  • 1. Data: 2017-02-22 19:30:31
    Temat: kamerka/aparat do zdjęć poklatkowych na budowe
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    szukam jakiejs taniej kamerki z możliwością robienia zdjęć poklatkowych i
    zapisywaniem ich na sd - w celu zrobienia filmiku poklatkowego z budowy jak to budyń
    zmajstrowal;-)

    Najlepiej dałbym jakiś aparat cyfrowy z racji dobrej jakości zdjęć - mam jakies stare
    kanony - tylko jak to zamocować na słupie? Zasilanie na stałe wpięte tez pewnie da
    aparatowi szybko w d... Wyciąganie karty co jakiś czas pomijam - to da sie zrobić:-)

    Doradzcie jakieś rozwiązanie ;-)

    dzieki

  • 2. Data: 2017-02-22 20:19:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    doradzil bym jakies starsze gopro. Mala, mozna podpiac zasilanie, szeroki kat
    widzenia, ma opcje robienia filmu poklatkowego i nie trzeba samemu laczyc zdjec w
    calosc. Pewno wszystkie niedrogie podroby tez to potrafia. Niektore potrafia
    zaskoczyc parametrami.

  • 3. Data: 2017-02-22 20:48:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 19:30:33 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    da aparatowi szybko w d... Wyciąganie karty co jakiś czas pomijam - to da sie

    najlepsze foty były cykane olympusem 2100uz, regulowany zoom pozwala ustawic wlasciwe
    pole widzenia. No ale zabawa z zestawieniem sprzetu była niezła.

    Ostatnio na potrzeby focenia budowy kosciola zestawilem raspberrypi z dedykowaną
    kamerą, do wyboru zdaje sie są dwie wersje szerokosci kąta widzenia.

    z raspberry filmy jest tu https://www.youtube.com/watch?v=aVoxFJViTTo
    no i to daje mozliwosc bajeru typu zapisywanie tylko po wykryciu ruchu.

    jesli to ma byc aparat fotograficzny to musi byc mozliwosc zassysania fotek bez
    dotykania aparatu - ruszanie aparatem oznacza zepsucie całego efektu.

    b.

  • 4. Data: 2017-02-22 22:51:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa karty pamieci z wifi. Troche pokretnie zrobione jest zasysanie ale samo sie robi.
    Jak zassie to kasuje zdjecia na karcie i do nastepnego przeslania zdjec.

  • 5. Data: 2017-02-22 23:34:58
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-02-22 18:30, uciu <a...@g...com> wrote:
    > Najlepiej dałbym jakiś aparat cyfrowy z racji dobrej jakości zdjęć - mam jakies
    stare kanony - tylko jak to zamocować na słupie?

    Opaska metalowa na słup (jak niektóre latanie, tylko węższa). Chyba że
    możesz w niego coś wkręcić, to tylko wygniesz sobie kawałek pręta tak
    jak trzeba ;-).

    > Zasilanie na stałe wpięte tez pewnie da aparatowi szybko w d...

    W starych Canonach zasilanie tylko zasila aparat, nie ładuje baterii,
    więc powinien dać radę.

    Tylko weź jakiegoś na którym można zainstalować CHDK - wtedy masz
    interwały, wykrywanie ruchu itp.

    http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

    > Wyciąganie karty co jakiś czas pomijam - to da sie zrobić:-)

    Nie wyciągaj karty, zostaw podpięty kabel usb z końcem na dole słupa :P.

  • 6. Data: 2017-02-23 08:14:58
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-02-22 19:30, uciu pisze:
    > szukam jakiejs taniej kamerki z możliwością robienia zdjęć poklatkowych i
    zapisywaniem ich na sd

    Zalezy na ile jestes gotów eksperymentowac.
    Zacznijmy, ze powinien byc budynek z oknem naprzeciwko budowy,
    w którym móglbys sie zainstalowac na kilka miesiecy. Wieszanie
    aparatury na drzewie to zly pomysl. To musi byc nie byle jaki
    montaz, gdzies nad glową, aby dziewczyna czy kot nie zaczepili
    ogonem.

    Najtaniej bedzie zwyklym PCtem z dobra kamerką USB.
    Jest oprogramowanie, np. ContaCam. Potrzebne eksperymenty.

    Pod linuksem jest soft "gphoto", który potrafi robic zdjecia
    prawie kazdym aparatem cyfrowym (w tym lustrzankami) po podlaczeniu
    kablem USB. Potrzebne tez permanentne zasilanie aparatu.

