  • 1. Data: 2022-06-30 12:18:36
    Temat: kombinatoryka: mauzer jako źródło ciepłej wody
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Kombinuję jak koń pod górę jak na działce zrobić tymczasowe (1-2 lata)
    źródło ciepłej wody do prysznica turystycznego. Obecny wariant
    przewiduje użycie do tego celu gazu z butli.

    Działka nieogrodzona i nie zabudowana jeszcze. Chcę sobie zrobić źródło
    wody ciepłej do prysznica. Okazjonalnie jak będę coś tam robił sobie.
    Szukam czegoś czego mi nie zawiną z działki więc nic wartościowego się
    nie nadaje. Wydumałem mauzera pomalowanego na czarno. Pamiętam za
    dzieciaka, że jak był w gospodarstwie taki duży zbiornik na 2 czy 5
    tysięcy litrów wody to woda z niego potrafiła się nagrzać do temperatury
    parzenia.

    Kombinuję, że może taki zbiornik rozwiązałby mi problem ale... boję się
    legionelli...

    Ktoś coś podpowie?

  • 2. Data: 2022-06-30 12:46:29
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 30.06.2022 o 12:18, sirapacz napisał:

> [...]
    > parzenia.
    > Kombinuję, że może taki zbiornik rozwiązałby mi problem ale... boję się

    Zrób panel słoneczny ze starego kaloryfera, jak ten pan:
    https://www.youtube.com/watch?v=OfhdsEAQq8A

    --
    Collie

  • 3. Data: 2022-06-30 13:11:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 June 2022 at 12:18:49 UTC+2, sirapacz wrote:
> [...]
    > parzenia.
    >
    > Kombinuję, że może taki zbiornik rozwiązałby mi problem ale... boję się

    woda musi byc przepływowa to sie nie dostanie legionelizy
    a jak to będzie odstojnik to będą glony i woda nadaje się jedynie do podlewania, ale
    musi byc zimna 20-23 st C
    bo inaczej sparzy rośliny

    Kazdy kto ma mauser , ma go jako zlom po chemikaliach
    a to są bardzo toksyczne chemikalia i wystarczy taką wodą raz podlać i cała dzialka
    zatruta chemią.
    Wypłukać chemii się nie da, dlatego mausery są jednorazowe, a potem na smietnik

    Grzac dużo wody nie ma po co.

    Hindus produkuje kolektory solarne do grzania wody po 100$, pelny zestaw, ze
    zbiornikiem, na budowę i budowlancy się myją po robocie, ale woda na wlocie jest
    codziennie woda i czysta, bez glonów i zadnej legionelizy nikt nie dostaje, bop ta
    znika w temperaturze 70 st. C

    Zatem mauzer odpada, jedynie do zbierania deszczowki sie nadaje

  • 4. Data: 2022-06-30 14:26:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 30 czerwca 2022 o 13:11:22 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    znika w temperaturze 70 st. C

    > Zatem mauzer odpada, jedynie do zbierania deszczowki sie nadaje
    W jednej odpowiedzi umieściłeś dwie wykluczające się treści. Ty jesteś głupi czy
    bardzo głupi?

  • 5. Data: 2022-06-30 14:27:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/06/2022 12:18, sirapacz wrote:
    > Szukam czegoś czego mi nie zawiną z działki więc nic wartościowego się
    > nie nadaje.

    Rzuciłem "swobodnie" na trawę wąż kupiony w budowlanym, do nawadniania.
    Taki sztywny, czarny, o średnicy paującej do złączek ogrodniczych.
    Wpinasz między kran a prysznic i masz w ciągu godziny wodę gorącą, co
    spuścisz, to zastapi nowa woda, wiec raczej łatwo nic w środku nie
    wyrośnie. Uzywałem tego do podgrzewania basenu (zamontowane na dachu
    altanki), ale wymyć się jak najbardziej dało radę, wystarczyło że
    poleżało w trawie.

    To było najtańsze "czarne coś" co udało mi się wtedy znaleźć. Pamietam,
    że tańsze od węzy ogrodowych do podlewania, ale nie pamiętam już ceny.

  • 6. Data: 2022-06-30 14:38:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To było najtańsze "czarne coś" co udało mi się wtedy znaleźć. Pamietam,
    > że tańsze od węzy ogrodowych do podlewania, ale nie pamiętam już ceny.

    20metrów takiego wężyka 20mm średnicy wewnętrznej da mi niecałe 6,5
    litra:) trochę mało

  • 7. Data: 2022-06-30 14:41:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zrób panel słoneczny ze starego kaloryfera, jak ten pan:
    > https://www.youtube.com/watch?v=OfhdsEAQq8A

    nie przeczytałeś całości co nie? :D
    niezabudowana pusta działka
    Jakbym miał gdzie wstawić baniaczek z wymiennikiem to bym sobie walnął
    chociażby wężyk jak heby zaproponował + pompka. Dlatego myślę o
    pojemniku który przez dzień od słońca nabrał by trochę temperatury a
    jest niskocenny

  • 8. Data: 2022-06-30 14:46:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/06/2022 14:38, sirapacz wrote:
    > 20metrów takiego wężyka 20mm średnicy wewnętrznej da mi niecałe 6,5
    > litra:) trochę mało

    1) prysznice turystyczna mają 15-20l (takie worki)
    2) rury są znacznie cieplejsze niż 38 stopni, wiec mieszasz z zimną i
    masz więcej
    3) to hardkor a nie SPA... ludzie myją się litrem wody ;)

  • 9. Data: 2022-06-30 14:48:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 June 2022 at 14:26:23 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    zbiornikiem, na budowę i budowlancy się myją po robocie, ale woda na wlocie jest
    codziennie woda i czysta, bez glonów i zadnej legionelizy nikt nie dostaje, bop ta
    znika w temperaturze 70 st. C

    No i co wykazało badanie mozgu rezonansem ?
    Wykluczyl lekarz raka mozgu, czy powtórzy badania ?

  • 10. Data: 2022-06-30 15:12:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > 1) prysznice turystyczna mają 15-20l (takie worki)
    > 2) rury są znacznie cieplejsze niż 38 stopni, wiec mieszasz z zimną i
    > masz więcej
    mam prysznic turystyczny który mogę wrzucić np. do wiadra i pompuje mi
    do takiej śmiesznej słuchawki z 12v

    > 3) to hardkor a nie SPA... ludzie myją się litrem wody ;)

    pewnie:) jednakowoż wolałbym oszczędzić gaz na bardziej potrzebne rzeczy
    jak ogrzanie przyczepy czy zasilanie lodówki na gaz