  • 1. Data: 2016-05-26 09:32:31
    Temat: klimatyzator - warto czy to ściema
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    trafiłem w gazetce na produkt:
    https://www.obi.pl/decom/product/6317242
    opis bez sensu, pilota który jest na fotce niema, więc pytam tutaj. czy
    to jest prawdziwy klimatyzator, w sensie pompa ciepła, czy jakaś ściema.
    do marketu mam daleko i nie po drodze

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-05-26 10:32:57
    Temat: Re: klimatyzator - warto czy to ściema
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 May 2016 09:32:31 +0200, ToMasz

> [...]
    > opis bez sensu, pilota który jest na fotce niema, więc pytam tutaj. czy
    > to jest prawdziwy klimatyzator, w sensie pompa ciepła, czy jakaś ściema.

    Co ma pilot do rzeczy? Jeśli to nie ma możliwości podpięcia rur i
    wyprowadzenia powietrza na zewnątrz, to jest to tylko i wyłącznie osuszacz
    powietrza. Tzn. "chłodzenie" odbywa się poprzez obniżenie wilgotności
    powietrza. Ale jednocześnie dostarcza się energii do pracy sprężarki i
    wentylatora, więc generalnie gówno to daje... szkoda kasy IMO. Lepiej
    dołożyć drugie tyle i kupić splita albo przenośny z rurami, jak choćby ten:
    https://www.obi.pl/decom/product/Cool_Klimatyzator_p
    rzeno%C5%9Bny_KL160003_2%2C6_kW/6313274

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-05-26 10:35:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 May 2016 10:32:57 +0200, Myjk

    > albo przenośny z rurami, jak choćby ten:

    O, ten tańszy model za 950 też ma już rury:
    https://www.obi.pl/decom/product/Cool_Klimatyzator_p
    rzeno%C5%9Bny_KL160001_2_kW/6313258&position=5&pageN
    um=1&pageSize=72

    Do tego można dokupić taki specjalny rękaw na okno, jeśli nie masz
    możliwości wykucia dziury...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-05-26 10:41:09
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 26-05-16 o 09:32, ToMasz pisze:
> [...]
    > opis bez sensu, pilota który jest na fotce niema, więc pytam tutaj. czy
    > to jest prawdziwy klimatyzator, w sensie pompa ciepła, czy jakaś ściema.

    Jest to gówno.
    Zapomnij.

  • 5. Data: 2016-05-26 11:29:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jest to gówno.
    >Zapomnij.

    Jak każdy "przenośny"

  • 6. Data: 2016-05-26 11:56:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To prawdziwy klimatyzator ze sprezarka.

  • 7. Data: 2016-05-26 13:41:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 11:56 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To prawdziwy klimatyzator ze sprezarka.

    Działało by to w takim zastosowaniu?: - klimatyzator umieszczam na
    balkonie lub strychu (zabezpieczę przed wodą, śniegiem itp) i do
    mieszkania wpuszczam tylko zimne powietrze z wylotu. Elektrykę i
    sterowanie pomijam - bez problemu to ogarnę.
    Mam dwie sypialnie od południa na poddaszu i kombinuję jak by je trochę
    wychłodzić w lipcu/sierpniu.
    Centralna jednostka, dystrybutor, rozprowadzenie po strychu - jak bym nie
    liczył wychodzi w okolicach 7-10k PLN.
    Teraz mnie oświeciło, żeby kupić 2 takie klimatyzatory ustawić na balkonie
    (obie te sypialnie mają wspólny balkon), zrobić dziury w ścianach i
    praktycznie gotowe za 2-2,5k PLN.
    Ma to sens?

    TG

  • 8. Data: 2016-05-26 13:45:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 10:41 Dupek Żołędas <s...@g...com> pisze:

    > Jest to gówno.
    > Zapomnij.

    Podepnę się - a jak by to "gówno" wystawić na zewnątrz a do pomieszczenia
    wprowadzić tylko nadmuch zimnego powietrza?
    Pomijam estetykę, nakład dodatkowej roboty. Czy dało by radę ochłodzić
    15m2 sypialnię na poddaszu z temp. w lipcu/sierpniu w okolicach 28-30stC?

    TG

  • 9. Data: 2016-05-26 14:27:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 May 2016 13:41:24 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Centralna jednostka, dystrybutor, rozprowadzenie po strychu - jak bym nie
    > liczył wychodzi w okolicach 7-10k PLN.

    Dajesz dwie sztuki najtańszego badziewia http://allegro.pl/i6192341838.html
    i w 3,5 tys. zł się zamykasz z transportem (w każdym razie nie jest to
    7-10). Ewentualnie możesz kupić jednego splita z fancoilem kanałowym i nim
    obsłużyć dwa pokoje (skoro przylegają). Masz tu używane 8kW za 2k:
    http://allegro.pl/i6213409254.html Rozbierzesz, wyczyścisz parownik i
    będzie (prawie) jak nowy.

    Instalację sam ogarniesz -- wiem, bo swój split sam instalowałem, a mam
    raczej dwie Leniwe ręce ;) to i mogę coś podpowiedzieć. Jak jesteś z Wawy
    czy okolic, to i pompę próżniową mogę pożyczyć. Tylko nie wiem czy jeszcze
    działa, bo tylko raz jej używałem właśnie do instalacji splita więc od 6
    lat stoi i się kurzy. ;)

    > Teraz mnie oświeciło, żeby kupić 2 takie klimatyzatory ustawić na balkonie
    > (obie te sypialnie mają wspólny balkon), zrobić dziury w ścianach i
    > praktycznie gotowe za 2-2,5k PLN.
    > Ma to sens?

    Zależy jakie masz tam zyski. Przy 2kW mocy tego "klimatyzatora" i
    założeniu, że nie dopuścisz wcześniej do przegrzania ścian, że będziesz go
    włączał rano zanim się dach i powietrze nagrzeje, ma to szansę działać.
    Pytanie tylko czy konstrukcyjnie da się tak wyprowadzić ten klimatyzator,
    bo nie wiadomo jak wygląda w środku. Ja bym jednak kupił splita.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2016-05-26 14:36:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 14:27 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > Pytanie tylko czy konstrukcyjnie da się tak wyprowadzić ten klimatyzator,
    > bo nie wiadomo jak wygląda w środku. Ja bym jednak kupił splita.

    Dzięki za odpowiedź, jestem za Wawy (prawie :-)). Przemyślę to.
    Podstawowy problem jest taki, że nie chcę w sypialniach żadnych splitów.
    Jeżdżę na urlopy wakacyjne do Hiszpanii - w jednym z wakacyjnych domków ma
    centralna jednostkę z dystrybucją powietrza do pomieszczeń. Po porównaniu
    tego domu z innymi ze zwykłą klimą ze splitami, wiem, że w sypialni chcę
    mieć tylko kratkę pod sufitem z nawiewem zimnego powietrza.

    TG