  • 1. Data: 2017-05-23 15:57:23
    Temat: krzywa ściana
    Od: uciu <a...@g...com>

    Do poznęcania się:-)

    Pierwszy raz laliśmy slupy i na 25 nie wyszły nam 2...
    Następnym razem byśmy to inaczej zaszałował...
    Poszło 6m3 betonu.

    1) lanie wypchnęło małą scianę tak, że pękła i odchyliał się od pionu o 5cm...
    W sumie tu problemu nie ma (chyba) - kątówką wyrównam i pion będzie:
    Na czerwono pion i miejsce pęknięcia - w pęknięcie poszedł klej
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIVnBJNmx
    4UGJYVm8/view

    2) i druga ścianka, którą wypchało w podobny sposób - ścianka między bramą wjazdową a
    drzwiami do domu - wypchało ją na około 3,5-4cm - tylko tu się cała ściana
    pochyliła...
    Tu nie ma jak naprawić poza zburzeniem sciany, rozkuciem słupa i postawienie od nowa
    - ale czy jest sens to kuć???
    Może zostawić tak jak jest - krzywa sciana zniknie pod tynkiem i styropianem

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIY2xxN1N
    SbEdTTmc/view

    uciu

  • 2. Data: 2017-05-23 20:20:15
    Temat: Re: krzywa ściana
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 15:57:25 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Do poznęcania się:-)
    >

    > Pierwszy raz laliśmy slupy i na 25 nie wyszły nam 2...
    > Następnym razem byśmy to inaczej zaszałował...

    Nastepnym razem muruj z porothermu - nic by nie wypchalo, ani nie
    wybrzuszylo :-)

    [...]
    > W sumie tu problemu nie ma (chyba) - kątówką wyrównam i pion będzie:
    > Na czerwono pion i miejsce pęknięcia - w pęknięcie poszedł klej
> [...]

    Niby tak. Ale czy ta sciana jest jakos choc troche przewiazana z slupem?
    Bo skoro ja tak po prostu przechylilo to znaczy, ze ona sobie tak po prostu
    luzem jest wymurowana i stoi sobie tylko dlatego, ze nikt sie o nia jeszcze
    nie oparl ? :)

> [...]
    pochyliła...
    > Tu nie ma jak naprawić poza zburzeniem sciany, rozkuciem słupa i postawienie od

    Sam pion to pryszcz - wiecej kleju pod styro, a z drugiej strony tynk
    wyrowna. Pytanie jak wyzej - czy jak ktos sie oprze to ona sie po prostu
    nie przewroci. Skoro sie przechylila to tez znaczy, ze nie byla z niczym
    przewiazana?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-05-23 21:05:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.05.2017 15:57, uciu wrote:
    > Do poznęcania się:-)
    >

    > Pierwszy raz laliśmy slupy i na 25 nie wyszły nam 2...
    > Następnym razem byśmy to inaczej zaszałował...

    A czemu nie daliście drobnego zbrojenia w kilka fug żeby ta ściana się
    trzymała z resztą? W czasie murowania trzeba było dać pręty 6mm co kilka
    bloczków.
    Przecież ta ściana niczego się nie trzyma.

  • 4. Data: 2017-05-23 21:20:39
    Od: uciu <a...@g...com>

    niestety jak się coś robi pierwszy raz i buduje samemu to wszystkiego sie nie wie i
    czlowiek się uczy na błędach.

    Sciana mniej wiecej wygląda tak:
    70cm pustaków / 60cm słup lany / 40cm pustaków
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIOUFaQS1
    DUlZ0Q1U/view

    Była zaszałowana i napór betonu rozepachał ją część po lewej razem z szalunkiem.
    Teraz bym to inaczej powiązał....

    Wszystko przez to ze te ściany są murowane na papie dlatego póki nie było słupów
    bardzo się chwiały.

    Dziś rozszałowałem te słupy - tylko te między ścianmi i ten wyszedł idealnie...
    żadnych dziur :-)

    W kilku były ubytki mniej wiecej w 3/4 wysokości :-/

  • 5. Data: 2017-05-23 21:35:50
    Od: uciu <a...@g...com>

    lepiej to widac tu:

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIUlVHWHk
    xM3U3Y3c/view
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATILXFRUEh
    rbjFtOUk/view
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATISVNiR0h
    XU2lnb3c/view

    Sciana murowana na zaprawe cienkowarstwową wiec nie było jak dać prętów.

    Tak jak pisalem teraz bym to zrobił inaczej....

    W ogole wg mnie 25słupów w scianach to porazka w domu 150m2... są miejscs gdze mam w
    projekcie 1 rząd pustaków i słup (tylko 1 rząd).

