  • 1. Data: 2016-07-28 19:35:23
    Temat: jaki dom jest najtańszy?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Budownictwo - rzecz techniczna, ale nie widziałem ofert - zbudujemy Ci
    dom za xxx-zł za metr - i jest to najtańsza oferta. Czy jest gdzieś
    jakieś zestawienie, konkurs dla projektantów - stworzymy 150m2 domu jak
    najtaniej?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-07-28 20:15:29
    Temat: Re: jaki dom jest najtańszy?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 19:35, ToMasz pisze:
> [...]
    > dom za xxx-zł za metr - i jest to najtańsza oferta. Czy jest gdzieś
    > jakieś zestawienie, konkurs dla projektantów - stworzymy 150m2 domu jak
    Przecież każdy deweloper daje ci w ogłoszeniu cenę za m2 tego co wybudował.
    Jest tego do wyboru i koloru.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2016-07-28 21:30:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przecież każdy deweloper
    chce zarobić, robi to co ludzie łykną, ludzie bez wiedzy, kupujący oczami.

    > Jest tego do wyboru i koloru.
    dlatego pytam o zestawienie. o ogólne zasady budowania rozsądnego,
    zgodnego ze sztuką, ale jak najtańszego. co jak co, ale dom tak
    spokojnie można policzyć. Natomiast jego lokalizacja, atrakcyjność
    okolicy wszystko gmatwa.
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-07-28 23:33:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najtaniej wyszedl dom Adama i jest jednoczesnie najwiecej wart.

  • 5. Data: 2016-07-28 23:37:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-28 o 21:30, ToMasz pisze:
> [...]
    > zgodnego ze sztuką, ale jak najtańszego. co jak co, ale dom tak
    > spokojnie można policzyć. Natomiast jego lokalizacja, atrakcyjność

    Tylko, że dom 150m2, to już spora chałupa, więc nie może być najtańszy,
    bo dom 80-100m2 będzie tańszy z automatu.
    Generalnie licząc, to czym większa hacjenda tym cena za metr jest niższa
    wiec ciężko to porównywać metr za metr.
    Tu masz artykuł o tanich domach:
    http://ujeb.se/HckyL
    tylko czy o to Ci chodzi?

  • 6. Data: 2016-07-29 06:03:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 19:35:24 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > dom za xxx-zł za metr - i jest to najtańsza oferta. Czy jest gdzieś
    > jakieś zestawienie, konkurs dla projektantów - stworzymy 150m2 domu jak

    Obok mnie buduje się coś takiego:

    http://sprzedamdom.org/dom1.html

    Jak dla mnie to jest tani dom, wychodzi 3 tysiące za m2 domu, gdzie
    w cenie jest też działka. No i ktoś kto to buduje musi zarobić,
    tak więc pewnie realna cena to będzie jakieś 2,5 tysiąca za m2
    domu i działka w gratisie ;)

    L.

  • 7. Data: 2016-07-29 09:21:01
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Najtaniej wyszedl dom Adama i jest jednoczesnie najwiecej wart.

    dajcie linka proszę

  • 8. Data: 2016-07-29 09:30:13
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Tu masz artykuł o tanich domach:
    > http://ujeb.se/HckyL
    > tylko czy o to Ci chodzi?
    Świetny pomysł, chciałbym projekt tego "iglo" bo sam bym takie coś
    zbudował.

