  • 11. Data: 2020-02-16 23:39:14
    Temat: Re: klimat
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 21:35, Lisciasty pisze:

    > A jak to się ma do zielonej Grenlandii i tego, że kiedyś w Polsce wszędzie wino
    > uprawiali? Nie neguję wpływu człowieka na klimat, tylko wydaje mi się
    > że temat jest o wiele bardziej złożony.

    Pomijając przyczyny ocieplenia, ono spowoduje jedno: miliard ludzi z
    Afryki będzie musiał poszukać sobie innego miejsca do życia, albo umrze.

    Miliard, nie milion - który został 'zaproszony' do Europy kilka lat temu.

    Możemy się poklepywać po plecach mówiąc: 'lubię winogrona, niech sobie
    rosną w Polsce'. Ale gdy 10 mln Afrykanów osiedli się u nas - to hmmm...
    może być niewesoło.

    --
    MN

  • 12. Data: 2020-02-16 23:50:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mniej. Szacują że z dwieście milionów. Też dużo. Taka ilość ludzi będzie musiała do
    Europy dostać się drogą lądowa. Jako ciekawostkę mogę podać że połowa Afryki, ta co
    na górze jest, to wyznawcy Allaha. I żeby dostać się do Europy i Azji będą musieli
    przejść przez ....... .

  • 13. Data: 2020-02-17 09:26:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 21:35:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A jak to się ma do zielonej Grenlandii

    zielone były wybrzeza tylko

    i tego, że kiedyś w Polsce wszędzie wino
    > uprawiali?

    od piastów uprawiali wina, co najwyżej był kryzys w czasie tego ochłodzenia
    https://rme.cbr.net.pl/index.php/archiwum-rme/840-st
    yczen-luty-nr-89/kultura-i-tradycje-ludowe/1269-hist
    oria-produkcji-wina-w-polsce

    > Nie neguję wpływu człowieka na klimat, tylko wydaje mi się
    > że temat jest o wiele bardziej złożony.

    klimat jest złożony, jasna sprawa. My psujemy jeden fragment złozonej układanki. To
    jak w samochochodzie zepsujesz jedne kółko zębate, jak trafisz na ważne auto nie
    pojedzie.

    b.

  • 14. Data: 2020-02-19 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak to w jaki? Fantazji brakuje?

    Po prostu chciałbym znać twój punkt widzenia.

    > W taki że jeśli zmiany są
    > prognozowane w celu wycisniecia maksymalnej kasy od ludzi to poziom
    > życia teraz żyjących jest i będzie niższy a następcy będą musieli
    > pogodzić się z niższym poziomem życia bo będą musieli odpracowywać
    > straty, których nigdy nie odrobina. Tak jak my nie odrobilismy strat
    > spowodowanych przez wojne i nigdy ich nie odrobiny. A jeśli się
    > zbliżamy do zachodniego poziomu życia to dlatego że u nich on
    > spada.

    Podsumujmy - boisz sie tego, ze za lat np 20 okaze sie ze redukcja emisji
    co2 nic nam nie dała a my mimo to wydalismy kupe kasy np. na całkowicie
    nowa energetykę.
    I zostaniemy z palcem w dupie z drogą energetyka która będzie produkowała
    prąd ze słonca, z wiatru i kto wie z czego jeszcze zamiast z wegla.

    Dobrze rozumiem?
    Po pierwsze to jest chyba mało prawdopodobne bo wpływ co2 jest w sumie
    zbadany i w tym temacie panuje prawie jednomyslnosc.
    Mozna sie spierac, czy ograniczenie dzis spowolni zmiany czy moze jest
    juz za pozno ale czy to oznacza ze juz dzis powinnismy zrezygnowac z
    prób?
    Z drugiej strony wydaje sie ze nawet jeżeli efektem byłaby odnawialna,
    bezemisyjna energetyka to to juz samo w sobie byłoby super osiągnieciem.

    > W NASA oszacowali że poziom oceanów jeśli urośnie to w wersji
    > optymistycznej o 20 centymetrów w pesymistycznie o metr.

    To znaczy ze duzo czy ze mało?

    > Przeczytaj
    > co w linku twierdzi jeden z profesorów przedstawiony z imienia i
    > nazwiska.
    > https://epoznan.pl/news-news-96186-za_100_lat_poznan
    _znajdzie_sie_pod
    > _woda Nie siła a sztuka frajerów w dupe tluką.

    I co w zwiazku z tym?
    Bo niezbyt rozumiem, w która strone zmierza twoja argumentacja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 15. Data: 2020-02-19 18:58:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-02-14 o 10:37, Budyń pisze:
    > gdzies tam zeszło na klimat to uruchomię nowy wątek
    >
    > trafiłem niedawno na opowiadania pana Marcina Popkiewicza o klimacie który
    wyprowadza wprost, i to bardzo rzeczowo, że globalne ocieplenie jest zasługą
    człowieka.
    > Przykładowy filmik, jest tego od niego więcej
    > https://youtu.be/arfRpznOwCo
    >
    > a dalsze prowadzone przez niego i jakis innych ludzi to:
    > https://naukaoklimacie.pl
    >
    > Wnioski z tych opowiadań są niemiłe. Gdy rozmawialem o tym ze swoimi znajomymi to
    odpowiedzi były zasadniczo z gatunku "e taaam", "to spisek", "człowiek z tym nie ma
    nic wspólnego".

