  • 1. Data: 2010-12-28 16:01:39
    Temat: kable grzewcze do rynien
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    snieg gromadzacy sie przy rynniie topi sie i zamarza....tworzac sobie
    sople i zatyka rynny. Czy zastosowanie kabli grzewczych (do tego celu)
    udrozni te rynny?

    Ile kosztuje mb takiego kabla i jakich kosztow robocizny przy
    zakladaniu....i ekploatacji mozna sie spodziewac?

    Macie na tym polu doswiadczenie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-12-28 21:38:04
    Temat: Re: kable grzewcze do rynien
    Od: "Luki" <b...@p...onet>

    > snieg gromadzacy sie przy rynniie topi sie i zamarza....tworzac sobie
    > sople i zatyka rynny. Czy zastosowanie kabli grzewczych (do tego celu)
    > udrozni te rynny?
    Udrozni. Ja osobiscie uzylem kabla elektra i dziala dosc dobrze. Problem
    jaki mam to to, ze rozpuszczona przez kabel woda splywa na zmrozony grunt i
    tworzy jakby stalagmit, ktory rosnac dochodzi do konca rury spustowej.
    Rozwiazaniem jest zalanie tego kublem goracej wody raz na 2 tygodnie.
    Zapewne pomogloby polozenie paru zwojow kabla na ziemi w miejscu gdzie
    scieka woda.

    > Ile kosztuje mb takiego kabla i jakich kosztow robocizny przy
    > zakladaniu....i ekploatacji mozna sie spodziewac?
    Kabel rzedu 15-20PLN/m. Do tego jakis sterownik za 100-150PLN. Elektryk
    pewnie wezmie ze 100-200 za pieczatke. Mozna tez kupic kabel samoregulujacy,
    ktory nie wymaga ani sterownika ani elektryka - po prostu wtyka sie go do
    gniazdka.
    Moc to pewnie 20-25W/mb kabla - tyle u mnie wystarczy na rure spustowa
    srednicy 120mm.
    W zaleznosci od dlugosci przewodu bedzie to 200-500W lacznie. Koszty
    eksploatacji raczej niewielkie.

  • 3. Data: 2010-12-29 06:59:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Czesc,
    >
    > snieg gromadzacy sie przy rynniie topi sie i zamarza....tworzac sobie
    > sople i zatyka rynny. Czy zastosowanie kabli grzewczych (do tego celu)
    > udrozni te rynny?

    Ale jak jest mróz to rynny i tak niepotrzebne. A jak temp na plusie to lod
    sie rozpusci i rynny 'zadzialaja"
    A jak zima zaczniesz kablem rozpuszczac lod i snieg w rynnach to woda
    zacznie marznac gdzies w okolicach wylotu rynien i znow klopot

    Kris

  • 4. Data: 2010-12-29 11:07:10
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 29 Dec 2010 07:59:47 +0100, "Kris" <k...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >A jak zima zaczniesz kablem rozpuszczac lod i snieg w rynnach to woda
    >zacznie marznac gdzies w okolicach wylotu rynien i znow klopot

    no to w takim razie po co wymyslono te kable do rynien?

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2010-12-29 12:57:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > no to w takim razie po co wymyslono te kable do rynien?
    Wymyślono duzo bezsensownych rzeczy aby je sprzedac i na nich zarobić
    W tej chwili mam na dachu kilkunasto pewnie centymetrowa warstwe śniegu.
    Jest on tez w rynnach. I nie ma pojecie po co miałbym go rozpuszczać jakimis
    kablami grzejnymi. Chyba tylko po to aby u wylotu rynien lodowisko zrobic
    sobie
    Śnieg lezy, dodatkowo izoluje dach zresztą, przyjdzie odwilż to się rozpuści
    bez kabli grzejnych przeciez

  • 6. Data: 2010-12-29 13:24:17
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 12:07, a...@p...pl wrote:

    > no to w takim razie po co wymyslono te kable do rynien?

    IMHO to sa kable grzewcze wylacznie do rynien spustowych, a nie
    normalnych. Chodzi o to zeby udroznic spust. Nie wiem po co to - u
    mnie nie ma problemu z rynnami i ich odplywem, nic mi na glowe nie
    kapie i nic sie nie "przelewa" przez rzekomo zatkane spusty :) IMHO
    niepotrzebny wydatek (zarowno inwestycyjny jak i eksploatacyjny).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-12-29 15:50:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > kapie i nic sie nie "przelewa" przez rzekomo zatkane spusty :) IMHO
    > niepotrzebny wydatek (zarowno inwestycyjny jak i eksploatacyjny).

    wszystko jest fajnie jak jest normalna zima, jednak jesli mamy w ziemie
    kilka cykli rozmarzania ai zamarzania to sie w rynnach robi piekny wklad z
    lodu który skutecznie blokuje odplyw wody podczas cykli odmarzania, woda
    zamiast splywac rynnami podcieka w rózne dziwne miejsca. Rok temu mozna bylo
    widziec efekty. W budynkach z podgrzewanymi rynnami bylo wsyztsko ok w
    budynkach bez podgrzewania wisialy piekne sople tudziez zamakaly im dachy.

  • 8. Data: 2010-12-29 16:41:16
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Wlasnie u mnie w bloku kilka rynien oberwalo sie. Prawdopodsobna
    przyczyna to lod ktory rozsadzil rynny. Na ziemi leza rynny i piekne
    okragle belki lodu. Z tym rozpuszczaniem sie i splywaniem chyba nie
    tak slodko jak piszecie.

    KADAR

  • 9. Data: 2010-12-29 16:43:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 17:41, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > przyczyna to lod ktory rozsadzil rynny. Na ziemi leza rynny i piekne
    > okragle belki lodu. Z tym rozpuszczaniem sie i splywaniem chyba nie

    Zastanow sie ile osob znasz z domami, ktore maja rynny. Pomysl, ile z
    nich moze miec zainstalowane kable grzejne ? :-) Ja znam dziesiatki
    takich osob i nikt nie ma kabli grzewczych (bo 90% z nich to domy
    budowane w latach kiedy takich wynalazkow wogole nie bylo). Jakos
    nagminnie nie slyszy sie o urywajacych sie z tego powodu rynnach (to
    chyba tylko jak dekarz oszczedzil na uchwytach albo rynny sa za bardzo
    wysuniete i urywaja sie pod wplywem zjezdzajacego na nie sniegu z
    polaci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-12-29 20:16:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > chyba tylko jak dekarz oszczedzil na uchwytach albo rynny sa za bardzo
    > wysuniete i urywaja sie pod wplywem zjezdzajacego na nie sniegu z

    Mowimy o 2 roznych rzeczach. Opisalem przypadek kiedy woda znajdujaca
    sie w rynnie zamarzla (nie wiem z jakiego powodu zatrzymala sie tam) i
    rtozsadzila rynny. Nie przezce ze to moze byc jeden przypadek na 1000
    ale gdyby w tych rynnach byly przewody to nie staloby sie to co
    widzialem. Standardowym pozostaje pytanie o koszty, czy bardziej
    oplacalne jest wymiana na nowe rynny czy uzytkowanie takich kabli.

    KADAR