  • 1. Data: 2020-09-05 22:26:34
    Temat: kryminał budowlany
    Od: a...@i...pl

    Cena 1m2 mieszkania sięga obecnie 10000 zł.

    100m2 = 1 mln !

    A teraz zadane:

    jakie są koszty budowy od zera domu?

    Nie przypadkiem wspominałem o kosztorysie domu:
    jakie tam są liczby... nie było chętnych - dlaczego?

    Bo obecnie w branży budownictwa siedzą sami kryminaliści!

    każdy cep może sobie wybudować dom za 100 tys. - góra!,
    czyli ponad 10 razy taniej!

    Takie są fakty...
    zatem co to jest budownictwo?
    To jest kryminał w czystej postaci nie żaden biznes, i tyle na ten temat - jasne?

  • 2. Data: 2020-09-06 09:59:27
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu sobota, 5 września 2020 22:26:36 UTC+2 użytkownik a...@i...pl napisał:
> [...]
    > Bo obecnie w branży budownictwa siedzą sami kryminaliści!
    > każdy cep może sobie wybudować dom za 100 tys. - góra!,

    ja wybudowałem samodzielnie - obcym ludziom (wiesz, tym złodziejom i kryminalistom)
    zapłaciłem 30tyś. Resztę zrobiłem sam. Musiałem zapłacić za materiały. Musiałem
    doliczyć działke budowlaną. I już wyszło sporo więcej niż 100kzł, a wciąż sporo jest
    do wykonania typu zrobienie elewacji.

    > Takie są fakty...

    Fakty są takie że mylisz sie co do cen, i rzucasz poważne oskarżenie na uczciwych
    budowlańców.

    b.

  • 3. Data: 2020-09-06 10:19:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.09.2020 o 22:26, a...@i...pl pisze:
    > Cena 1m2 mieszkania sięga obecnie 10000 zł.
    >
    > 100m2 = 1 mln !
    w USA? W Berlinie, Waszawie czy na wsi pod Kielcami?
    > A teraz zadane:
    >
    > jakie są koszty budowy od zera domu?
    jak na krótko, to 2 konetenery pospawane razem i karton gips od środka
> [...]
    >
    > Bo obecnie w branży budownictwa siedzą sami kryminaliści!
    >
    > każdy cep może sobie wybudować dom za 100 tys. - góra!,
    ale nie umie, nie chce, ziemia też kosztuje

    > Takie są fakty...
    > zatem co to jest budownictwo?
    > To jest kryminał w czystej postaci nie żaden biznes, i tyle na ten temat - jasne?

    Zastanów się jaka jest tego przyczyna? To my, naszymi protfelami
    decydujemy co i za ile kupimy, w tym mieszkania. To my naszymi prawie
    bezmózgimi głowami, w wieku 30 lat zgadzamy się na kredyt, który wymaga
    odłożenia 2tyś miesięcznie, mimo że w czsie ostatnich 10 lub 5 lat, nie
    odłożyliśmy ani złotówki. I my wybraliśmy takich a nie innych
    rządzących, którzy obiecują milion mieszkań, a nie chcą ogłosić konkursu
    na projekt najtańszy dom do 100tyś, najtańszy dom do 120tyś,itd. takie
    projekty powinny być dogłębnie sprawdzone i udostępnione za darmo.

    w zeszłym roku moja znajoma miała mieć remont mieszkania na 10 tyś. ale
    firma ją wystawiła do wiatru, ja zostałem poproszony o zrobienie tego
    remontu. obejrzałem na YT filmy "mario budowlańca" i zrobiłem. za 1/3
    ceny i to jest wyższa kwota od tej którą zarabiam w normalnej pracy. do
    teraz nie mogę się opędzić od innych zleceń. Bo remont jest zajebiście
    zrobiony? nie. Po prostu robiłem sumiennie. przychodziłem na konkretną
    godzine, nie kradłem materiałów, nie robiłem przerw na papierosa czy na
    piwo. nikt się nie pyta ile remontów zrobiłem i jak długo jestem w
    fachu. Więc skoro ja mogłem, to dla czego młodzi ludzie bez pracy nie
    rozwalą w pył tej "budowlanej branży kryminalnej"? Bo w szkole nauczono
    ich że mają "być", a nie "uczyć się". Więc w pracy chcą przebywać, a nie
    pracować. Minimum wysiłku za minimum wynagrodzenia. albo najlepiej zero
    wysiłku za ilość dzieci razy 500+. A w budowlance nie da się pracować na
    czas. im szybciej, skuteczniej robisz, tym szybciej skończysz, więcej
    zarobisz.

