  • 1. Data: 2016-08-19 17:53:39
    Temat: kibel
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    w europie nie wypada o to pytać, ale ja spoza...

    czy kostka do kibla rozpuszcza też kamień na ściankach kibla?

    jeśli tak to jaka?

    jeśli nie to jak pozbyć się kamienia?

    wlałem ocet, trochę ruszyło na ściankach, ale główny kamień się nie dał,
    za słabe...

  • 2. Data: 2016-08-19 19:58:07
    Temat: Re: kibel
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-19 17:53, platformowe głupki wrote:
    > wlałem ocet, trochę ruszyło na ściankach, ale główny kamień się nie dał,
    > za słabe...

    Kwas azotowy, najlepiej dymiący, powinien dać radę. Ostatnio widziałem w
    Rossmanie na stoisku z płynami na pryszcze.

  • 3. Data: 2016-08-19 20:14:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > w europie nie wypada o to pytać, ale ja spoza...
    >
    > czy kostka do kibla rozpuszcza też kamień na ściankach kibla?

    Nie, bierzesz wieszak i niech zwycięży lepszy.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-08-19 21:13:00
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    >
    > jeśli nie to jak pozbyć się kamienia?
    >
    > wlałem ocet, trochę ruszyło na ściankach, ale główny kamień się nie dał,

    Rozpuścić, nie rozpuści. Ale zapobiega jego osiadaniu.

  • 5. Data: 2016-08-20 09:34:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2016 o 17:53, platformowe głupki pisze:
    > wlałem ocet, trochę ruszyło na ściankach, ale główny kamień się nie dał,
    > za słabe...
    Jak kibelek jest tak zapuszczony, że osad jest gruby, to będzie wymagać
    więcej czasu. Ocet jest dobry, a im bardziej stężony, tym lepszy. W
    sklepach spożywczych kupisz max 10%, a w pszczelarskich jest kwas octowy
    70%. Warto też do odkamieniania opróżnić kibelek z wody np. gąbką. Jak
    nie pomoże to pozostaje wymiana.
    Jacek

  • 6. Data: 2016-08-20 12:22:35
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    >
    > jeśli nie to jak pozbyć się kamienia?
    >
    > wlałem ocet, trochę ruszyło na ściankach, ale główny kamień się nie dał,

    Proponuję mikroładunki wybuchowe. Ale naprawdę mikro - wielkość dużego
    łebka szpilki to max. Sprawdzają się doskonale, nawet bez zagłębiania w
    złogi. Kamień rozwalony w pył, glazura nietknięta. Tylko problem taki,
    że syfon z wody należy opróżnić. Odpalanie przez krótkie ogrzanie
    opalarką albo zapalniczką (ale trzeba jakąś grubą rękawicę założyć i
    okulary ochronne).
    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2016-08-20 18:32:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O dziwo produkowany w UE Domestos sobie radzi z kamieniem. Przez kilka dni trzeba go
    uzyc zgodnie z dyrektywami. Octu nie uzywaj bo strasznie smierdzi a efekt poza
    smrodem marny. Nie wiem czy normy zharmonizowane przewiduja mozliwosc wykorzystania
    jakiegos dozownika co by do spluczki klozetowaj dozowal w niewielkich ilosciach, ale
    systematycznie, kwasek cytrynowy.

  • 8. Data: 2016-08-21 00:22:12
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:np7a2m$qei$1@node1.news.atman.pl...
    >w europie nie wypada o to pytać, ale ja spoza...
    >
    > czy kostka do kibla rozpuszcza też kamień na ściankach kibla?
    >
    > jeśli tak to jaka?

    Żadna

    > jeśli nie to jak pozbyć się kamienia?
    >
    > wlałem ocet, trochę ruszyło na ściankach, ale główny kamień się nie dał,
    > za słabe...

    Kwas solny. Do kupenia w sklepie z farbami.
    Rozcieńczyć pięciokrotnie (to silny kwas i trawi niezależnie od stężenia).

    Poczytaj jak się rozcieńcza kwas!

    Wlać do kibla i mazać gąbką zakamienione miejsca.

    Srodki ostrożności do pracy z kwasem niezbędne!

  • 9. Data: 2016-08-21 09:33:06
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    >Srodki ostrożności do pracy z kwasem niezbędne!

    Koniecznie zatwierdzone przez komisje europejską.

  • 10. Data: 2016-08-22 12:42:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-08-21 o 00:22, Grzegorz pisze:

    > Poczytaj jak się rozcieńcza kwas!

    Myślisz że znajdzie?
    Może od razu zaproponuj instrukcję za 5 PLN na PayPal.

    --
    Irokez