  • 1. Data: 2018-05-14 22:38:25
    Temat: kable do furtki i bramy
    Od: uciu <a...@g...com>

    Przed domem wykopaliska chce wiec wrzucic kable sterujące.

    Brama. Zasilający mam 3x2,5
    Furtka. Kiedyś pewnie domofon i elektromagnes.

    Jakie kable wrzucić do ziemi miedzy dom a furtkę a jakie między dom a bramę?

    W domu mam osadzone 2 puszki (jedna do otwierania furki, druga do bramy)
    Potrzebne są czy je zaślepić? Myślałem by z tych puszek puścić sterowanie do
    bramy/furtki.

    Dzięki
    uciu

  • 2. Data: 2018-05-14 23:30:00
    Temat: Re: kable do furtki i bramy
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 14-05-2018 o 22:38, uciu pisze:
> [...]
    > Potrzebne są czy je zaślepić? Myślałem by z tych puszek puścić sterowanie do

    Jeśli odległość do furtki jest w granicach 20-25 metrów, to do furtki
    2xskrętka Ethernet ziemna. Do bramy podobnie lub ostatecznie tylko jedna
    skrętka.
    Przy większych odległościach albo trzecia skrętka albo kabel elektryczny
    4x1,5 (lub grubszy).

    Czy słupki do furtki i bramy masz już wymurowane?

    yabba

  • 3. Data: 2018-05-15 07:24:28
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 23:30:11 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

    > Czy słupki do furtki i bramy masz już wymurowane?

    Słupków na razie nie ma.
    Do furtki jest ok 9m.
    Do bramy (przyszłego napędu około 14m)

    Elektryk dał mi jakieś 2 kable 4x0,5.
    Kable są pociągnięte od puszek (2 sztuki) w domu do bramy i furtki, prócz tego jest
    zasilanie bramy j/w. Problem w tym, ze te kable 4x0,5 są białe.... dlatego chciałbym
    je wymienić na coś trwalszego:-)

    uciu

  • 4. Data: 2018-05-15 07:37:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 22:38:26 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > Potrzebne są czy je zaślepić? Myślałem by z tych puszek puścić sterowanie do

    Rure pe zakop ze sznurkiem w środku
    Później wciągniesz co tam będziesz potrzebował

  • 5. Data: 2018-05-15 08:36:12
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 07:37:38 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Rure pe zakop ze sznurkiem w środku
    > Później wciągniesz co tam będziesz potrzebował

    i to chyba najlepsze rozwiązanie :-)
    Tylko dam AROTA bo akurat wala się po strychu :-)

    Dzięki

  • 6. Data: 2018-05-15 11:52:07
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 15-05-2018 o 07:24, uciu pisze:

    > Słupków na razie nie ma.

    To przypilnuj, żeby oba słupki od bramy były na wspólnym fundamencie. Od
    furtki tak samo.

> [...]
    zasilanie bramy j/w. Problem w tym, ze te kable 4x0,5 są białe.... dlatego chciałbym

    4x0,5 to bardzo mało żył. Obok jest podobny wątek i tam do wideodomofonu
    EURA potrzeba już minimalnie 6 żył, a najlepiej 8.

    Białe kable spokojnie przeżyją w ziemi 5 lat, potem to już problem klienta.

    yabba