    Wczoraj byłem w Castoramie. Wewnątrz stoi kibelek, kompletny za 228zł.
    Myślę sobie jakaś "kiszka". ale podchodzę, a tam cersanit i deska
    woloopadająca. dobra cena. ale wychodzę i patrzę a na reklamie kibelek
    podtynkowy, w cenie prawie 1 tyś złotych. to jest 5 (słownie pięć) razy
    drożej. to jest SRACZ, nie dzieło sztuki. nie fontanna z aniołkiem przed
    domem, tylko kawałek ceramiki w którym zostawiam śmierdzące odchody,
    wychodzę i komunikuję domownikom - lepiej tam nie wchodźcie :)
    A jeszcze cena wbudowania tego urządzenia i ewentualny serwis! Więc
    jeśli inwestorzy będą chcieli takie wyposażenie, bo przecież rata
    wzrośnie tylko o 13zł. e spoko, damy radę.
    RAZY TRZYDZIEŚCI lat!!! to daje blisko 5 tyś złotych!!!

    parę lat temu przeprowadzałem się i sprzedawałem mieszkanie. w Bytomiu.
    14km do Silesia City Center w Katowicach, ale można mieszkać w Bytomiu i
    mieć do SCC 7km, czyli bliżej niż z dzielnicy KAtowic do centrum.
    Mieszkanie miałem w "wysokim standardzie" więc nie chciało się sprzedac
    (od ręki a mnie się spieszyło) Wpadłem na pomysł żeby je zareklamować na
    katowickiej grupie poświęconej nieruchomościom. Chętnych było multum. do
    momentu gdy dowiadywali się ze 14km od centurum to nie jest dalsza
    dzielnica Katowic tylko inne miasto. Dla czego pytałem? Co za różnica?
    Dla czego muszą być KAtowice? Mieszkanie jest 2do5 razy tańsze niż to w
    w dużym bogatym mieście, ale odegłość do centrum jest podobna jakby
    jechać z peryfieii miasta. a w kieszeni zostaje minimum 150 tyś! Ale
    pomysł z ogłoszeniem na nieruchomości Katowice był dobry, bo kupił (z
    pocałowaniem dłoni) mieszkanie facet z... Wielkiej Brytanii. Czyżby tam
    uczyli dzieci w szkołach jak posługiwać się kalkulatorem?

    Tak więc moim zdaniem, branża budowlana korzysta z efektu jaki powstał z
    sumy głupoty, niezaradności, braku chęci do pracy, sponsorowania
    nierobów. Najbardziej takiej głupoty połączonej z brakiem przewidywania
    co stanie się za pokolenie. Obwiniasz budowlańców i trochę Ci się nie
    dziwię, ale na ewentualne zmiany w budownictwie, nie licz jeśli nie
    zmienią się klienci płacący za usługi budowlane
    ToMasz

    PS zapraszam do Bytomia. tanie mieszkania czekają.

  • 4. Data: 2020-09-06 12:07:58
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 06.09.2020 o 10:19, ToMasz pisze:
    [ciach]

> [...]
    > remontu. obejrzałem na YT filmy "mario budowlańca" i zrobiłem. za 1/3
    > ceny i to jest wyższa kwota od tej którą zarabiam w normalnej pracy. do

    ToMasz, ale to 1/3 było na szaro?
    Bo, wiesz, wejdź na jakichś kalkulator płac, wpisz kwotę trochę większą
    niż najniższa krajowa, potem zsumuj także składki które płaci pracodawca
    za Ciebie - ale przecież i tak z wyrobionych przez Ciebie pieniedzy,
    potem dolicz że płacisz też składkę rentową (a nie pobierasz i renty i
    emerytury jednocześnie), dodaj podatek od emerytury w przyszłości
    i wyjdzie że odprowadzasz do kasy państwa coś z 50% zarobionych
    pieniędzy (..a w sklepie obok od ręki często vat23%).

