  • 21. Data: 2020-02-18 23:26:00
    Temat: Re: jaka fuga
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Feb 2020 10:28:13 -0800 (PST), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Nie widzę żadnych zalet, bo najtrudniej jest uszczelnić pod
    > łogę ze ścianą,

    Tak samo się uszczelnia podłogę ze ścianą jak bez płyty.

    > a tu nie ma na to żadnego rozwiązania. Praktycznie nic to nie daj
    > e. I

    Daje bardzo dobrą przeciwwodna izolację posadzki w przypadku mikro
    pęknięć na fugach. Bez płyty woda wchodzi w posadzkę.

    Pogadaj z glazurnikiem, który kiedykolwiek układał płytki na płycie,
    to powie co daje.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2020-02-20 10:04:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 lutego 2020 23:26:06 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Daje bardzo dobrą przeciwwodna izolację posadzki w przypadku mikro
    > pęknięć na fugach. Bez płyty woda wchodzi w posadzkę.

    Przecież posadzkę całą smarujesz "gumą w płynie" (nie pamiętam nazwy) i
    dopiero na tym kładziesz kafle. Nie ma opcji, żeby coś w posadzkę
    przeciekło.

    > Pogadaj z glazurnikiem, który kiedykolwiek układał płytki na płycie,
    > to powie co daje.

    Ja sobie sam płytki kładę i sam sobie zrobiłem taki "brodzik" z płytek
    bespośrednio na posadzce i od 10 lat nic mi nie przecieka (zauważyłbym,
    na dole mam piwnice :) Jak dla mnie sztucznie wykreowana potrzeba.
    Widzę więcej wad niż zalet - np. to, że ta płyta pracuje niezależnie od
    posadzki, więc powstają dodatkowe naprężenia i ruchy na styku posadzka
    <> płyta i płyta <> ściana.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2020-02-24 11:36:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-02-17 o 13:28, Adam Sz. pisze:

    > Sikaflex ok - on pisal o mapei elastycznym.

    Mapei ma 3 rodzaje fug elastycznych.
    Ale poza unicolorem do pozostałych trzeba mieć doświadczenie w
    nakładaniu. Ktoś kto pierwszy raz to będzie robił, może spieprzyć sprawę.

    > Czyli zwykłej, cementowej

    Prorok czy co?

    > twardej fudze z jakimś pewnie dodatkiem który rzekomo ją lekko uelastycznia.

    Skoro masz silikon, to skąd ta wiedza o "rzekomej" elastyczności. Fakt,
    przy akrylowym brodziku bym jej nie położył.

    Walcz dalej bohatersko z grzybem na swoim silikonie.

    > Więc trzebaby przemyśleć silikon VS sikaflex. Dobrze położona fuga silikonowa
    > (nie wklęsła, w której nie stoi woda) i regularnie czyszczona odgrzybiaczem
    > (wystarczy kiblowy domestos) też przetrwa długie lata i będzie czysta :)
    > pozdr.

    Może zamiast silikonu lepiej wkleić plastikową listwę narożną. Wtedy
    czyszczenie domestosem odpada :P

    --
    Pete

  • 24. Data: 2020-02-24 11:37:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-02-16 o 12:49, rjka pisze:

    > chyba tylko atlas nazywa wprost fugę cementową 'elastaczna' co nie
    > zmienia że to fuga cementowa trochę podrasowana
    >
    > inne mapei ultracolor plus ceresit ce 40/43 sopro df 10
    >
    > moje pytanie czy to podrasowanie wystarczy i nie ma o co bić piany

    pytanie co na podłożu, jak duże płytki (mozaika, zwykłe duże,
    wielkoformatowe)?

    --
    Pete

  • 25. Data: 2020-02-24 22:27:41
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 24.02.2020 o 11:37, Pete pisze:

    > pytanie co na podłożu, jak duże płytki (mozaika, zwykłe duże,
    > wielkoformatowe)?

    gres 17,5cm x 60cm

  • 26. Data: 2020-02-25 11:13:14
    Od: Pete <n...@n...com>