  • 1. Data: 2019-07-20 13:26:07
    Temat: kran w elewacji
    Od: Budyń <b...@g...com>

    macie jakies sprawdzone metody zamocowania kranu w elewacji? Z wnętrza budynku wyłazi
    mi pex20 poprzez 20cm styropianu, na nim musze coś podłączyć na tyle stabilnie zeby
    się nie obruszało gdyby ktos za wąż ciągnął.
    Plan był aby tuż pod tynk wkleić na pianę dość dużą (20x20cm)blachę z otworem, moze
    gwintem jakims. Ale moze są gotowce jakies.

    b.

  • 2. Data: 2019-07-20 14:01:38
    Temat: Re: kran w elewacji
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 20 lipca 2019 13:26:08 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > Plan był aby tuż pod tynk wkleić na pianę dość dużą (20x20cm)blachę z otworem, moze
    gwintem jakims. Ale moze są gotowce jakies.

    Ja mam zwykłe kolanko z "uszami" przymocowane do ściany, a w nie wkręconą 20cm
    przedłużkę mosiężną, całość zapianowana - trzyma 10-ty rok, a nawet nie
    wyłączam wody na zimę i woda w kranie regularnie zamarza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2019-07-21 11:43:50
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-20 o 14:01, Adam Sz. pisze:
> [...]
    przedłużkę mosiężną, całość zapianowana - trzyma 10-ty rok, a nawet nie
    > wyłączam wody na zimę i woda w kranie regularnie zamarza ;)

    Rozumiem że zawór w domu zamknięty i okręcasz tan na ścianie?

    Robak

  • 4. Data: 2019-07-21 12:05:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 lipca 2019 11:43:47 UTC+2 użytkownik Sir_Robak napisał:

    przedłużkę mosiężną, całość zapianowana - trzyma 10-ty rok, a nawet nie

    > Rozumiem że zawór w domu zamknięty i okręcasz tan na ścianie?

    Przeczytaj raz jeszcze... NIE wyłączam, nie odłączam, nie odkręcam.

    Jak włączyłem go 10 lat temu tak do dzisiaj jest zalany wodą pod ciśnieniem
    przez cały czas.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2019-07-21 12:53:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 12:05, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Przeczytaj raz jeszcze... NIE wyłączam, nie odłączam, nie odkręcam.
    >
    > Jak włączyłem go 10 lat temu tak do dzisiaj jest zalany wodą pod ciśnieniem

    A pozostawiając mały siur można korzystać nawet w mroźne wieczory. :-)

    Robert

  • 6. Data: 2019-07-21 14:31:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:01 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > rok, a nawet nie
    > wyłączam wody na zimę i woda w kranie regularnie zamarza ;)

    Ja mam to samo, ale przedłużka z rury ocynkowanej. I jak zapomnę zakręcić
    zawór w domu to mam rozwalony kran. Ten ocynk robi róznicę? - czy też
    ciśnienie w instalacji ma znaczenie?
    Może mosiąc lepiej przewodzi cipeło z elewacji i utrzymuje kran na plusie?
    Miałeś kiedyś na zewnątrz minus 28 st? (lub chociaż -20?)

    TG

  • 7. Data: 2019-07-21 17:34:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:31 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Może mosiąc

    Mosiądz oczywiście...

    TG

  • 8. Data: 2019-07-21 18:32:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Mosiądz oczywiście...
    Nie ma znaczenia, lód rozsadzi oba, jedynie plastik jest odporny ale
    musi być bez ciśnienia.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2019-07-21 23:48:42
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 18:32, Janusz pisze:

    > Nie ma znaczenia, lód rozsadzi oba, jedynie plastik jest odporny ale
    > musi być bez ciśnienia.

    Adam twierdzi inaczej... chyba ze się mylę ;) Na działce u nas nawet
    odkręcony dziad już 2 x rozsadził ale to badziew nie warty swojej ceny!
    Ale gdzie tu teraz dostaniesz coś wartościowego?!!!

    Robak

  • 10. Data: 2019-07-22 08:37:27
    Od: uciu <a...@g...com>

> [...]
    > Plan był aby tuż pod tynk wkleić na pianę dość dużą (20x20cm)blachę z otworem, moze
    gwintem jakims. Ale moze są gotowce jakies.

    Ja wokół kranu wkleiłem xpsa + pexa zagiąłem + zwykła końcówka z uszami :-)

    Narka