    To jakie mają być ceny? Kto tu jest najbardziej pazerny?

  • 5. Data: 2020-09-06 12:50:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 5 Sep 2020 13:26:34 -0700 (PDT), a...@i...pl napisał(a):

    > każdy cep może sobie wybudować dom za 100 tys. - góra!,
    > czyli ponad 10 razy taniej!

    Jaki problem? Wybuduj za 100 sprzedaj za milion i jesteś ustawiony :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-09-06 17:56:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Sep 2020 10:19:02 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
> [...]
    > wymaga
    > odłożenia 2tyś miesięcznie, mimo że w czsie ostatnich 10 lub 5 lat,

    A dlaczego uważasz ze kredyt ma jakikolwiek związek z odkładaniem
    czegokolwiek? A raczej - z brakiem zdolności?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-09-07 04:46:22
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 6 września 2020 03:19:04 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > momentu gdy dowiadywali się ze 14km od centurum to nie jest dalsza
    > dzielnica Katowic tylko inne miasto. Dla czego pytałem? Co za różnica?

    Bo szkody gornicze. Bo autobusem jednak sie trzeba czasem przesiasc wiecej razy niz w
    obrebie samych katowic.

    Jakbym podumal to bym cos tam jeszzce wymyslil.
    Ale opinia Bytomia pod wzgledem stabilnosci gruntu jest powszechnie znana.

    Oceniasz innych ale nawet nie wypytales czemu nie Bytom.

  • 8. Data: 2020-09-07 04:47:42
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 6 września 2020 21:46:24 UTC-5 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    > Ale opinia Bytomia pod wzgledem stabilnosci gruntu jest powszechnie znana.
    >
    > Oceniasz innych ale nawet nie wypytales czemu nie Bytom.

    Juz nie wspominam ze jak nie Katowice to miedzy Bytomiem a Katowicemi jest jeszcze
    sporo nieruchomosci w podobnej cenie/standardzie a jednak do katowic blizej.

  • 9. Data: 2020-09-07 04:48:47
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 5 września 2020 15:26:36 UTC-5 użytkownik a...@i...pl napisał:
> [...]
    > zatem co to jest budownictwo?
    > To jest kryminał w czystej postaci nie żaden biznes, i tyle na ten temat - jasne?

    Ty tu sie pytac przyszedles czy propagande pociskac?

  • 10. Data: 2020-09-07 09:14:41
    Temat: Re: krymina budowlany
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > ToMasz, ale to 1/3 było na szaro?

    no nie nie.....
    tu ma racje.
    do mnie przyszlo dwoch na szaro, robia po godzinach.
    6k ROBOCIZNY za remont lazienki 1,5 na 1,5 metra!!!!
    w jego rejonach bo tez slask.
    oczywiscie efekt jest taki ze musze zrobic doktorat, nakupic sprzetu i
    zrobic sam. jak ToMasz....
    btw nie tylko tutaj ma racje. ma racje po calosci.
    drobna manipulacja z niewspomnieniem tego ze bytomia nie chcieli mu kupic
    przez szkody gornicze, o czym angol oczywiscie nie wiedzial - nie zmienia
    ogolnej wymowy.
    ma racje i ma racje ze jest to poyebane!!!!
    a ze u podstawy lezy pieniadz papierowy i stopy procentowe notorycznie
    ponizej poziomu rownowagi - to juz nie ta grupa...
    wlasnie jestesmy swiadkami upadku tego syfu. potrwa. ale upadnie. matematyka
    jest bezlitosna.