  • 1. Data: 2017-09-18 21:51:35
    Temat: klimatyzator kupiłem :)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    nie wiem po co, ale kupiłem sobie klimatyzator jednobryłowy w
    castoramie. wyprzedaż była. po przytarganiu do domu 40kg grata, okazało
    się ze ma dwa wentylatory, dwa wloty i dwa wyloty. czy to normalne? Bo
    wpadłem na pomysł, że jak go mocno obuduje, do dostane parę wlotów i
    wylotów na ciełej i zimnej stronie. no i oczywiście będę nim grzał jak
    splitem
    Zadziała? Pytam właściwie tylko dla tego, że latem była dyskusja....
    mniej więcej, czy lepszy split, który moze mielić zimne powietrze w
    mieszkaniu, czy lepszy jednobryłowy, który pracując będzie tak i tak
    zasysał z podwórka...
    Ale wad "pseudo splita" na opcji grzanie nie dostrzegam

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-09-18 22:26:27
    Temat: Re: klimatyzator kupiłem :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz nie wie po co, ale kupił sobie klimatyzator jednobryłowy:

> [...]
    > zasysał z podwórka...
    > Ale wad "pseudo splita" na opcji grzanie nie dostrzegam

    A jakie może mieć wady? Prędzej zalety. Każde urządzenie na prund nadaje
    się do ogrzewania domu. Im więcej tego prundu żre, tym lepiej grzeje.
    Sprawność zawsze jest stuprocentowa, inaczej być nie może. A jak to coś
    jest pompą ciepła, wtedy grzeje *dodatkowo* -- pompuje do wnętrza ciepło
    z innego źródła.

    Każda pomapa ciepła bardziej grzeje niż chłodzi -- tu już nie ma tak, że
    nic się nie marnuje. Ponadto grzeje maszyneria -- na ogólnych zasadach
    opisanych w poprzednim akapicie. Split grzeje okoliczności przyrody, tak
    zimą jak i latem, bo machina jest na zewnątrz. Przeto lepszy do chłodzenia
    niż do grzania. W jednobryłowym odwrotnie -- latem chłodzi pokój, chociaż
    trochę też go swym jestestwem grzeje. Ale zimą to zaleta. Wystarczy tylko
    wywiać z chałupy to zimne, co on je zrobi.

    Jarek

    --
    Kamyczek na polu i strażnik na straży
    Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

  • 3. Data: 2017-09-18 22:42:04
    Od: Bolko <s...@g...com>

    jak kupiłeś do grzania to polecam
    Jak do chłodzenia to oddaj w cholere
    Kiedyś miałem takie coś w w biurze
    realnie rzecz ujmując nie działało :)

  • 4. Data: 2017-09-18 23:03:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 września 2017 22:27:10 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Pan ToMasz nie wie po co, ale kupił sobie klimatyzator jednobryłowy:

    Może przechodził w pobliżu, z tragarzami :]

    L.

  • 5. Data: 2017-09-19 10:56:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.09.2017 o 23:03, Lisciasty pisze:

    > Może przechodził w pobliżu, z tragarzami :]
    nie. ja wypatrzyłem promocje, żona podjęła ostateczną decyzje. Ale to
    tak jak któryś z komików opisywał pomocje w supermarketach: ludzie
    kupują za 50% coś, na co by nawet nie spojrzeli gdyby nie było promocji.
    Urządzenie ma 40 kg ( a było do wzięcia inne, mniejsze), zimę spędzi na
    strychu a latem będzie problem z przeniesieniem do mieszkania i
    podłączeniem rury wylotowej. a czy ta rura musi być? a ładniejszej nieda
    sie założyć? a wentylatory wyją...... Tak będzie.

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-09-19 11:18:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-19 o 10:56, ToMasz pisze:

> [...]
    > tak jak któryś z komików opisywał pomocje w supermarketach: ludzie
    > kupują za 50% coś, na co by nawet nie spojrzeli gdyby nie było promocji.

    Tak z ciekawości: ile zapłaciłeś? Jakie ma podane parametry?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-09-19 21:39:14
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    >Każde urządzenie na prund nadaje
    >się do ogrzewania domu. Im więcej tego prundu żre, tym lepiej grzeje.
    >Sprawność zawsze jest stuprocentowa, inaczej być nie może.

    Tylko w ptasim móżdżkó żarówka świeci sama od się, elektroliza rozkłada wodę
    na wodór i tlen prundem, ale bezenergetycznie... itd. itp.

  • 8. Data: 2017-09-20 16:31:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-18 o 21:51, ToMasz pisze:
    > witam
    > nie wiem po co, ale kupiłem sobie klimatyzator jednobryłowy w
    > castoramie. wyprzedaż była.
    Ile dałeś i co to było?
    ja też kupiłem w celu eksperymentów Qlima P426 za ok. 400 z 1400 w LeroyM.
    Problemem może być, że działa toto w zakresie 14 - 35 stopni po stronie
    zimnej. Więc jako aktywny rekuperator było by dobre.
    Być może by dało się wypompowywać ciepło do domu z dużej piwnicy co by
    było korzystne dla przetworów.
    Przy 14 stopniach na zewnątrz zazwyczaj nie potrzeba domu dogrzewać.
    Poniżej tej temperatury nie będzie działać lub trzeba o ile się da
    ingerować w sterowanie.
    Które właściwie i tak należało by odwrócić.

  • 9. Data: 2017-09-20 16:55:17
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 września 2017 16:31:37 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
    > ingerować w sterowanie.
    > Które właściwie i tak należało by odwrócić.

    A mnie zastanawia czemu kostkarki do lodu nie są popularne.
    W wodzie jest masa ciepla. Jak mamy dopływ wody ze studni czy z kranu i zrobimy z
    niej lód to masa ciepla sie musi wydzielić.
    Jakoś nie widze takiego patentu i nie wiem czemu.

    Kiedys badałem temat ale COP jakimi sie producenci chwalili był mizerny. Cos na
    poziomie 2-3. I cos mi tu nie pasuje. Ale nie wiem co jest przyczyna że robienie lodu
    nie owocuje pieknym COP...

  • 10. Data: 2017-09-20 17:16:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

> [...]
    > z kranu i zrobimy z niej lód to masa ciepla sie musi wydzielić.
    > Jakoś nie widze takiego patentu i nie wiem czemu.

    Czy o taką kostkarkę do lodu chodzi?

    http://kotly.pl/ogrzewanie-lodem-nowe-metody-pozyski
    wania-ciepla/

    Spotkałem się też z innym ciekawym konceptem. Zakisić w piwnicy letnie
    ciepło na zimę jest trudno, już łatwiej zimowe zimno -- bo energia
    krzepnięcia wody jest ogromna. Mroźmy więc zimą ogromny podziemny
    zbiornik z lodem, a latem korzystając z różnicy temperatur (i dużej
    pojemności energetycznej tego lodu) róbmy z tego choćby prund. Jakaś
    eksperymentalna instalacja do tego powstała.

    > Ale nie wiem co jest przyczyna że robienie lodu nie owocuje pieknym COP...

    Trzeba wiedzieć komu opłaca się robic loda.

    --
    Jarek