  • 1. Data: 2018-05-22 23:18:55
    Temat: kociol na pellet i drewno klasa 5
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Czy mozecie polecic jakis kocioł na pellet w klasie 5 ale taki by awaryjnie
    mozna bylo w nim palic szczapami drewna?
    Cos tam w internecie widze opisanego jako klase 5 ale wole sie oprzec na
    Waszym zdaniu niz reklamowkach.

    z gazu sie wyleczam, z bólem ale mi przechodzi.

  • 2. Data: 2018-05-23 06:13:50
    Temat: Re: kociol na pellet i drewno klasa 5
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 23:18, pierdofon pisze:
> [...]
    > na Waszym zdaniu niz reklamowkach.
    >
    > z gazu sie wyleczam, z bólem ale mi przechodzi.

    Jak masz możliwość podłączenia się pod gaz to nawet się nie zastanawiaj.

    Zainwestujesz w pellet, a później będziesz żałował.

  • 3. Data: 2018-05-23 07:36:56
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    nie mam mozliwosci do gazu ziemnego. Mam mozliwosc po prostu postawic
    zbiornik ale w obojetnie jaki sposob to licze to jednak jest to za drogie
    dla mnie. I instalacja ,i gaz, i piec, i przerobka koltlowni, i tankowanie.

    poza tym , jako rezerwowa grzanie mam piec na prad. Inwestujac w gaz jako
    glowne zrodlo ciepla bym dal cos rownie drogiego wiec stwierdzilem, ze to
    tez bez sesnsu.... chyba.

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

  • 4. Data: 2018-05-23 08:06:19
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    tez mnie czeka taka akcja.
    rozwazam pellet, ale boje sie skoku cen paliwa jak wszyscy w pl przejda na 5
    klasy, co sie niewatpliwie stanie kiedys...
    z tego samego powodu odpada ekogroszek, jako taki.
    wiec albo taki ekogroszek ktory ostatecznie pociagnie mial, a ponoc sa
    takie, albo pellet ale taki ktory pociagnie tez zboza, owies jakis czy
    cos...
    w razie przegiecia mozna by palic goovnianej jakosci zbozem...

  • 5. Data: 2018-05-23 17:24:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 08:06, abn140 pisze:
> [...]
    > cos...
    > w razie przegiecia mozna by palic goovnianej jakosci zbozem...
     Nie wiem czy się dopiero budujecie, czy też modernizujecie, ale ja
    naprawdę dziwię się ludziom, którzy modernizując czy też budując nowe
    domy pchają się w kotły opalane węglem lub drewnem. Gdybym się budował
    lub modernizował to tylko i wyłącznie pompa ciepła.

  • 6. Data: 2018-05-23 18:21:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwlaszcza przy modernizacji albo wymianie kotla jak w budynku sa kaloryfery to pompa
    ciepla bedzie najlepsza. Mysl troche uzytkownik zanim cos napiszesz. Myslenie nie
    boli.

  • 7. Data: 2018-05-23 19:28:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Zwlaszcza przy modernizacji albo wymianie kotla jak w budynku sa kaloryfery to
    pompa ciepla bedzie najlepsza. Mysl troche uzytkownik zanim cos napiszesz. Myslenie
    nie boli.

    A ty zanim kolejny raz się wpieprzysz z tymi swoimi głupimi mądrościami
    to pomyśl, że w tej branży nie masz nic do powiedzenia.

    Kto ci naopowiadał, że pompy ciepła nie mogą współpracować z grzejnikami?

    Mogą współpracować i współpracują całkiem dobrze. Tyle, że trzeba
    grzejniki wymienić na płytowe i je odpowiednio przewymiarować tak, aby
    mogły być zasilane wodą o niższej temperaturze. Ponadto potrzebny będzie
    jeszcze bufor ciepła. Oczywiście nie uzyskamy współczynnika COP jak przy
    podłogówce, ale grzejąc pompą ciepła i grzejnikami płytowymi i tak
    koszty ogrzewania będą dużo niższe niż węglem czy pelletem.