    > Ponieważ ten popkiewicz wygląda na to że powołuje sie na dane pomiarowe czy naukowe
    wygladające na rzetelne to chciałbym poznać zdanie opozycji
    > zatem ogłaszam konkurs na wyszukanie opinii przeciwnych, ale uzasadnionych. To ze
    korwin albo inny michalkiewicz ogłosi "to jest lewacki ssssspissek" jest dla mnie
    mało wiarygodne, szukam opinii naukowców.

    > b.

    Tu jest dostępna książka, którą warto przeczytać.

    https://sklep-niezalezna.pl/pl/p/ebook-Mity-globalne
    go-ocieplenia-M.-Adamczyk/1395

  • 16. Data: 2020-02-19 19:16:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie jesteś w stanie zrozumieć w którą stronę zmierza itd. I na dodatek bredzenia
    jakiego profesora do Ciebie nie trafiają jako kabaret to o czym tu gadać.
    Populistyczne gadki wyłączyły Ci samodzielne myślenie i nic twój mózg nie przyjmie
    poza to co jest tam wydrukowane.

  • 17. Data: 2020-02-19 19:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Tu jest dostępna książka, którą warto przeczytać.
    >
    > https://sklep-niezalezna.pl/pl/p/ebook-Mity-globalne
    go-ocieplenia-M.-
    > Adamczyk/1395

    Kim jest ten M.Adamczyk ze akurat z całego grona naukowców uznałes jego
    za wiarygodnego?

    wole zapytac, zeby sie potem nie okazało ze to jakis kolejny lobbysta,
    tak samo jak było z listem naukowców...

    https://konkret24.tvn24.pl/nauka,111/na-liscie-500-n
    aukowcow-negujacych-
    kryzys-klimatyczny-podpisy-m-in-dzialaczy-gorniczych
    -z-polski,974505.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 18. Data: 2020-02-19 20:00:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 18:58:19 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > Tu jest dostępna książka, którą warto przeczytać.
    >
    > https://sklep-niezalezna.pl/pl/p/ebook-Mity-globalne
    go-ocieplenia-M.-Adamczyk/1395

    na razie zawsze gdy dostaję jakiegos linka z opisem jakiegos sceptyka to jest szybko
    sprowadzany na ziemie:
    https://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/efekt-cieplarn
    iany-na-ziemi-wenus-i-marsie-401

    Znając temperaturę efektywną Wenus, oraz temperaturę jej powierzchni, Adamczyk
    obliczył, że w atmosferze znajduje się 106 doskonale czarnych warstw, co odpowiada
    ciśnieniu ~100 barów dwutlenku węgla, zatem jedna warstwa odpowiada ilości dwutlenku
    węgla wywierającej ciśnienie 1 bara. Na Ziemi dwutlenku węgla jest znacznie mniej, z
    czego Adamczyk wyciągnął wniosek, że związany z nim efekt cieplarniany jest
    ,,zupełnie pomijalny".

    Użyty przez Adamczyka prosty model nie uwzględnia żadnego z czynników opisanych w
    głównej części naszego artykułu, można więc podejrzewać, że wynikające z niego
    wnioski są konsekwencją uproszczeń modelu i błędnych założeń autora. Że tak jest w
    istocie, można się przekonać porównując przewidywania tego modelu z rzeczywistością
    dla samej Wenus. Ponieważ autor dopasował go do temperatury powierzchni, i ponieważ
    sam model radiacyjny przewiduje gradienty temperatury wyższe niż adiabatyczny, można
    spodziewać się, że będzie on zaniżał temperaturę troposfery. Tak się rzeczywiście
    dzieje: przykładowo, dla atmosfery na wysokości 12 km nad powierzchnią planety, gdzie
    ciśnienie wynosi 41 barów (45% ciśnienia panującego na powierzchni, zatem n=47) model
    Adamczyka przewiduje temperaturę 603 kelwinów, przy obserwowanej 643 K (Mackwell i
    in. 2013). Dla ciśnienia 7,94 barów (n=9,15) różnica wynosi już 80 kelwinów
    (przewidywane 400 K i obserwowane 480 K), dla ciśnienia 1,38 bara (n=1,59) model
    Adamczyka przewiduje temperaturę bliską efektywnej (258 K), a rzeczywista jest ponad
    sto stopni wyższa (366 K).

    Widać więc, że użyty przez niego model jest bezwartościowy jeśli chodzi o opisanie
    zależności temperatury od ilości dwutlenku węgla w atmosferze w tak szerokim zakresie
    stężeń, a wyciągnięte przez autora wnioski są nieuprawnione.

    b.

  • 19. Data: 2020-02-19 20:48:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak nie jesteś w stanie zrozumieć w którą stronę zmierza itd.

    To jest zdanie napisane po naszemu?

> [...]
    > kabaret to o czym tu gadać. Populistyczne gadki wyłączyły Ci
    > samodzielne myślenie i nic twój mózg nie przyjmie poza to co jest

    Szkoda, liczyłem na merytoryczna dyskusje.

    Co do tego profesora to własnie zdziwiłem sie ze podajesz jego przykład
    bo on pisze ze Poznan zatonie po podniesieniu sie wody w morzu o metr.
    A Poznań lezy jakies 90 m npm ztcw.

    Niemniej ja nigdy nie twierdziłem ze 100% naukowców to ludzie madrzy i
    maja takie zdanie.
    Konsensus w sprawie klimatu to jakies 95-97% swiata naukowego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 20. Data: 2020-02-19 23:05:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Już ci chciałem odpowiedzieć ale przeczytałem co napisales w temacie węgla i
    odechciało mi się z tobą gadać.