    Czytam od paru dni ile ksztuje dom, bo znam kogoś kto zlecił wybudowanie
    domu ok 100m2 za 130 tyś. jak na tą grupę - cena dwa, trzy razy za
    niska. Może ten ktoś "ściemnia"? Niewiem, dlatego staram się ustalić
    cenę. O ile kumam, dom parterowy bez piwnicy bez poddasza będzie
    najtańszy. ale dlaczego? Pustaki wnieść na piętro tak drogo, czy te 6m2
    schodów tyle zmienia? Ale znowu parter jest "darmowym fundamentem"
    następnej kondygnacji. A gdyby zrobić dom dwu pozomowy, czyli parter i
    pierwsze piętro, jako (w zasadzie) niezależne lokale i schody stalowe na
    zewnątrz? Czy płaski dach czy dwuspadzisty? Też kiedys była dyskusja i
    leciały lekkie wyzwiska oparte na własnych przekonaniach - brak argumentów.
    W zasadzie w każdej dziedzinie technicznej powstaje pytanie - jak
    będzie najtaniej. Czy lepiej 100 kg drewna i ileś tam pracy czy 50 kg
    stali i inna praca. Albo ściana ma mieć minimalną nośność taką a taką, i
    minimalną termoizolacyjność - która najtańsza? Bardzo podstawowe pytania
    - odpowiedzi brak.

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-07-29 09:53:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 09:30:50 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > domu ok 100m2 za 130 tyś. jak na tą grupę - cena dwa, trzy razy za
    > niska. Może ten ktoś "ściemnia"? Niewiem, dlatego staram się ustalić
    > cenę.
    Poszukaj postów nijakiego, nieobecnego już na tej grupie Ergie
    Jakiś czas temu podawał szczegółowy kosztorys niewielkiego domu

    > A gdyby zrobić dom dwu pozomowy, czyli >parter i pierwsze piętro, jako (w
    >zasadzie) niezależne lokale i schody >stalowe na zewnątrz?
    Dom moich rodziców z 1969roku tak prawie ma. Dwa niezależne lokale:
    -na parter wejście od podwórka
    -na piętro wejście od ulicy
    W środku również drzwi z parteru na klatkę schodowa na piętro.
    Całe szczęście że tak wtedy wybudowali bo jak teraz mam sama została to chociaż na
    piętro mogłem lokatorów jej znaleźć i parę zł co miesiąc wpływa+ zawsze coś tam koło
    domu pomogą/zrobią.

    > Albo ściana ma mieć minimalną nośność taką >a taką
    myślę że w dzisiejszych domach przy odpowiednim zaprojektowaniu ściana gruba na
    12-18cm by starczyła
    >, i minimalną termoizolacyjność - która >najtańsza?
    Przy grubości styro 20cm specjalnie dużych oszczędności nie będzie jak przy 10cm.

  • 10. Data: 2016-07-29 11:05:08
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Czytam od paru dni ile ksztuje dom, bo znam kogoś kto zlecił wybudowanie
    > domu ok 100m2 za 130 tyś. jak na tą grupę - cena dwa, trzy razy za

    Zalezy jaką technologię sobie wybrał, Grube oszacowanie kosztów domu w polsce to:
    1/3 dzialka
    1/3 materialy
    1/3 robocizna

    Jak ten ktos mial juz dzialke i zalozymy ze robocizne ma tanią to materiały wyszły by
    pi*oko 80kPLN.
    I to jest realne.

    Ale taki domek to raczej nie w standardzie aktywnych userów tej grupy. Bo tu ludzie
    lubią komfort i raczej ich na to stać.
    Ale jak ktoś nie ma strasznych wymagań, sensownie sobie całość obmysli a domek ma
    parterowy bez lanego stropu to bez problemu sądzę że jest w stanie domek za okolice
    tych 130kpln postawić.

> [...]
    > stali i inna praca. Albo ściana ma mieć minimalną nośność taką a taką, i
    > minimalną termoizolacyjność - która najtańsza? Bardzo podstawowe pytania

    Rozrzut cenowy stanu wykończonego przy tym samym metrażu może być nawet dwu-trzy
    krotny.
    Tanio: Robota własna, dostęp do materiałów, niewielkie wymagania co do komfortu,
    parterówka, własna działka.
    Drogo: Działka w dobrym miejscu, duża, kierownik budowy który o wszystko sam dba i
    robi to dobrze, wiele ficzerów w domu (podłogówka, bufory ciepła, solary, masa
    elektryki, tarasik, pietro.

    Niby ten sam metraż w rezultacie a jeden domek może kosztować te 150kpln a drugi
    450kpln.