    Na to idzie wieniec, potem strop monolityczny wiec wszystko zepnie do kupy

  • 6. Data: 2017-05-23 21:51:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 21:35:52 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > W ogole wg mnie 25słupów w scianach to porazka w domu 150m2... są miejscs gdze mam
    w projekcie 1 rząd pustaków i słup (tylko 1 rząd).

    Straszna porazka. Po pierwsze - laczenia slupow ze scianami (tym bardziej
    z badziewnym komorczakiem ktory widzisz sam, jak sie zachowuje) moga pekac,
    jezeli pustaki nie sa przewiazane z slupem. Zobacz jak to powinno wygladac
    na przykladzie moich dwoch slupeczkow:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=657

    I na gotowo po zalaniu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=667

    Choc w Twoim przypadku to by jeszcze pogorszylo punkt drugi czyli...
    wspolczynnik U tej sciany. Nie licze juz tego, co Ci wyleci przez
    sciany tylko takie sciany beda doskonale wychladzaly pomieszczenie
    wyciagajac cieplo.. w kierunku fundamentu. Ta papa nic tam nie zmienia.
    Jak juz bedziesz mieszkal i wezmiesz kamere termowizyjna to taki slup
    bedzie sie pieknie wyroznial pod wzgledem temperatury niestety.

    Te sciany to tam chyba mozna traktowac tylko jako wypelnienie -bez nich
    pewnie wystarczylby sam wieniec, strop i te slupy. I mialoby to sens jakbys
    miedzy slupami dawal np. wielkie okna, ale nie zwykla sciane... Projektant
    mial fantazje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2017-05-23 21:52:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.05.2017 21:20, uciu wrote:
> [...]
    DUlZ0Q1U/view

    > Była zaszałowana i napór betonu rozepachał ją część po lewej razem z szalunkiem.

    Miałeś murować zbrojoną ścianę. W fugi wsadzić pręty na etapie układania
    bloczków.Byś le zalał i nic by nie puściło.

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATILXFRUEh
    rbjFtOUk/view
    Na tym zdjęciu mas zbrojenie słupów, a ścianki stoją jak patyki. Co za
    imbecyl to budował? Trzeba było zrobić poprzeczne cienkie pręty w
    fugach. Ale to w trakcie murowania.
    Szkda w ogóle słów.

  • 8. Data: 2017-05-23 22:58:31
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 21:52:37 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Na tym zdjęciu mas zbrojenie słupów, a ścianki stoją jak patyki. Co za
    > imbecyl to budował? Trzeba było zrobić poprzeczne cienkie pręty w

    dzieki, murowałem ja z ojcem :-)

    jak miałem dać pręty w fuge 2mm?
    Wykuwac/wycinać w silikatach dziury na pręty?

    uciu

  • 9. Data: 2017-05-23 23:13:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 22:58:32 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > dzieki, murowałem ja z ojcem :-)
    >
    > jak miałem dać pręty w fuge 2mm?
    > Wykuwac/wycinać w silikatach dziury na pręty?

    Aaaa to sa silikaty, a nie komorczak :-) A z czego masz fundament? Bo
    silka powinna miec bardzo solidnie ocieplony fundament, inaczej calosc
    bedzie wielkim mostkiem. Czemu murowales z silki? Napaliles sie na jak
    najcienszy mur pewnie? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-05-23 23:19:52
    Od: uciu <a...@g...com>

    > Te sciany to tam chyba mozna traktowac tylko jako wypelnienie -bez nich
    > pewnie wystarczylby sam wieniec, strop i te slupy.

    ilość słupów widać na rzucie
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATILXNmZXV
    NNTZGSDQ/view

    niestey niektórych rzeczy już nie zmienie.
    Przy słupach ściany nie są równe - są tam małe przewiązania na około 1/2 silikatu
    (ok 10cm)
    Niestey nigdzie w projekcie ściany nie łączą sie w tradycyjny sposób - wszędzie są
    słupy (nie licząc ścian działowych i polączeń nośna-działowa, tam robiłe przewiązki
    na pół pustaka)

    Teraz wiąże zbrojenie na belki/nadproża.
    Wiec strop/wieniec powinien to ładnie powiązać.
    Na co uważać?

    Czy pokoje wysokie na 2,6 to nie za nisko (w salonie i kuchni chciałbym sufit
    podwieszany)?? Pyam bo planowałem strop podnieść o 10cm....
    Wieniec ma 25cm, strop 15 - czy głupim pomysłem jest wylanie większego/wyższego
    wieńca? Po prostu osadze zbrojenie na dystansach 10cm. Czy lepiej przejechć cały dom
    w około połówką silikatu N12 na leżąco co podniesie strop o 12cm lub cegłą
    silikatową??

    uciu