  • 1. Data: 2019-06-15 22:27:19
    Temat: klimatyzator jednobryłowy - ile Wam generuje wody?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    parę lat temu kupiłem sobie klimatyzator jednobryłowy. jest zamontowany
    w nietypowy sposób, ale myślę że to nie wpływa na generowanie wody. ma
    dwa koreczki z tyłu. raz w roku zlewałem z nich wodę. podczas normalnej
    pracy, klimatyzator mocno się "pocił". W tym sezonie wpadłem na pomysł,
    żeby w zakorkowane otwory wetknąć rurki. klimatyzator przestał sie
    pocić, ale rurką oddaje około 10 litrów wody na dobę.
    Normalne? Wy też macie do swoich (jednobryłowych) klimatyzatorów
    wetknięty wąż ogrodowy?
    ToMasz

  • 2. Data: 2019-06-15 23:21:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz parę lat temu kupił sobie klimatyzator jednobryłowy:

> [...]
    > oddaje około 10 litrów wody na dobę. Normalne? Wy też macie do
    > swoich (jednobryłowych) klimatyzatorów wetknięty wąż ogrodowy?

    Był tu jakiś czas temu wątek na temat mitu "klimatyzacja zawsze
    osusza powietrze". Po jednej stronie sporu wybitni teoretycy,
    którzy niejedną książkę o tym przeczytali, a po drugiej praktycy,
    co to nieraz musieli spać w pomieszczeniu, w którym ktoś zamontował
    klimatyzator typu split, ale o wentylacji nie pomyślał. Instalację
    klimatyzatora jednobryłowego o wiele trudniej schrzanić -- i to jest
    główną (jeśli nie jedyną) jego zaletą. Ten wentyluje zawsze. Czy ja
    dobrze przypuszczam, że "nietypowy sposób zamontowania" w jakiś
    sposób ową wentylację ogranicza? To by tłumaczyło wiadro wody, które
    w naszym wilgotnym klimacie przy chłodzeniu mieszkania uzyskać łatwo.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-06-16 14:21:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W klimatyzatorach przenosnych ktore sa odmiana takiego jak masz woda ze skraplania
    jest potrzebna. Zbiera sie w otwartym pojemniku. W niej zanurzona jest kapilara. Z
    jednej strony chlodzi kapilare. Goraca paruje i strumien powietrza chlodzacego
    chlodnice skraplacza porywa bardzo wilgotne powietrze. Wilgotne powietrze lepiej
    chlodzi niz suche. W klimatyzatorze przenosnym w zasadzie nie potrzeba spuszczania
    skroplonej wody bo sama odparowuje.

  • 4. Data: 2019-06-16 14:54:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Wilgotne powietrze lepiej chlodzi niz suche.

    Ale pierdoły piszesz.

  • 5. Data: 2019-06-16 15:31:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.06.2019 o 14:54, Uzytkownik pisze:

    > Ale pierdoły piszesz.

    1. klimatyzator stoi w piwnicy, chłodzi parter. ciepłe powietrze jest
    odprowadzane daleko.
    2. Pierdoły czy nie, powiedzcie proszę, czy mogę mu swobodnie
    odprowadzać wodę podczas pracy?
    3. W pomieszczeniach "klimatyzowanych" (za mała wydajność w stosunku do
    powierzchni) suchość powietrza nie gra roli, bo jest kilka razy dziennie
    myta podłoga, klienci wchodzą wychodzą, wietrzą.
    ToMasz

  • 6. Data: 2019-06-16 15:53:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-06-16 o 15:31, ToMasz pisze:

> [...]
    > do powierzchni) suchość powietrza nie gra roli, bo jest kilka razy
    > dziennie myta podłoga, klienci wchodzą wychodzą, wietrzą.

    A skąd my to mamy wiedzieć?

    Podaj model tego klimatyzatora, bo póki co to nie wiemy o jaki
    klimatyzator chodzi. Są urządzenia działające na różnych zasadach.

    Są klimatyzatory ewaporacyjne, absorpcyjne, sprężarkowe,
    termoelektryczne. W jednych skropliny muszą być usuwane, a w innych
    skroplin w ogóle nie ma lub też służą w obiegu zamkniętym do ponownego
    nawilżania powietrza.

    Ale zasadniczo jeżeli jest z niego wyprowadzona rurka skroplin i te
    skropliny tam lecą to najprawdopodobniej w celu ich odprowadzenia.

  • 7. Data: 2019-06-16 19:57:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Debil jestes a nie uzytkownik.

  • 8. Data: 2019-06-16 19:59:21
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 15 czerwca 2019 15:27:20 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > pocić, ale rurką oddaje około 10 litrów wody na dobę.
    > Normalne? Wy też macie do swoich (jednobryłowych) klimatyzatorów

    Normalne.
    W kazdym klimatyzatorze, tyle ze niektore odparowuja te wode spowrotem w
    pomieszczenie a niektore nie.
    U mnie jest nawet kolo litra na godzine.

  • 9. Data: 2019-06-16 20:41:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Normalne.
    > W kazdym klimatyzatorze, tyle ze niektore odparowuja te wode spowrotem
    > w pomieszczenie a niektore nie. U mnie jest nawet kolo litra na godzine.

    Z opisu wynika, że producent przewidział minimale wykraplanie i okresowe
    opróżnianie zbiornika. Wynika też, że woda skraplała się gdzie bądź -- co
    pewnie nie było intencją producenta. Ale mógł też nie przewidywać pracy
    przy tak dużej wilgotności powietrza (w naszych okolicach klimat gorący
    jest jednocześnie suchy).

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2019-06-16 22:14:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Debil jestes a nie uzytkownik.

    Miałem sąsiada, a ten miał chore, niedorozwinięte dziecko. Bardzo
    szczególne było zachowanie tego dziecka, bo na podwórku zaczepiało każde
    inne, normalne dziecko wołając do niego "o debil, debil". Twoje
    zachowanie jest identyczne.

    Nie podejrzewam, abyś zrozumiał analogię między sobą, a tym
    niedorozwiniętym dzieckiem, ale wystarczy, że zrozumieją to inni.