju.

    Za późno się dowiedziałem o tym kleju.

    Wykorzystałem go podem na płyki podłogowe zachodzące na dylatacje (nie chciałem
    żadnych listew dylatacyjnych.

    Spisuje się idealnie.
    Minus to cena...

    uciu

  • 14. Data: 2020-02-16 09:23:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    wyżej pisałem ze fuga naciąga się na ok 200%...

    wg karty charakterystyki:
    Wytrzymałość na rozciąganie ~ 1,5 MPa (PN-EN ISO 37)
    Sieczny moduł sprężystości przy rozciąganiu
    ~ 0,60 MPa (po 28 dniach) (w 23 °C) (PN-EN ISO 8339)
    Wydłużenie przy zerwaniu ~ 700% (PN-EN ISO 37)

    Ja tam na razie mogę to polecić.

    uciu

  • 15. Data: 2020-02-16 12:49:10
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 13.02.2020 o 10:36, Marek pisze:

    > Masz ogrzewanie w płycie przysznicowej? :)
    > Ja w tym przypadku użyłem Mapei.

    co to płyta prysznicowa?

    mam normalne ogrzewanie wodne w wylewce

    mapei ultracolor plus? czy coś innego?

  • 16. Data: 2020-02-16 12:49:31
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 14.02.2020 o 10:13, Pete pisze:

    > AFAIR Mapei elastyczny. Mam 5 lat i póki co żadnych spękań.

    o nazywacie fugą elastyczną? jakiś konkretny przykład?

  • 17. Data: 2020-02-16 12:49:55
    Od: rjka <r...@o...pl>

    > AFAIR Mapei elastyczny. Mam 5 lat i póki co żadnych spękań.

    chyba tylko atlas nazywa wprost fugę cementową 'elastaczna' co nie
    zmienia że to fuga cementowa trochę podrasowana

    inne mapei ultracolor plus ceresit ce 40/43 sopro df 10

    moje pytanie czy to podrasowanie wystarczy i nie ma o co bić piany

  • 18. Data: 2020-02-17 13:28:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 09:14:54 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Widziałeś jak elastyczny jest SIKAFLEX? Chyba nie. Naciągniesz go na 200% i nic nie
    pęka.

    Sikaflex ok - on pisal o mapei elastycznym. Czyli zwykłej, cementowej
    twardej fudze z jakimś pewnie dodatkiem który rzekomo ją lekko uelastycznia.

    Więc trzebaby przemyśleć silikon VS sikaflex. Dobrze położona fuga silikonowa
    (nie wklęsła, w której nie stoi woda) i regularnie czyszczona odgrzybiaczem
    (wystarczy kiblowy domestos) też przetrwa długie lata i będzie czysta :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2020-02-17 22:55:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Feb 2020 12:49:10 +0100, rjka <r...@o...pl> wrote:
    > co to płyta prysznicowa?

    Nazwa się to płyta brodzików lub brodzik posadzkowy.
    To taka profilowana płyta o grubości ok 5cm zawierająca odpowiednie
    spadki i wklejony odpływ. Zawiera warstwy izolacji przeciwwodnej.
    Wkleja ja się we wcześniej przygotowaną nieckę w posadzce. Zalety
    płyty:

    -gotowe spadki, glazurnik jedynie klei płytki bezpośrednio do płyty,
    nie musi kombinować

    - izolacja przeciwwodna, płyta ma gotową izolację, często klasy
    basenowej. Wymagane są jedynie taśmy na krawędziach i narożnikach.

    - do płyty producent daje odpowiednie listwy krawędziowe do ściany
    lub posadzki (w zależności od umieszczenia płyty w pomieszczeniu).
    Daje to eleganckie maskowanie krawędzi płytek posadzki i ściany

    -izoalcja termiczna, plyta izoluje powierzchnię prysznica od
    głównej posadzki, przez co woda z prysznica szybko ją ogrzewa,

    Wady:
    -cena ok 1200-2500 w zależności od wymiarów i liczby spadków, sam
    syfony ok 350 zł.

    Przykład takiej płyty i jej montaż:
    https://youtu.be/0A8igF_UtEM

    > mapei ultracolor plus? czy coś innego?

    Dokładnie ten.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-02-18 19:28:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 22:56:16 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Przykład takiej płyty i jej montaż:
    > https://youtu.be/0A8igF_UtEM

    Nie widzę żadnych zalet, bo najtrudniej jest uszczelnić podłogę ze ścianą,
    a tu nie ma na to żadnego rozwiązania. Praktycznie nic to nie daje. I
    jeszcze izoluje od dołu - ja tam wolę ogrzewaną podłogówkę w mojej
    "płycie" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.