    Bardzo dobre rozwiazanie to Raspberry i dedykowana kamerka, która
    robi fotografie doskonałe. W zasięgu domowej sieci WiFi mialbys
    zdalny dostep i mozliwosc importowania zdjec. Ale to nie takie
    proste dla przechodnia.

    Bezkosztowe rozwiazanie (nie liczac aparatu) to taki aparat
    Canon, na którym odpala sie system CHDK (opis w necie). Aparat
    musi miec zasilanie, nie ma dostepu do zdjec, wiec pewnie
    tylko filmiki kilkudniowe.

    pozdr
    --
    A S

  • 7. Data: 2017-02-23 08:32:54
    Od: uciu <a...@g...com>

    raspberrypi zajebiste ale nie mam wiedzy by to połączyć - Budyn masz jakieś linki z
    opisem, z przykładami itp co i jak połączyć?

    Pomysł przyjaznego teź super - popróbuje dzisiaj mam kanona g3 - optyka fajna,
    żdjęcia tez:-) Tylko trzeba jakiś karmnik zrobić i zabezpieczyć aparat przed
    wilgocią.

    Gopro - poszukam, na allegro jakichś używanych:-) to też dobry pomysł

    W okolicy nie ma nic... prócz pól:-)
    Słup postawie sam, drewniany:-)

    Musze to zorganizować w ciągu 2 tygodni bo chce już ruszyć z robotą:-/

    Dzięiki za pomysły

  • 8. Data: 2017-02-23 09:06:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 08:32:55 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > raspberrypi zajebiste ale nie mam wiedzy by to połączyć - Budyn masz jakieś linki z
    opisem, z przykładami itp co i jak połączyć?

    a umisz choc trochu programować? mówie o podstawach, ja tez do prawdziwych
    programistów sie nie zaliczam :-)

    > Pomysł przyjaznego teź super - popróbuje dzisiaj mam kanona g3 - optyka fajna,
    żdjęcia tez:-) Tylko trzeba jakiś karmnik zrobić i zabezpieczyć aparat przed
    wilgocią.

    mój aparat stał na czubku komina, nakryty odwróconym wiadrem i owiniety reklamówkami
    foliowymi i otaśmowany jak mumia )

    > Gopro - poszukam, na allegro jakichś używanych:-) to też dobry pomysł
    >
    > W okolicy nie ma nic... prócz pól:-)
    > Słup postawie sam, drewniany:-)

    a zasilanie masz? wifi to chyba z telefonu mozna wziąć do zassysania fotek

    > Musze to zorganizować w ciągu 2 tygodni bo chce już ruszyć z robotą:-/

    ostatnia chwila

    b.

  • 9. Data: 2017-02-23 11:18:43
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 09:06:45 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a umisz choc trochu programować? mówie o podstawach, ja tez do prawdziwych
    programistów sie nie zaliczam :-)

    nie bardzo:-/ wiec pewnie ten sposób odpada:-/

    > mój aparat stał na czubku komina, nakryty odwróconym wiadrem i owiniety
    reklamówkami foliowymi i otaśmowany jak mumia )

    spróbuje z moim kanonem, podebne na stałe zasilanie, ustawie fotke co 30min, na doł
    puszcze kabel do zgrywania (jak mi radzono wyżej) i powinno się sprawdzić. Tylko
    musze jakiś domek zbić na aparat :-)

    > a zasilanie masz? wifi to chyba z telefonu mozna wziąć do zassysania fotek
    zasilacz jest, ale aparat nie obsługuje wifi... chyba ze coś znajde uzywnego na
    allegro w niskiej cenie:-)

    uciu

  • 10. Data: 2017-02-23 11:37:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    jak się zastanowić, to szukasz cudów. zasilanie masz? No bo jak nie, to
    zapomnij o proponowanych rozwiązaniach. Zacznij od tego czy jest prąd,
    ewetnualnie jakim akumulatorem dysponujesz.
    Z niezgłoszonych pomysłów ja proponuje kamerkę ip, z możliwością
    wetknięcia karty pamięci. mam taką do monitoringu, ale czy może robić
    fotki na kartę, a potem się nimi podzielić przez wifi - nie wiem.
    sprawdzę wieczorem
    ile kasy chcesz na to przeznaczyć? A może właśnie zainwestuj już w dobrą
    kamerę, normalny monitoring, a po wybudowaniu wykorzystasz taki zestaw
    zgodznie z przeznaczeniem.

    ToMasz