    Ponadto można też nieco więcej zainwestować w wielostopniową,
    wysokotemperaturową pompę ciepła, która poradzi sobie nawet z
    grzejnikami żeliwnymi. Tylko po co jak  wymiana grzejników na płytowe
    wyjdzie taniej? Pompy takie potrafią przy -20'C na zewnątrz podgrzewać
    wodę w obiegu CO/CWU nawet do 70'C. Instalacji (rur) CO nie trzeba
    wymieniać jeżeli jest szczelna.

    Poza tym, innym rodzajem pomp ciepła są klimatyzatory. Dobre
    klimatyzatory potrafią grzać ze współczynnikiem COP powyżej 1 nawet do
    -30'C na zewnątrz.

    Robi się tak, że klimatyzatorami grzeje się do temperatury zewnętrznej
    ok. -15'C, a poniżej tej temperatury uruchamia się alternatywne źródło
    ciepła np. kocioł gazowy czy elektryczny z buforem. Takimi zestawami
    ogrzewanie potrafi być tańsze nawet o 30-40% od ogrzewania ekogroszkiem
    czy też pelletem. Tańsze jest nawet jak kocioł gazowy zasilany jest
    gazem LPG.

  • 8. Data: 2018-05-23 19:36:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zapomniales dopisac ze jak robiles w ogrzewaniu to nadzorowales wiele takich
    modernizacji.

  • 9. Data: 2018-05-23 21:18:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Zapomniales dopisac ze jak robiles w ogrzewaniu to nadzorowales wiele takich
    modernizacji.

    Myślałem, że z ciebie to jest niezły kogut, a ty po prostu jesteś tylko
    zwykłym, głupim kundelkiem, ujadającym bez powodu :)

  • 10. Data: 2018-05-23 22:28:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wybacz ale dla mnie w 3/4 nawijasz makaron na uszy. Nie twierdze ze nieprawda karmisz
    innych. Uwazam ze nie pomyslisz i cos napiszesz. A potem starasz sie wyslizgac. Tak
    jak w tym temacie z pompa ciepla. Pompa ciepla fajna ale ona tylko do zastosowania
    przy podlogowce ma sens. Najwieksza wada pomp ciepla jest zasilanie. Jako jedyne
    zrodlo ciepla moze byc uzywana tylko tam gdzie dostawa pradu jest w 101% pewna.
    Najwieksze awarie pradu sa z reguly zima. Pan Telewizor mowi ze np 100 tysiecy ludzi
    nie ma pradu i ze naprawy moga potrwac do tygodnia. Jak jest gaz, wegiel, pellet,
    olej opalowy to do dzialania ogrzewania wystarczy kilowatowy agregat za 300 zlotych.
    Bedzie z niego jeszcze swiatlo, lodowka bedzie pracowala, telewizor gral. Praktycznie
    tygodniowej awarii pradu mozna nie zauwazyc a jedynie odczuc bo ze 25 zlotych
    dziennie dodatkowo na benzyne trzeba wydac. Przy pompie ciepla w miejscach gdzie
    awarie pradu sie pojawiaja trzeba miec dodatkowe zrodlo ciepla. Patrzylem niedawno na
    ceny pelletu. Po sezonie tanieje jak co roku. Mozna kupic od 600 za tone. Daje to
    koszt kilowatogodziny na poziomie kilkunastu groszy ale ponizej pietnastu, czyli tyle
    co z pompy ciepla. Pompa ciepla ma sen tam gdzie nie ma sensu i mozliwosci ja
    zastosowac czyli w miastach do grzania w kamienicach. Tam gdzie sa linie napowietrzne
    ze wzgledu na wlasna dupe pompa ciepla jest niepewnym zrodlem ciepla. Takie jest moje
    zdanie i bede go bronil jak niepodleglosci.